Soms wil de automaat niet uit de P stand
Het geeft het gevoel als of er iets blokkeert in de J Gate, dus bij de schakelpook zelf
Men zegt dat er door Jaguar hiervoor bij andere auto's een modifikatie is gedaan
Er zou een gaffel in de bak vernieuwd moeten worden.
Lijkt mij niet ,want voor mijn gevoel zit het probleem bij de pook zelf.
Wat is de eenvoudigste manier om de deksel van de pookbediening te demonteren?
met vriendelijke groeten
Wim Roetert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je dit als de auto op een helling geparkeerd staat? Dan komt het bij veel auto's voor dat de bak slecht uit de park wil, de oplossing is om het voertuig voordat het in de park gezet wordt op de handrem te zetten, er komt dan geen druk op de blokkering (lock) van de bak en hierdoor schakelt hij makkelijker uit de P-stand. Je bediening vanaf je pook loopt gewoon via een electrische kabel naar een electromotortje op de bak die de bak in de gewenste stand zet, onder het plaatje zul je alleen een paar sensortjes vinden. Ook het niet ver genoeg intrappen van het rempedaal bij het schakelen vanuit p kan dit soort klachten geven.
Gr
Peco Power
het wel of niet ontgrendelen van de pook heeft niets te maken met dat de auto op een helling staat,in dit geval zit het in de elektromagneet van de pook of de aansturing daarvan. gr john
Beste Peco
De auto wordt niet op een helling geparkeerd en het rempedaal wordt juist bediend
De stoplichtschakelaar is ook al gecontroleerd, want deze zou de bak ook vrij moeten geven.
Het zal dus iets anders moeten zijn
De pook heeft eerst een klein stukje bewegingsmogelijkheid vanuit de P richting R en blijft dan soms steken.
Is er wel met een beetje geweld door te krijgen richting N D
15 jaar
@ john
12th Jun 2007, 10:41
I purchased my 2000 S-Type Jaguar in April of 2006. My car started giving me problems about 9 months ago. For no reason my window just stopped coming down. I had some crazy message that kept popping up on my screen as well (fail safe engine mode). Then my check engine light started coming on. The day I bought the car I heard a rattling sound on the front right side of my car. Most recently I experienced the "don't park your car on a hill or it won't come out of park" deal. My car was in the shop for 3 months because I ended up breaking my gear shift and the repairs were astronomical. I was not aware that parking it on an incline would cause this. The SAME DAY that I got my car out of the shop I parked it on an incline and it got stuck again! I was furious until I found out that this was "typical" for this type Jaguar. I'd certainly like to be part of ANY class action suit.
gewoon ff een quote vanaf een amerikaanse site => deze:
http://www.carsurvey.org/viewmorecomment....
Nog 1tje,
7th Aug 2006, 16:50
I purchased a pre-owned 2000 Jaguar S-Type in 2003. In early 2004 I started having problems with the gears sticking while the car was parked on an incline. The dealer informed me the GEAR SHIFT ASSEMBLY needed to be replaced.
In July 2006, the Gear Shift Assembly was replaced again. The deal informed me that if I was parked on an incline I needed to engage the parking brake first, then place the car in park. This worked, but It isn't an acceptable solution.
A few weeks later the Shifter Assembly broke free from the transmission and had to be towed to the dealership. I spent a total of $900 on repairs relating to the problems above. I'm thinking about trading the car in before the transmission fails.
@ Roetert,
je hebt de 5r55n bak, van Ford, en die is van 2000 tot 2002 gebruikt onder deze jaguar. Amerikaanse transmissies hebben vaker het probleem met het niet uit park willen schakelen op hellingen, en het forceren levert op een bepaald moment ellende op, tot het afbreken van de handle aan toe, deze bak heeft (volgens mij) ook nog gewoon een bedieningskabel naar de bak. Je geeft geen woonplaats op, maar veiligheidshalve zou ik eerst eens bij een automaatbakspecialist een mening vragen, een bedrijf waar je naar mijn ervaring altijd een eerlijk antwoord krijgt is www.autrans.nl
gr
Peco Power
[quote=roetert]Beste Peco
De auto wordt niet op een helling geparkeerd en het rempedaal wordt juist bediend
De stoplichtschakelaar is ook al gecontroleerd, want deze zou de bak ook vrij moeten geven.
Het zal dus iets anders moeten zijn
De pook heeft eerst een klein stukje bewegingsmogelijkheid vanuit de P richting R en blijft dan soms steken.
Is er wel met een beetje geweld door te krijgen richting N D[/quote]
lees dit peter.
[quote=johndoornbosch][quote=roetert]Beste Peco
De auto wordt niet op een helling geparkeerd en het rempedaal wordt juist bediend
De stoplichtschakelaar is ook al gecontroleerd, want deze zou de bak ook vrij moeten geven.
Het zal dus iets anders moeten zijn
De pook heeft eerst een klein stukje bewegingsmogelijkheid vanuit de P richting R en blijft dan soms steken.
Is er wel met een beetje geweld door te krijgen richting N D[/quote]
lees dit peter.[/quote]
Hoi John,
Ja, dat heb ik gelezen, waarschijnlijk is er OOIT op een helling of tegen een stoeprand (met beide voorwielen) geparked en toen de boel verbogen/geforceerd. Alle Fords/Mercury's en LIncolns hebben problemen met dit fenomeen (veel amerikanen trouwens) Ik kom geregeld in de Alpen en parkeer altijd met de hand(voet)rem voor de bak in de park te zetten (voordeel, hand/voet rem blijft ook gangbaar ;-)). Bij de Ford produkten kun je bij de meesten op de brug er wel redelijk bij, bij de JAG weet ik het niet, de S-type nog nooit op de brug gehad. Gewoon een iets op/aflopend oprit kan het al veroorzaken.
Deze bak heeft bij Ford en Co, nog steeds een bediening via een kabel trouwens.
greetz
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar