Betreft een 'nieuw' model (ford??) S-type.
Sinds woensdagnamiddag in bezit. Rijdt fijn, beetje in de stad en 1 x naar Hilversum gereden. Vandaag op grote weg plotseling een paar keer op 'veilige modus' ( zal wel anders heten... ). Anwb heeft gereset. Foutcodes: P0702 - P1549 - P1642 en P1797.
Echter: toch weer die storing. Na paar keer contact aan en uit: deze keer laatste stuk naar huis geen storing.
Maar maak me wel ongerust. Kat in de zak gekocht, of kan het ook een kleinigheid zijn?
Het enige dat ik weet is dat er een nieuwe accu in is gegaan voordat ik de auto ophaalde. Heb er al wat mee gereden, voordat problemen kwamen. Ben reuze benieuwd naar mogelijke oorzaken ( en - ahum - mogelijke kosten ) Wie kan me helpen?? Alvast hartelijk dank!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bron: http://www.aboutautomobile.com/DTC
P1797 Jaguar CAN TCM/ECM Circuit Malfunction
P1642 Jaguar CAN Link Circuit
P1549 Jaguar Variable induction system 1 low/high input
P0702 Generic Transmission Control System Electrical
3 foutcodes wijzen op een versnellingsbak probleem. P1549 wijst op een probleem met het inlaatsysteem van de motor.
Heb je garantie? Anders kan het wel eens een duur grapje worden. Vooral problemen met de Can-bus zijn arbeids intensief.
Zou eerst maar eens langs een Jaguar-dealer gaan om uit te laten lezen. Kan best zijn dat de dealer nog meer foutcodes vind.
De ANWB leest uit met algemene EOBD-scanners en niet alle foutcodes zijn verplicht onder dit systeem.
Vaak geeft een fabrieks scanner er 2 tot 3 maal zo veel.
Dank je wel voor de info. Hoewel... het vooruitzicht dat het een duur grapje wordt...tja.
Helaas geen garantie. Dacht: wat kan er nu echt mis zijn. Auto reed goed etc. Dit had ik NOOIT verwacht.
Tot gister en vandaag dacht ik dat Jaguar een goede en betrouwbare auto was.
Het is mijn eerste. Daarvoor Mercedes gereden. Begin al een klein beetje spijt te krijgen.... ahum.
Gister na 'resetten door anwb wel thuis gekomen, tussendoor nog een keer getankt en dus motor uit, opnieuw gestart. Vanmorgen beginnen er wel allerlei gezellige lampjes te branden, stoel schuift naar achter, dus wel stroom. Maar verder: totaal geen teken van leven. Doet nu dus helemaaaal niets meer. Het wordt er niet leuker op.
Ik duim nu nog op een klein wondertje ( ook omdat ik wel een paar dagen 'normaal' en storingsvrij heb gereden ) en hoop dat het een kleinigheid is. Maar de vooruitzichten in bovenstaande reactie zijn niet zo fraai. Zucht.
Overigens: niet alleen die codes lijken er te zijn, ik zie ook meldingen dat DCS niet werkt ( maar misschien heeft het met elkaar te maken? Het lijkt wel of de hele santemekraam in de war is )
16 jaar
DCS, als je geluk hebt is het een abs sensor die moeilijk doet, kan ivm wat pekel erop. De rest van je verhaal doet niet zoveel goeds vermoeden, wat is de kilometerstand?
Jaguars zijn echt geen hele goede auto's net als bijv amerikanen, de technologie hebben ze niet kunnen bijhouden en electronica is een ramp, de samenwerking met Ford heeft ook een hoop ellende voortgebracht, is tenminste mijn ervaring, Je bak komt bijvoorbeeld zo uit de schappen van Ford en in Amerika lopen al jaren rechtzaken over deze auto's. Voor je een auto koopt, lees eerst op internet even wat rond, merk type en problems invoeren op google en daar komen ze. Aangezien je de auto nog maar net gekocht hebt zou je je kunnen beroepen op consumenten bescherming, voertuig voldoet duidelijk niet aan de verwachting. Maar goed, rijdt eerst eens langs de jaguar dealer en laat hem uitlezen, miss zitten de storingen wel in het vervangen van de accu. Soms zit het mee, soms zit het tegen, niet alle auto's zijn slecht.
suc6
Peco Power
Nogmaals, als je wilt weten wat er allemaal aan de hand is, ga dan naar de dealer.
De ANWB kan alleen de motor en versnellingsbak uitlezen en niet het ABS/ESP (of hoe dat ook heet bij Jaguar), Airbag, Airco etc. etc.
Als er problemen zijn met de Can-bus dan kunnen er meer systemen zijn die niet of foutief werken, zoals ABS/ESP, Instrumenten paneel, etc.
Mijn ervaring is dat goed rijdende auto's normaal niet zo maar verkocht worden en zeker niet particulier, die worden ingeruild.
Voor de volgende keer dat je een auto particulier koopt, laat iemand de auto keuren, bij voorkeur de dealer inclusief het uitlezen van foutcodes in alle systemen.
Controleer of de accupolen goed vastzitten! ik neem aan dat de man van de ANWB dit gedaan heeft, maar ook zij kunnen iets vergeten natuurlijk. Als je hem start, hoor je dan een klik en gaat alles verder uit? verkeerd type accu kan hier ook een probleem zijn
gr
Peco Power
Zojuist anwb geweest. Heel gek: start opeens. MAAR.... dat was een éénmalig grapje, want daarna niets meer. Uitlezen: nu code P1000 erbij. Verder he-le-maal NIETS. Niet meer aan de praat te krijgen. Nu met starten: alle lampjes gaan branden, na elkaar meldingen: abs werkt niet, dsc werkt niet. Geen klik.
Nu moet auto zéker wel naar dealer. Maar dan moet 'ie wel lopen.... Morgen maar verder kijken en bellen, zonodig laten vervoeren.
Overigens: niet particulier gekocht. Bij bedrijf. Keuze met of zonder garantie. Zonder scheelde een paar euro, vandaar. Kilometerstand (NAP) 134.000.
Wat wél opviel: gister natuurlijk een boel sneeuw en pekel. Na rijden in sneeuw en pekel begon het. Zou het dan toch kunnen dat er een klein wondertje is? Opmerking over verkeerde accu is ook hoopvol: misschien hebben ze een accu erin gezet met te weinig ampere of zo.
Enne... dank jullie wel voor de reacties trouwens, ben ik best blij mee. Wel fijn als er ervaren mensen meekijken.
16 jaar
Dat wordt dan Blankespoor denk ik, ' t is wel verdacht dat ie gister begon te klooien na de sneeuw, geen garantie, best, maar daarom moet het voertuig wel aan de verwachtingen voldoen, 1 van die verwachtigen is dat je er mee kunt rijden, dat is nu niet het geval, morgen bedrijf/handelaar bellen en probleem voorleggen, misschien dat zij een oplossing weten, kosten willen (mee) betalen oid. Beetje service als bedrijf is ook wat waard (en reclame)
gr
Peco Power
Mee eens, rijden is toch leuk als je een auto koopt.
Wat bedrijf doet is lastig te voorspellen, maar heb wel alvast een mailtje gestuurd naar AIVN te Noordwijk. Ben benieuwd. Inderdaad Blankespoor ( of Kooy Cars: ook niet slecht bekend hier ). Ik hou u en de uwen op de hoogte. NOgmaals dank !!
16 jaar
Code P1000 is geen enkel probleem. Dit wordt bij Ford/Jaguar gebruikt om aan te geven dat een aantal tests die de motor-ecu uitvoert nog niet compleet zijn.
Dit wordt veroorzaakt door het resetten van de codes. Daarna moeten alle testen opnieuw worden gedaan en daar is de ecu nog niet mee klaar.
Zou inderdaad maar eens juridisch advies gaan inwinnen over het eventueel ontbinden van de koop.
Auto voldoet inderdaad niet aan de verwachtingen.
Tussenstand: uitgelezen en duizend en één foutcodes kwamen voorbij.
Uiteindelijk nu alles ge-reset.
Tevoren mee gereden, nadien mee gereden. Verhaal is dat er toch wel een sensor te gevoelig is. Alleen... welke dat is, dat zou dan vanaf een volgende foutmelding gedetecteerd kunnen worden. Het blijft dus nog even spannend.
Moet er ook even bij vermelden: Bedrijf waar auto gekocht is (zonder garantie) reageerde goed. Wilde het goed afronden en zeer bereid om zonodig te kijken hoe we tot elkaar kunnen komen. Applausje waard, toch?!
Ik zal de bevindingen nog melden hier, altijd handig ''ter leeringh ende vermaeck''
Tot zover voor nu.
16 jaar
Je S-type is van 2002, als je geluk hebt is dat de "verbeterde" versie, Is het voertuig een beetje fatsoenlijk bereden en onderhouden, dan heb je er geen rare auto aan, een beetje geluk moet je wel hebben met deze auto's. Meeste garagebedrijven verkopen dan wel een auto zonder garantie, maar dit soort dingen hoort gewoon niet zeker bij een auto uit deze prjisklasse/leeftijd. Bovendien moet je als bedrijf/handelaar veel hebben van mond op mond reclame en wil je een klant graag terugzien, en dan niet voor de rechter. Ik ga in dit soort gevallen vaak voor de optie; klant betaalt de onderdelen, ik de uren. Een auto die na een week een lekke waterpomp heeft, tsja, da's het risico van zonder garantie kopen, een auto waarna een week de kop van scheurt,of de versnellingsbak in elkaar dreunt, dat heeft niet goed gezeten bij de verkoop en daar moet je wat aan doen, en anders niet aan particulieren verkopen.
suc6 verder
peco power
Het wil maar niet vlotten. Inmiddels al paar keer uitgelezen en gereset door Jaguar-dealer. Heb dankzij Jaguar Nederland wel de Amsterdamse dealer gevonden en deze was zo vriendelijk om de hele historie op te sturen. Ook de vorige eigenaar kunnen vinden ( ja ja Sherlock Holmes is er niets bij ).
Deze wist te vertellen dat hij een paar jaar geleden de versnellingsbak heeft laten reviseren. Kostte ca 3000 euro. Vergeleken bij de 8000 euro die Jaguar rekent voor een nieuwe bak, een koopje. Ook wel belachelijk snel trouwens om zoiets te moeten doen, maar dat terzijde.
Nadat de versnellingsbak gereviseerd was, ontstonden de klachten bij hem ook. Misschien minder frequent in het begin, maar reden genoeg om de auto van de hand te doen, omdat 'ie verre van betrouwbaar werd.
Jaguar-dealer Kimman (waar het onderhoud tot een paar duizend kilometer geleden werd gedaan ) is zeer behulpzaam en hun electronica-expert zou zich afgelopen dagen buigen over het probleem.
Voor mij is het dan belangrijk of reparatie ( duur of niet duur... ) een klachtenvrije toekomst biedt.
Intussen: na de 4e poging en resetten, toch weer geprobeerd. Meeste tijd stond auto bij garage of kon ik hem vanwege klachten niet gebruiken. Zaterdag naar Brabant, uurtje heen, uurtje terug. Halverwege de terugreis..... je raadt het al: alarmbellen, toeters, lichtjes.... en: noodloop.
Begin het nu wel erg beu te worden !! Ik hou nog hééééél even hoop op een verlossend woord van de expert.
Dat wel. Maar het vertrouwen in de auto was groot toen ik 'm kocht. Nu ?? Tja, tikkie minder.
16 jaar
Frank,
1 ding is duidelijk, Jaguar nederland wil in elk geval nog wel iets doen voor liefhebbers van het merk, en dat is lovenswaardig, ook het verstrekken van de historie (daar zal ook wel een klein boekwerkje naar voren komen) en het verder gaan puzzelen met de auto ziet er op zich goed uit. Vervelende blijft natuurlijk dat de 1e eigenaar op een bepaald moment de handdoek in de ring heeft gegooid. (En waarschijnlijk iets anders heeft gekocht) en dat de auto daarna de handel in is gegaan. Hopen dat de electronica specialist van Jaguar iets vindt.
Bedankt voor de update en suc6
Peco Power
De auto heeft een 'zelfherstellend vermogen'.... haha.
Afgelopen weekend foutcodes en noodloop. Met andere auto 2 dagen naar 't werk.
Vandaag nog eens gekeken: loopt goed, foutcodes e.d. weg.
Knap is dat......
Verder: Jaguar-dealer Kimman is buitengewoon behulpzaam. Hun electro-expert vermoedt dat een gasklep blijft hangen. De 17e een afspraak. Wel ver weg, maar vind het wel zo netjes om daar dan de auto te brengen, gezien de service tot nu toe.
Hopelijk kan een gasklep van invloed zijn op zgn. 'CAN-bus code's'. Anders blijft het toch nog spannend.
Reparatie mag wat kosten, als ik dan maar zekerheid heb dat het 'over' is.
Wordt vervolgd.
( ben trouwens wel benieuwd of anderen ook vergelijkbare klachten/problemen hebben of hadden, maar nog niets over gelezen. )
16 jaar
O, de helft had ik al eerder geschreven, zie ik nu. Sorry.
16 jaar
Woensdag heel wat uurtjes doorgebracht bij Jaguar te Amsterdam.
Software aangepast, uitgelezen etc. De hele santemekraam.
Een aantal codes die zeldzaam zijn, dat het lastig is om daar e.e.a. aan te verbinden.
Maar, wat wél telkens terugkwam: foutcode die duidt op PCM / transmissiemodule in de versnellingsbak.
Moet de bak voor uit elkaar om te vervangen.
Dan nog is niet 100 % zeker of daarna de klachten verdwenen zullen zijn.
Doen ze bij Jaguar niet. Vervangen alleen alles compleet.
Tikkie prijzig.....
Een paar jaar geleden schijnt de bak gereviseerd te zijn.
Kennelijk niet dit 'electronica-gedeelte' (?!?)
Pfff... balen hoor. Begin er slecht van te slapen.
Nu dus weer kijken of er een bedrijf te vinden is die dat (betaalbaar) kan uitvoeren.
Iemand toevallig nog tips? ( zijn van harte welkom ).
Wordt vervolgd......
16 jaar
Autrans, www.autrans.nl. Hier heb je nu iets wat je met het bedrijf waar je de auto weg hebt nu even moet onderhandelen....
Toevallig heeft de vorige eigenaar de bakrevisie laten doen door Autrans (zie vorig bericht). Kennelijk dus wel aan het juiste adres geweest. Nu nog informeren of ze kunnen terughalen wat er destijds (begin 2005) is gebeurd.
Dit zijn de 'laatste' foutcodes.
Wel vreemd is, dat ze niet constant zijn. Momenteel namelijk is de 'noodloop' weer verdwenen en rijdt de auto eventjes goed. Durf er alleen niet de grote weg mee op te gaan. Je weet maar nooit.
Foutcode P1797
defect CAN transmissieregelmodule naar ECM
Foutcode P1642
Defect CAN verbindingscircuit
P1549
Lage/hoge invoer, variabel luchtaanzuiging
P1797
defect CAN transmissieregelmodule naar ECM ( 2e keer dus )
--------------
Hoopvol als ik van huis uit ben.... ( wordt minder hoor ) vraag ik me nog steeds af: zou dit uiteindelijk te verhelpen zijn?? Het komt waarschijnlijk niet zo vaak voor, maar als iemand ervaring heeft.... ik kijk er naar uit.
16 jaar
[quote=Mercury]DCS, als je geluk hebt is het een abs sensor die moeilijk doet, kan ivm wat pekel erop. De rest van je verhaal doet niet zoveel goeds vermoeden, wat is de kilometerstand?
Jaguars zijn echt geen hele goede auto's net als bijv amerikanen, de technologie hebben ze niet kunnen bijhouden en electronica is een ramp, de samenwerking met Ford heeft ook een hoop ellende voortgebracht, is tenminste mijn ervaring, Je bak komt bijvoorbeeld zo uit de schappen van Ford en in Amerika lopen al jaren rechtzaken over deze auto's. Voor je een auto koopt, lees eerst op internet even wat rond, merk type en problems invoeren op google en daar komen ze. Aangezien je de auto nog maar net gekocht hebt zou je je kunnen beroepen op consumenten bescherming, voertuig voldoet duidelijk niet aan de verwachting. Maar goed, rijdt eerst eens langs de jaguar dealer en laat hem uitlezen, miss zitten de storingen wel in het vervangen van de accu. Soms zit het mee, soms zit het tegen, niet alle auto's zijn slecht.
suc6
Peco Power[/quote]
Keihard de waarheid, doe onderzoek voordat je probeert te pimpen in een Jac.
Echter zijn er uitspraken in Nederland dat bij een 2e hands auto je toch een tijdje probleemloos moet kunnen rijden.
Met of zonder garantie, ik adviseer je een advocaat in de arm te nemen (geen nep rechtsbijstand shit)
Kortom probeer je geld terug te krijgen van de verkoper.
Nog wat, waarom heb je geen garantie op de auto genomen?
15 jaar
Er is intussen een boel uitpluiswerk achter de rug. Uiteindelijk is door het bedrijf waar de auto gekocht is een kabelboom ontdekt, waar een stukje kaalgesleten was. Dat maakte soms contact met carrosserie. Honderd procent zeker weten dat dit alles is weet ik nog niet. Maar het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat dergelijk ouderwets monteurschap ver te zoeken lijkt bij Jaguar, waar je toch mag verwachten dat juist daar een auto in vakkundige handen is?!? Op z'n minst zou dat eerst onderzocht en afgeturfd moeten worden. Het had maar weinig gescheeld of de versnellingsbak was weer er onder uit gegaan..... Waarschijnlijk voor niets. Nou ja, voor niets.... dat kost dan toch wel wat. De komende weken zullen nog wel even spannend zijn.
Maar wat een goede service van uccn in noordwijk !! Geen garantie, maar toch alle uitzoekwerk, aanbod van vergelijkbare leenauto etc. Petje af hoor.
15 jaar
Frank, ga er maar vanuit dat dit het was, dit verklaart ook al die verschillende codes en het feit dat het bij sneeuw en pekel allemaal erger werd. Jammer dat het zo lang moest duren. Jaguar heeft ook te moeilijk gezocht, maar heeft waarschijnlijk de bak er niet onderuitgebouwd voor revisie, dus ook niet aan die mogelijkheid gedacht. Omdat de vorige eigenaar het probleem pas kreeg na de bakrevisie zal het toen waarschijnlijk gebeurd zijn. Houdt de auto de komende weken gewoon nog aan, in principe is alle storings/slijtagegevoelige materiaal van de auto vervangen of gechecked, je versnellingsbak is gereviseerd en aangepast naar de laatste versie etc. Je zou nu dus wel een goede moeten hebben, en ik heb ook wel S-types gezien met ruim 250 000 op de teller, dus het kan wel goed.
Inderdaad keurig van zo'n bedrijf om dit allemaal zo te doen terwijl je de auto zonder garantie hebt gekocht (in principe tekende je voor alle ellende , omdat je bewust de auto goedkoper wilde zonder de garantie) en dat is zeker lovenswaardig, alleen al uit respect daarvoor zou ik de auto een 2e kans geven. Bovendien zou ik hen ook niet vergeten bij het onderhoud aan de Jaguar, per slot van rekening vinden zij ook de storing er nog uit (waar Jaguar er niet uit kwam) en bij het kiezen van een volgende auto zou ik daar ook eerst even praten, door dit soort " gevallen" bouw je toch een andere band op als klant en leverancier, kom je daar uit zonder ruzie en ellende, gun je elkaar ook vaak wat meer.
Hopen dat alle ellende nu voorbij is en veel plezierige kilometers!
Gr,
Peco Power
Peco, dank voor je berichtje en alle tussenliggende hulp en adviezen. Het is inderdaad nog even spannend, dat wel. De auto is verder ook goed. Rijdt als nieuw en ziet er zo uit, van binnen en buiten. Ik ben intussen nog wel eens gaan kijken bij andere of vergelijkbare modellen, ook van rond dit bouwjaar en nieuwer. Het maakt blijkbaar erg uit wie en hoe er in reedt, sommige auto's zijn al richting.... uh 'slordig'. Ik heb het geluk van een keurige berijder.
Wat het bedrijf betreft: die hebben aan mij voortaan een goede klant.
En ik verwijs (en zal dat zeker doen, ook omdat ze hun auto's eigenlijk best redelijk geprijsd hebben) anderen graag naar ze door. Je zou haast de neiging hebben om het tv-programma Radar door te geven dat ze een 'warme douche' verdienen. ( toevallig zag ik dat twee weken geleden een keer tijdens een 'zap-ronde', vandaar ) Het kan dus toch nog: service met een hoofdletter.
Het is al met al een goede leerschool voor me geweest, dat wel.
Nogmaals hartelijk dank!
Gr,
Frank.
15 jaar
Hallo Frank H,
Wij hebben thuis ook een Jaguar S-type staan van bouwjaar 2001. Sinds vorige week hebben wij ongeveer dezelfde problemen die bij jou ook zijn onstaan. (auto heeft de laatste 3weken niet veel gereden wegens sneeuw en slecht weer).
Na een tijdje rijden krijgen we de melding op de dashbord: Versnellingsbak defect...! (gebeurd niet continu). Auto uitzetten en even wachten, weer starten helpt.! Auto rijd voor de rest PRIMA zonder problemen schakelt goed alles werkt enz.
Contact gehad met jaguar Breda hun hebben hem uitgelezen maar zonder resultaat niks kunnen vinden. Later bij een vriend in de garage nalaten kijken ook zonder resultaat.
Nu ben ik benieuwd hoe ze het bij jou hebben opgelost. welke kabelboom bedoel je?
Auto heeft pas bij de dealer een grote beurt + apk gehad. Altijd dealer onderhouden en pas 120.000 (en een beetje) op de teller.
tot horens Groetjes Hidayet
15 jaar
Hallo Hidayet, eerlijk gezegd geen idee welke kabelboom. Ik zal binnenkort eens verder vragen. Uit wat er gezegd werd, begreep ik dat het een kabelboom, of kabel.... achter het motorblok. Maar ja, dat zou wel heeeeeel toevallig zijn als het bij jou ook zo is. Rare dingen toch, vind je niet? Het is toch echt wel een 'auto!'. Dure dingen en je hebt er veel meer problemen mee als wanneer je in een oude Ford Escort of zo rijdt. Ik moet zeggen dat de laatste twee weken geen storing is geweest. ( Waauw, twee weken zonder problemen rijden in een Jaguar.... )
Ik zal snel eens navragen en laten aanwijzen. Dan roep ik hier wel weer iets daarover, oké?!
15 jaar
Hidayet, is de bakolie en het filter al eens ververst/vervangen? daar kan het wel eens inzitten, filter dicht en dan te weinig druk op de bak.
@ frankh, ik denk dat jij als je de auto fatsoenlijk berijd en onderhoud nog wel eens heel wat probleemloze kilometers kunt rijden, want de wagen is helemaal electronisch geupdate en daar zitten de meeste problems, het is gewoon een kwestie van vertrouwen herwinnen, maar dat komt wel. Het rijdt natuurlijk wel een stuk beter dan een 'ford escort oid' en kijk voor de grap eens onder die auto hier op het forum.... daar zijn ook wel probleempjes mee!
gr
Peco Power
Hallo FrankH bedankt voor je reactie. Ja het zal wel toevallig zijn als het bij mij ook de kabelboom is :D.. gister onder de motorkap gekeken niks raars te zien alles ziet er perfect uit. Gister dik 250km zonder problemen gereden. Uiteindelijk kwam ik `s avonds thuis en begonnen de problemen. Bezig met parkeren en hoppa foutmelding: Schakelbak defect..!
Vanochtend contact gehad met de dealer eerstvolgende keer bij een melding meteen langs komen. Ben benieuwd wat ze eraan kunnen doen. Leuke auto, rijd fijn, ziet er super uit maar als er problemen ontstaan stoppen ze niet.
2maanden geleden een klein onderdeel van de raammechanisme LV kapot (klein stukje plastic van 2cm) en je raad het al je krijgt geen losse onderdelen bij jaguar meteen een compleet arm aanschaffen en erop laten zetten. En nu sinds 2weken RV rare geluiden bij het openen van het raam. waarschijnlijk zelfde probleem. En ja ook nog is gekloot met de schakelbak.
Hiervoor 19jaar lang zonder problemen, zonder hoge kosten Nissan Laurel Amerikaanse uitvoering gereden. Misschien toch maar terug naar Jappaners.
Mercury over de bakolie of filter durf ik niks te zeggen. Ik geef de auto iedere half jaar een grote of een kleine buurt. Wat ze dan allemaal nakijken durf ik zo niet te zeggen blijf er nooit bij. Dit gebeurd gewoon bij de jaguar dealer in Breda. Ik zal dit is aangeven bij de dealer kijken wat ze zeggen.
Gisteren had ik wel een raar gevoel bij het schakelen (automaat uiteraard) van z`n 4 na 5 het was net alsof de auto niet wilde schakelen maar ook weer wel heel raar. Bij kickdown geen problemen de schakelbak reageerd meteen maar als ik dan de gaspedaal loslaat schiet ie meteen van 5 terug na 4 ofzoiets. Het was heel raar. Moeilijk uit te leggen je moet meegmaakt hebben. Ik ben het niet gewend in iedergeval. En wanneer ik rustig rij gewoon op m`n gemak zonder te veel op de gaspedaal te drukken rijd de auto PERFECT. Ik snap er echt niks meer van.
Ik hoop dat de auto vandaag nog een melding geeft en dat ik bij de dealer terrecht kan. Auto met problemen rijden veroorzaakt slapenloze nachten.
15 jaar
Officieel is deze bak "onderhoudsvrij" :-(
(maar dat is gedurende eerste 3jaar 100000km garantie periode, bij jaguar volgens mij nog korter ook).
toch lijkt het daar wel een beetje op, gezien je verhaal dat het filter wat lastig doet, ook kan de electronica van de overdrive wat lastig doen , ook dat zou kunnen volgens jouw verhaal.
gr
Peco Power
Hee Peco, bemoedigende woorden wat mijn tuut betreft. Moet er wel bij zeggen dat, hoewel er geen 'noodloop' meer is geconstateerd, dat er ( na het kabelboomverhaal ) wel weer een moment was dat de auto, zomaar uit het niets, niet meer wilde starten. Niet omdat de accuspanning te laag was op zo, er gebeurde simpelweg helemaal niets. Ongeveer 15 minuten later startte hij weer gewoon.
Verder ook geen meldingen. Zuchtend het autobedrijf weer opgebeld. Auto omgeruild, Volvo S60 meegekregen. Ze hebben er nu ruim 2 weken in gereden en geven aan dat er geen storingen o.i.d. zijn. Morgen ga ik 'm weer omruilen. Ik hou daarbij je bemoedigende woorden, ''vertrouwen herwinnen'' in gedachten.
Dat wel. Maar toch....... Ik hoop van harte dat je gelijk krijgt!!
Groeten uit Den Haag.
15 jaar
[quote=FrankH]Hee Peco, bemoedigende woorden wat mijn tuut betreft. Moet er wel bij zeggen dat, hoewel er geen 'noodloop' meer is geconstateerd, dat er ( na het kabelboomverhaal ) wel weer een moment was dat de auto, zomaar uit het niets, niet meer wilde starten. Niet omdat de accuspanning te laag was op zo, er gebeurde simpelweg helemaal niets. Ongeveer 15 minuten later startte hij weer gewoon.
Verder ook geen meldingen. Zuchtend het autobedrijf weer opgebeld. Auto omgeruild, Volvo S60 meegekregen. Ze hebben er nu ruim 2 weken in gereden en geven aan dat er geen storingen o.i.d. zijn. Morgen ga ik 'm weer omruilen. Ik hou daarbij je bemoedigende woorden, ''vertrouwen herwinnen'' in gedachten.
Dat wel. Maar toch....... Ik hoop van harte dat je gelijk krijgt!!
Groeten uit Den Haag.[/quote]
Ja, ik weet het, toch heb ik ook wel eens zoiets meegemaakt, klant had direkt al pech met de dynamo (volgende dag al) ik ging uit van een slechte accu en had er een andere ingezet(volgens mij wel goed), dus andere dynamo er aan, toen ging de waterpomp, toen een backfire van het gas, carburateur en mengstuk vervangen, toen ook nog eens een slippende automaatbak........ klant had er genoeg van en wilde nooit een oude amerikaan (in dit geval betrof het een chevrolet uit 1968) weer. IK heb altijd coulant gehandelt, nooit geen uren in rekeniing gebracht, de dynamo, waterpomp, en de backfire schade zonder kosten gerepareerd, alleen de bak zijn de rembanden en de platen op zijn rekening gekomen, toch was het vertrouwen weg. Ik heb 'm zijn geld weer terug gegeven (bijna een jaar later) en ik heb'm nooit weer gezien. De auto verkocht ik aan een bekende, met bovenstaand verhaal erbij. dit is al ruim 12 jaar geleden, en hoewel de auto alleen zomers wordt gebruikt, is ie nu zo,n 80.000 miles verder, en komt ie jaarlijks voor olie filter en bougies, en apk, verder moet er wel eens een setje remsegmenten onder, of een stel banden. Verder nog nooit weer wat aan geweest.......... ik bedoel maar..
gr
Peco Power
Hallo, tijdje geen storing gehad met mijn bak. gister begon het weer. Meteen laten uitlezen bij Jaguar Breda.
Foutcodes:
P0734 versnelling 4 verkeerde overbrenging
P0735 versnelling 5 verkeerde overbrenging
P0745 Drukregelsolenoide A
P0795 drukregelsolenoide C
Betekend dit einde verhaal voor mijn schakelbak? Of moet ik de olie en filter gewoon verwisselen en hopen dat het daarmee is opgelost?
Bij de dealer wilde ze er meteen een nieuwe bak onder gooien lekker prijzig is dat zeg.
gr. hidayet
15 jaar
Zo maar even ter info, als soort afsluiting van de noodloopproblemen. Het is nu lang genoeg geleden om met voldoende zekerheid te kunnen zeggen dat mijn auto in orde is. Geen storingen meer gehad. Het bedrijf dat de sluiting in een kabeltje ontdekte ( en daarmee voorkwam dat de jaguardealer er weer een keer een nieuwe versnellingsbak in wilde zetten, ( ze kunnen kennelijk niet meer 'automonteuren', alleen maar onderdelen vervangen....) heeft de pluim dik verdiend !!!
We rijden weer, rustig, zonder angst, maar heerlijk genietend van een mooie, prima auto.
Hidayet: veel succes joh, ik hoop dat het bij jou ook een kleinigheidje blijkt te zijn.
Groeten uit Den Haag.
15 jaar
[quote=FrankH]Zo maar even ter info, als soort afsluiting van de noodloopproblemen. Het is nu lang genoeg geleden om met voldoende zekerheid te kunnen zeggen dat mijn auto in orde is. Geen storingen meer gehad. Het bedrijf dat de sluiting in een kabeltje ontdekte ( en daarmee voorkwam dat de jaguardealer er weer een keer een nieuwe versnellingsbak in wilde zetten, ( ze kunnen kennelijk niet meer 'automonteuren', alleen maar onderdelen vervangen....) heeft de pluim dik verdiend !!!
We rijden weer, rustig, zonder angst, maar heerlijk genietend van een mooie, prima auto.
Hidayet: veel succes joh, ik hoop dat het bij jou ook een kleinigheidje blijkt te zijn.
Groeten uit Den Haag.[/quote]
Ik zei toch al:
een kwestie van vertrouwen herwinnen!
Bedankt voor de feedback, en veel plezierige km's
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar