Jaguar Xjr: inhouden bij 3000tpm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: v8

hallo, ik heb een xjr gekocht in duitsland, met 37000 mijl op de teller. rekeningen erbij, hij stotterd bij het optrekken, bij ongeveer 3.000tpm, moesten nieuwe bougies in.
deze zijn vervangen, alle dezelfde mooie bruine kleur, tevens nieuw lucht filter. probleem bleef. bij de dealer een nieuwe luchtmassa meter, nam beter op, maar liep slecht stationair. op ebay een nieuwe luchtmassa meter gekocht, na montage de accu los , om geheugen te wissen, iets beter, maar nog niet goed.
hij haalt nog een topsnelheid van ruim 280, dus erg stuk kan hij niet zijn, geen olie verbruik, geen water gebruik, rookt niet

buells1

Geplaatst door buells1 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jaguar XJ? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Heel apart Jaap, maar wat kwam er bij de dealer uit bij het uitlezen, ik neem aan dat zij dat hebben gedaan om vast te stellen dat het de luchtmassa meter betrof.
Ik begrijp ook niet dat je dan niet terug gaat, maar wel weer zelf een 2e luchtmassa meter koopt. Vorige week mailde jij me over het reviseren van de supercharger,maar daar is toch niets mee aan de hand?
er zit niet toevalig een probleem in de bobinebanken?
Volgende vraagteken bij mij rijst bij :ik heb een xjr gekocht in duitsland, met 37000 mijl op de teller => een jaguar uit duitsland met een mijlen teller?
Verder gewoon een tip, 280 rijden met deze auto, hij kan het wel,maar als je echt lang plezier van deze auto wilt hebben zou ik dit soort acties laten want alles wat je nu aangeeft dat ie nog niet doet gaat ie dan echt wel doen. En laat deze auto een goede antiroestbehandeling ondergaan, want ze zijn daar nogal gevoelig voor, vooral de bevestigingen van de veerpoten op de lasnaden.

gr

Peco Power

buells1 (0), 14 jaar geleden

peco, de antie roest behandeling heb ik meteen laten doen, en daar was de onderkant hard aan toe.
ja hij heeft een mijlen teller, echter ik heb alle rekeningen van de beurten erbij
ff kort, bij het naar huis rijden komen er een paar problemen om de hoek kijken, waar het inhouden er 1 van was. volgens de eigenaar moesten er nieuwe bougies in, heb ik gedaan, waren alle nog netjes, en ree bruin, nieuwe olie, lucht filter
via mijn saab monteur zou er een jaguar monteur naar kijken, dat liep anders. na een tijdje was ik het zat, en naar dealer in heemskerk gegaan, bij het uitlezen geen problemen. het kon een lucht massa meter zijn, echter hij ging met de nieuwe op 5 poten lopen. volgens hun was de ditributie spanner stuk,1500 euro, stond hij niet op tijd, en kwamen de fout meldingen die ik nu kreeg op de bougies hierdoor. het leek mij niet logisch, dat als er een electroinisch element werd verwisseld, er een mechnisch probleem voor teug kwam. via via kwam ik bij een monteur die het voor 850 deed. hij haalde de multy snaar los, en zei dat hij de distributie niet meer hoord, maar dat de super charger stuk was. een vriend van me heeft bij mosselman, de turbo specialist gewerkt, en vertelde dat een charger stationair altijd wat geluid maakt, echter dan bij belsting gaat gieren. daar ik met 250+ uit belijn terug kwam, achte hij dat de charger niet stuk was.
en zo hoor ik iedere keer ander verhalen, en denk dat ik de auto, ondanks zijn lage stand maar ga slopen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar XJ of stel zelf een nieuwe vraag.