Hallo iedereen,
Ik ben Lucas woonachtig in Twente en ben de trotse eigenaar van een Jaguar
Stype 2.7d sport. Heb het volgende probleem. Sindskort
Verliest m'n auto koelvloeistof, ongeveer een halve liter per 1000km.
Ik heb geen witte rook, ook geen geborrel in de expansievat of koelvloeistof aanslag.
De koelvloeistof bouwt geen druk op oid, wel gewoon een harde slang van die maar de expantievat gaat aan de boven zijde je kunt hem ietjes indrukken.
Vrij recent ook problemen gehad maar dat was uitwendig, oa vervangen koelvloeistof flans, koelvloeistof buis onderzijde en een flans tegen het motorblok aan.
Ik weet niet wat het is en ben echt opzoek naar een oplossing.
Groet lucas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koelsysteem afpersen
Bedankt voor Uw reactie, wat komt vaak voor of heeft u daar geen ervaring mee?
9 jaar
Ik weet niet waarom , maar ik geef het zelfde antwoord als Mhr. highway , vervolgens wordt mijn reactie verwijderd en de boel geblokkeerd , zeg het maar ?
Ik heb geen ervaring met wat er specifiek voorkomt , maar afpersen kan een eventuele lekkage op elke mogelijke plek zichtbaar maken.
vandaag bij de garage laten afpersen, het systeem bouwt geen druk op en geen Co2
gevonden bij de koelvloeistof.
Vandaag weer gevuld ging een liter in en ik heb
een vuurtje bij de oliepijlstok gehouden geen geknetter
en geen witte aanslag bij de olie dop.
De garage heeft geen idee en adviseert zo'n middel toe te voegen
Radiator anti lek ofzoiets.
9 jaar
Dat zou ik niet doen , levert op termijn meer problemen op dan het daadwerkelijk op lost , verstoppingen enz.
Tevens is dat wel een heel simpele oplossing , zeker als advies van een garagehouder .
Ik heb dan eigenlijk geen enkele idee wat het zou moeten zijn.
9 jaar
Hoe controleer je , en hoe vol doe je hem ?
Controleren koud , en als het peil koud tussen min en max staat is dit goed .
De dop is wel goed ?
Bij het vullen was de motor koud toen zat hij onder de minimum, tijdens
het vullen gestopt toen hij de max had aangetikt en dit was precies een liter.
Rondje gereden tot dat de motor op temperatuur is gekomen, dit duurt overigens best wel lang.
met moeite haal ik de 90graden(denk een slecht functionerende koelvloeistof sensor of termostaat) bij
file rijden of in de stad haal ik de 90graden en bij 80km/p+ zakt ie naar 75/80grade .
Ik heb sp12 koelvloeistof van kroonolie erin gedaan wat ik vanaf t begin ook
heb gedaan.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar