Ik heb hier een XJr van 2003 (X350). Met enige regelmaat krijgt de klant de melding beperkt motorvermogen op het display. ook brandt het OBD lampje. Tijdens het rijden merk je hier echter niets van. Fouten uitgelezen, P0171 Mengsel B1 te mager en P0174 Mengsel B2 te mager.
De opgeslagen waardes tijdens de storing zijn: berekende lastwaarde 15.3%, koelmiddeltemp. 75 graden, Lambda-integrator B1 2.3%, Lambda aanpassing B1 16.4%, Lambda-integrator B2 -0.8%, Lambda aapassing B2 14.8%. brandstofdruk 378kPa, Inlaatpijpdruk 44Kpa,
Toerental 893 1/min, snelheid 12 km/h, Luchtmassa 9.35 g/s, positie gasklep 3.9%.
De waardes op de viergas tester zijn normaal.
Misschien ook belangrijk, de melding op het display kun je opwekken door een stuk stevig door te rijden en daarna rustig (bv.flinke snelwegrit en daarna moeten afremmen / stilstaan bij een afrit)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Opgeslagen waardes tijdens de storing kloppen niet echt met wat er gebeurt. STFT is rondom de 0, en voor B2 zelfs negatief.
Wat doen je fuel trims als je een beetje gas geeft? En je lambda signalen? Zowel voor als achter de kat.
Wat gebeurt er als je de fuel trims reset? En dan stationair en rijdend? Vliegt die weer omhoog?
Enige vorm van feedback wordt wel op prijs gesteld. Hoe is het met het beestje?
De auto is bij de schade herstel. Mijn collega is er mee bezig en is ziek thuis. We houden u op de hoogte.
Aha, schade. Dat had je er niet bijverteld. Schade in de buurt van (delen van) de motor-kabelboom?
Nee, schade is kras werk en kleine deukjes. Misschien dat mijn collega iets gevonden heeft. Mijn collega spoot remmenreiniger rond de inlaatbuis.
Motor reageerde er niet op, maar Lambda-integrator veranderde wel.
Volgende week hoor je meer.
Supercharger reageert wel normaal? heb eens ellende gehad met zo'n XJR, bleek er ruimte op de coupler te zitten, hierdoor een te late reactie, waardoor het motormanagement dacht al meer lucht te krijgen dan daadwerkelijk aanwezig was..... korte tijd later leek het alsof er een losseknikker door het blok vloog..... toen was de zaak zo ruim dat de wormwielen elkaar soms raakten....
gr
Peco Power
De codes vertellen je dat er valse lucht in het spel is.
En dat kan HEEL best met een Jaguar.
Inlaattraject erg goed controleren op manko's.
Ik ben benieuwd..................
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/855/p1000790i.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/855...][img]http://img855.imageshack.us/img855/7950/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/528/p1000791e.jpg/][img]http://img528.imageshack.us/img528/8189/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
We hadden remmenreiniger gespoten op de zwarte verbinding stukken en zagen de lambda-integrator veranderen.
We hebben deze verbinding stukken links en rechts vervangen. Aan de oude was niets te zien in vergelijking met de nieuwe.
Na montage nog met remmenreiniger gespoten en de lambda-integrator reageerde na genoeg niet.
Waarschijnlijk trok het inlaatspruitstuk door het hoge vacuum iets wat valse lucht.
De waardes zullen net buiten de marges gevallen zijn en krijg je de foutcode.
Klant rijd weer dus is het opgelost.
Geen dank...........
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar XJ of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar