Geachte mede-denkers : het volgende probleem wil ik aan jullie voorleggen .
Na aan de achterzijde een spoorkogel vervangen te hebben stortte de Jaguar door zijn hoeven op de uitlijnbrug .
Bij het uitlijnen werd de voor-en achterzijde met hydraulische brugkriks tegelijkertijd omhooggebracht .
Na het laten zakken op de glijplaten zakten de wielen tot in de schermen .
Leiding stuk : storingslampje brandde . Storing luchtvering .
Leiding gerep. volgens een collega . Accukabels losgenomen . Lampje uit . Auto vraagt om een Pin-CODE .
Toch mee proefgereden : lampje ging weer branden en plots zakte de achterkant ........Misschien toch niet afdoende gerepareerd ..
Ik vraag me af hoe het werkt en hoe de elementen gekoppeld zijn. En of wij dit wel kunnen resetten .
Is het enigszins onze schuld door de rep. / uitlijning ???
Het betreft een XJ-6 N3 uit 2003/ 2004 ? Ingevoerd 2005 vanuit Duitsland .
Hij/zij heeft een Alu body .
Alle info welkom !
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,normaal gesproken is de hoogte instelling geen probleem.
de hoogte instellingen worden dmv de wds kast in de luchtveer moduul geladen en worden niet gewist.
onder de auto zitten 3 of 4 hoogte sensoren(afhankelijk van het bouwjaar) en deze waarden zijn ingeleerd in de luchtveer moduul.
met andere woorden,je kunt een luchtveerelement vernieuwen zonder te moeten calibreren.
wellicht een luchtlek in het systeem of een hoogte sensor defect of niet meer op zijn plek.
bij vervanging van de hoogte sensoren moet je wel calibreren.
succes,
bert
hoi,was ik bijna vergeten;contr. even de kabelboom boben de achteras en met name ter hoogte van de stabilisatorstang.
doorschuren wil nog wel eens voorkomen.
bert
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar XJ of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar