close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Jaguar S-Type: storing

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 v6

heb storingscode P0171 en P0174 heb alle inlaatspruitstukpakkingen vervangen maar code blijft terug komen.
iemand een idee?

Geplaatst door

noordwal (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slechte maf?
Wat voor signalen krijg je van de lambda-sensors stationair en op toeren?
Wat zijn de waardes van een 4-gas meting stationair en op toeren?

oldford 0
badge

15 jaar

hallo,4 gasmeting op stationair is 0,00 co en lambda 1,6 en op toeren co 0,00 en lambda 1.3 kleine tester geeft aan lambdasensors ok andere foutcode p0171 e p0174 bank 1 en bank 2 te arm en p1386 variabele camshaft timing.wat is hier aan te doen? alvast bedankt

noordwal 0
badge

15 jaar

oh ja .hr.old ford wat bedoel je met slechte maf?

noordwal 0
badge

15 jaar

MAF - manifold airflow of te wel luchtmassameter, die staan erom bekend kapot te gaan en niet alleen bij Jaguar.
Op lambda 1,6 kan een normale automotor eigenlijk niets eens lopen.
Wat zijn de rest van de 4-gas waarden? HC, CO2 en O2.
Wat voor signaal (in volts) geven de lambdasondes aan?
Beide zowel bij stationair als bij verhoogd toerental.

oldford 0
badge

15 jaar

ok bij stationair c0 0,00 hc 9,5 co2 5.0 o2 7,5 lambda 1,54
bij 2500 toeren co 0,00 hc 11,5 co2 30 o2 5,1 lambda 1,31

volts heb ik nog niet kunnen meten. oh ja code p1386 variabele nokkenas kan dat de nokkenassensor zijn ?en waar zit ie.sorry voor al deze vragen ,maar wij zijn citroen spec.

noordwal 0
badge

15 jaar

Bij stationair heb je een verbranding van niks. Co2 is 5%, dat moet bijna 15 zijn. O2 is 7,5% dat moet bijna 0 zijn. Is de oorzaak van het hoge lambdagetal.
Op toeren heb je ook nog steeds te veel O2 over. Is de uitlaat wel gasdicht?

Als je foutcodes kunt uitlezen kun je toch ook live data zien? Je kunt daar voltages zien van de lambdasensoren, de waarde van de maf-sensor, temperaturen etc.

Meet eens de brandstofdruk, want je HC is ook erg laag, Volgens mij krijgt de motor totaal geen brandstof.

oldford 0
badge

15 jaar

Ben je zeker van de omschrijving bij P1386 - Variable camshaft timing over advanced, bank 2?
In de Ford-lijst staat deze, maar er staat niet bij dat jaguar hem ook gebruikt.
Zie: http://www.bba-reman.com/DTC.pdf

oldford 0
badge

15 jaar

Hallo vriend oldford, na lange tijd zoeken het probleem werd veroorzaakt door kapotte vacuumleidingen achter op het motorblok,deze xijn vervangen,en motor loopt weer als een naaimachine.
de enige storing die zich nog voordoet is p1388 variabele nokkenastiming sensor over retarded bank 2 maar merk er niets van bij het rijden.
nog bedankt voor je vorige reacties,hans garage noordwal

noordwal 0
badge

14 jaar

Het is in ieder geval opgelost. Bedankt voor de feedback.

oldford 0
badge

14 jaar

heb hier ook een s-type staan met een vacuumlek onder het inlaatspruitstuk,zit hier de pcv klep onder? ,ongeveer 15cm vanaf de achterzijde.
Lijkt mij dat het boven en onder spruitstuk er dan compleet af moeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.