Jaguar S-Type: storing

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 v6

heb storingscode P0171 en P0174 heb alle inlaatspruitstukpakkingen vervangen maar code blijft terug komen.
iemand een idee?

noordwal

Geplaatst door noordwal (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jaguar S-Type? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Slechte maf?
Wat voor signalen krijg je van de lambda-sensors stationair en op toeren?
Wat zijn de waardes van een 4-gas meting stationair en op toeren?

noordwal (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo,4 gasmeting op stationair is 0,00 co en lambda 1,6 en op toeren co 0,00 en lambda 1.3 kleine tester geeft aan lambdasensors ok andere foutcode p0171 e p0174 bank 1 en bank 2 te arm en p1386 variabele camshaft timing.wat is hier aan te doen? alvast bedankt

noordwal (0) PRO, 14 jaar geleden

oh ja .hr.old ford wat bedoel je met slechte maf?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

MAF - manifold airflow of te wel luchtmassameter, die staan erom bekend kapot te gaan en niet alleen bij Jaguar.
Op lambda 1,6 kan een normale automotor eigenlijk niets eens lopen.
Wat zijn de rest van de 4-gas waarden? HC, CO2 en O2.
Wat voor signaal (in volts) geven de lambdasondes aan?
Beide zowel bij stationair als bij verhoogd toerental.

noordwal (0) PRO, 14 jaar geleden

ok bij stationair c0 0,00 hc 9,5 co2 5.0 o2 7,5 lambda 1,54
bij 2500 toeren co 0,00 hc 11,5 co2 30 o2 5,1 lambda 1,31

volts heb ik nog niet kunnen meten. oh ja code p1386 variabele nokkenas kan dat de nokkenassensor zijn ?en waar zit ie.sorry voor al deze vragen ,maar wij zijn citroen spec.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij stationair heb je een verbranding van niks. Co2 is 5%, dat moet bijna 15 zijn. O2 is 7,5% dat moet bijna 0 zijn. Is de oorzaak van het hoge lambdagetal.
Op toeren heb je ook nog steeds te veel O2 over. Is de uitlaat wel gasdicht?

Als je foutcodes kunt uitlezen kun je toch ook live data zien? Je kunt daar voltages zien van de lambdasensoren, de waarde van de maf-sensor, temperaturen etc.

Meet eens de brandstofdruk, want je HC is ook erg laag, Volgens mij krijgt de motor totaal geen brandstof.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ben je zeker van de omschrijving bij P1386 - Variable camshaft timing over advanced, bank 2?
In de Ford-lijst staat deze, maar er staat niet bij dat jaguar hem ook gebruikt.
Zie: http://www.bba-reman.com/DTC.pdf

noordwal (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo vriend oldford, na lange tijd zoeken het probleem werd veroorzaakt door kapotte vacuumleidingen achter op het motorblok,deze xijn vervangen,en motor loopt weer als een naaimachine.
de enige storing die zich nog voordoet is p1388 variabele nokkenastiming sensor over retarded bank 2 maar merk er niets van bij het rijden.
nog bedankt voor je vorige reacties,hans garage noordwal

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is in ieder geval opgelost. Bedankt voor de feedback.

garage van horne3459 (0) PRO, 14 jaar geleden

heb hier ook een s-type staan met een vacuumlek onder het inlaatspruitstuk,zit hier de pcv klep onder? ,ongeveer 15cm vanaf de achterzijde.
Lijkt mij dat het boven en onder spruitstuk er dan compleet af moeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.