Jaguar X-Type: Storings lampje brand, Code P0346 en P1000.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 v6 24v

Hallo,

Ik heb een Jaguar x type 2.0 v6 24v bouwjaar 2003.

Storingslampje motor defect is gaan branden.
Wat kan het zijn help mensen!!!

Ik heb hem laten uitlezen bij jaguar, de volgende codes werden aangegeven code P0346 nokkenaspositie sensor bank (2), P1000 onbekende foutcode.
Ze hebben hem gereset maar de fout meldingen komen net zo snel weer terug.
Ik heb de nokkenas sensor vervangen de storing is voor een paar uur verdwenen maar na dat ik de auto gestopt en weer gestart heb ging de storingslampje weer branden.
Ik heb ook de accu spanning er van afgehaald en na een paar minuten er weer opgezet om de systeem te resetten maar de storingslampje ging wel uit voor een paar uur en na het opnieuw starten van de auto ging de storingslampje weer branden.

Ik heb ook geconstateerd wanneer de lampje uit is is de benzine verbruik en de pk's normaal, maar wanneer de lampje begint te branden dan gaat de verbruik omhoog en de pk's dalen de auto trekt dan ook niet meer goed op.
Maar verder geen andere mankementen te verkennen.
Geen rare geluiden of zo bij de motor hij loopt ook gewoon stationair.

Wat kan het probleem zijn heeft iemand dit eerder meegemaakt weet iemand raad hiermee ???
A.U.B wilt iemand mij helpen?

Met Vriendelijke Groeten Polat

polats

Geplaatst door polats (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jaguar X-Type? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Om mee te beginnen, zoals je zelf gemerkt hebt, lost resetten van codes niets op, maar repareren wel.

Ik snap niet dat een Jaguar dealer niet weet wat de code P1000 betekent. Deze betekent namelijk niets, het is gewoon informatie.
Ford (en daardoor nu ook Jaguar) gebruikt deze om aan te geven dat een aantal testen nog niet uitgevoerd zijn en dat impliceert dat mogelijk er nog meer fouten gevonden kunnen worden tegen de tijd dat die testen wel uitgevoerd zijn. Weet je toevallig het merk van de uitleesapparatuur die gebruikt is?

P0346 is Nokkenaspositie "A" Circuit Range/Performance bank 2.
Hoeveel nokkenaspositie sensors heeft deze auto? 2 of 4? En heb je de juiste sensor vervangen?
Is de bedrading van de nokkenaspositiesensors doorgemeten? Is het signaal bekeken met een scope?
Is de timing van de distributie gecontroleerd?

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Deze auto laten uitlezen bij een officiele FORD dealer, de x-type is gewoon een nog luxere mondeo dan de ghia uitvoering. Ford zal de codes die verstopt zitten achter p 1000 waarschijnlijk wel vinden.

Het hogere benzineverbruik en slechtere trekken geven aan dat de motor in noodloop staat.

gr

Peco power

polats (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Om mee te beginnen, zoals je zelf gemerkt hebt, lost resetten van codes niets op, maar repareren wel.

Ik snap niet dat een Jaguar dealer niet weet wat de code P1000 betekent. Deze betekent namelijk niets, het is gewoon informatie.
Ford (en daardoor nu ook Jaguar) gebruikt deze om aan te geven dat een aantal testen nog niet uitgevoerd zijn en dat impliceert dat mogelijk er nog meer fouten gevonden kunnen worden tegen de tijd dat die testen wel uitgevoerd zijn. Weet je toevallig het merk van de uitleesapparatuur die gebruikt is?

P0346 is Nokkenaspositie "A" Circuit Range/Performance bank 2.
Hoeveel nokkenaspositie sensors heeft deze auto? 2 of 4? En heb je de juiste sensor vervangen?
Is de bedrading van de nokkenaspositiesensors doorgemeten? Is het signaal bekeken met een scope?
Is de timing van de distributie gecontroleerd?[/quote]
Als eerst bedankt voor je reactie oldford,

De merk van het uitleesapparaat is van BOSCH maar ik weet niet welke versie.

Deze heeft 2 nokkenas sensoren en ik heb er een vervangen en vervolgens getest na dat de storing weer terug kwam heb ik de andere vervangen en heb ik weer getest maar de storing komt weer terug nu heb ik de ketting ook op tijd gezet en de storing die komt weer terug de kabels zitten er allemaal goed in, ik heb ze ook gecontroleerd en uitgemeten of er breuken of beschadigingen of iets dergelijks te vinden is, maar niks te vinden.

Ik heb geen pulsmeter gebruikt een gewone ohm meter om te kijken of de kabels goed zijn.

De uitleesapparaat geeft ook aan mogelijk storing in de inertieschakelaar of de kabels die van of naar de accu gaan maken kortsluiting bij lagen of bij hoge spanning hoe is dit achter te halen of te testen.
Of hij is defect zegt ie!

Wat kan er nog meer aan de hand zijn?
Kan het zijn dat de ECM de computer Defect is?
Als dit zo zou zijn dan zou die helemaal niet meer starten toch?

polats (0), 14 jaar geleden

[quote=Mercury]Deze auto laten uitlezen bij een officiele FORD dealer, de x-type is gewoon een nog luxere mondeo dan de ghia uitvoering. Ford zal de codes die verstopt zitten achter p 1000 waarschijnlijk wel vinden.

Het hogere benzineverbruik en slechtere trekken geven aan dat de motor in noodloop staat.

gr

Peco power[/quote]
Bedankt voor je reactie

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Een Bosch tester is in ieder geval geen originele Jaguar uitleesapparatuur. Is dit wel een dealer?
Ik sluit me aan bij Mercury, ga naar een Ford dealer.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

En? Al bij een Ford dealer geweest?

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo Polats,
We zijn eigenlijk wel benieuwd naar de ware toedracht van deze storingen, zou je dat misschien even kunnen melden?

gr

Peco power

polats (0), 14 jaar geleden

Hallo allemaal,

Het heeft wel erg lang geduurt voordat ik wat schrijf mijn excusses hiervoor ben was in het buitenland.

Mijn jag is nu in orde.
Het moest op tijd gezet worden en de tandwiel maar ook gelijk vernieuwd de onderdelen opzicht was niet zo duur maar de uren wat ze er aan hebben besteed dat koste me een hoop.
Deze les heeft mij 1600 euro gekost om hem te laten herstellen.
maar ff afkloppen hij is nu topie topie.
Dus als jullie ook zo een probleem tegen komen probeer zelf dan hem optijd te zetten het steld niks voor.
Het heeft niks te maken met electrische storingen of iets dergelijks van de 100% = 98% het stellen van de tijd.

Ik hoop jullie zo genoeg geinformeerd te hebben en als jullie nog wat willen weten dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groeten....

polats (0), 14 jaar geleden

Ik heb eigenlijk een vraagje.

Ik wil stoelverwarming aansluiten in mijn jaguar x type 2003 heeft iemand van jullie hier iets van aansluit schema met foto's of waar ik welke plug in moet stoppen. En wat ik allemaal nodig heb kwa spullen stekkers's of module's ik heb wel de knopjes kunnen kopen maar nu de rest nog.
Er zitten geen verwarmings elementen ingebouwd, ik wil ze zelf inbouwen.

Als iemand mij kan helpen graag alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar X-Type of stel zelf een nieuwe vraag.