Jaguar S-Type: Water lekkage op de motor

Bouwjaar: 2003

Er komt water van onder het voorraam weg ( zwarte kunststof plaat onder de ruitenwissers met rubber tegen de voorruit aan) en lekt boven op de motor, hoe kan ik dit verhelpen? nieuwe plaat zodat hij de voorruit beter afdicht?

vanillakoyak

Geplaatst door vanillakoyak (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jaguar S-Type? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

De voorruit is gelijmd. De lijmlaag. maw kitlaag is ongeveer 3 mm dik en plakt rondom op de primer van de voorruit en op de rand van de carrosserie. Waarschijnlijk is de kit ergen op de ruit of de crrosserie losgelaten en daardoor is lekkage ontstaan. Plaatselijk repareren is bijna altijd onvoldoende om het lek definitief te dichten..

Met een mes gemonteerd op een trilapparaat is het mogelijk de ruit rondom los te snijden. Na het verwijderen van de overtollige kit en hety opnieuw aanbrengen van een kit laag zal een kundige monteur deze klus kunnen klaren.. Vooral als hij in het bezit is van de juiste messen en weet waar hij moet snijden....

Niet iedere zg ruitenservice heeft die deskundigheid in huis. Net als sommige schade herstel bedrijven. Daar heeft men eigenlijk altijd te maken met een gebarsten ruit, daarbij maakt het niet uit of de ruit nog meer beschadigd wordt...
dus ook duurder...
Buiten de kit, moeten er soms ook bescherm of sierlijsten vervangen worden....

In hoeverre tegenwoordig het prijsverschil tussen een zg voorruitset en losse kit met lijsten, zonder ruit, tegen elkaar opweegt weet ik niet.

Natuurlijk kost het demonteren van een niet defecte ruit (veel) meer tijd..

Als je op google zoekt naar Fein super kit en je bekijkt afbeeldingen, dan kun je zien hoeveel (naast de machine) verschillende messen er nodig kunnen zijn.

Heel anders dan de 2 klossen met ertussen een staaldraad om de kit te snijden.

kaleido 1 (1355) PRO, 10 jaar geleden

Het gaat hier volgens mij niet om lekkage tussen ruit en carroserie , er komt dus geen water in het interrieur , ruit is dus niet lek , maar een lekkage tussen ruit en paravanafdichting.
Deze afdichting is nooit waterdicht .
Als je deze waterdicht wilt hebben , waarom ?, een beetje water op de motor kan toch geen kwaad , kun je met een kit die demontabel is de rand tussen plastic plaat en ruit afkitten , maar er zal altijd water op de motor lekken .
Anders maak eens een foto , om misverstanden te voorkomen.

vanillakoyak (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie, maar het raam lekt zelf niet, er ligt een rubber onderaan op de voorruit die waarschijnlijk de lekkage veroorzaakt, dus al het water wat van de voorruit af komt lekt overal door die zwarte plaat heen en het water komt dan op de motor met alle gevolgen.

kaleido 1 (1355) PRO, 10 jaar geleden

Met welke gevolgen ?

vanillakoyak (0), 10 jaar geleden

Water in de bougie gaten

kaleido 1 (1355) PRO, 10 jaar geleden

Mis je toevallig niet een afdichtingsrubber tussen motorkap en de plastic plaat waar jij het over hebt ?

vanillakoyak (0), 10 jaar geleden

Die zit er nog op, maar daar lekt hij niet, hij lekt tussen rubber raam en de gaten van de ruitenwissers.

kaleido 1 (1355) PRO, 10 jaar geleden

Maak toch maar eens een foto met de motorkap open , want als alles origineel is en alle afdekkappen zitten erop kan dit haast niet.
Origineel zit dit allemaal niet dicht gekit , de rubbers om de ruitenwisserasjes zijn ook aanwezig ?

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik hoop het, In ieder geval is de waterlekkage aan de buitenzijde veel eenvoudiger te herstellen..

Ik kan me niet voorstellen dat een rubber lekkage veroorzaakt, wel dat het onvoldoende afdicht.. Maar wat moet het dan afdichten??? het water op de voorruit loopt naar beneden, en zal ergens heen moeten. Naar links of rechts waarschijnlijk. Het komt dan in de bak welke ook buiten voor de paravan zit.. Op de laagste punten erin zitten afwaterings kanalen.

Ook zal er wat water onder de kunststof afdekplaat komen. ook dat zal aan de zijkant weglopen. Ik vermoed dat het rubberrandje aan de ruitkant is om de lak tegen de kunststof te beschermen.

Aan de voorkant zal toch wel ergens een behoorlijk dik rubber moeten zitten wat het water naar links of rechts stuurt? Anders is er een open verbinding met de motorruimte..
Meestal wordt de rand van de zg ovangbak benut om het rubber op te plaatsen. Ik heb ook meegemaakt dat het rubber op de motorkap was bevestigd. (gelijmd.)
Kun je een foto maken en plaatsen.liefst vanaf de zijkant gezien???

kaleido 1 (1355) PRO, 10 jaar geleden

Mooie samenvatting cor.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

ik heb er zo lang over gedaan dat jullie al een hele discussie hebben gehad. Ik snap soms zaken niet meer, leeftijd???[quote=kaleido 1]Mooie samenvatting cor.[/quote]

vanillakoyak (0), 10 jaar geleden

Ik zal wat Foto's maken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.