de motor schud op stationair toerental ik denk aan de ontsteking omdat het zowel op lpg als op benzine is ik heb de weerstand van de bougiekabels gemeten en deze waren vrij verschillend
de eerste kabel was 5
de tweede 2
de derde 4
en de 4de 3
mijn vraag is zijn deze nog goed of zou ik ze beter vervangen
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In het donker even de motor starten en de bougiekabels inspuiten met wat water uit een plantenspuit.
als je dan de vonken ziet dansen en overspringen naar massa, zijn de kabels aan vervanging toe.
De maximale weerstand van bougiekabels is 8 Kohm voor
electronische ontsteking.
Voor conventionele ontsteking mag de weerstand niet hoger zijn dan 6 Kohm.
Bron: http://www.mulano.nl/vraagbaakmulano/ind...
oke bedankt voor de snelle reactie ;)
ga het vanavond eens proberen en laatje morgen iets weten als het daar aan lag of niet
vriendlijke groeten
14 jaar
[quote=Hans4040]In het donker even de motor starten en de bougiekabels inspuiten met wat water uit een plantenspuit.
als je dan de vonken ziet dansen en overspringen naar massa, zijn de kabels aan vervanging toe.
De maximale weerstand van bougiekabels is 8 Kohm voor
electronische ontsteking.
Voor conventionele ontsteking mag de weerstand niet hoger zijn dan 6 Kohm.
Bron: http://www.mulano.nl/vraagbaakmulano/ind...[/quote]
ik heb jou raad opgevolg en inderdaad men derde bougie kabel geeft stroom door aan de motormassa
maar de vonkjes zijn niet zo groot als aan het uiteinde van de bougiekabel
zou dit dan wel het probleem zijn van het schudden tijdens het stationair draaien ?
alvast bedankt
14 jaar
ja, dat zou best kunnen...de vonkjes die naar massa springen, gaan niet naar de bougies.
[quote=Hans4040]ja, dat zou best kunnen...de vonkjes die naar massa springen, gaan niet naar de bougies.[/quote]
ik ga morgen eens een setje bougiekabels bestellen op mijn werk en ik zal zien als het wat oplevert
bedankt voor de snelle reacties en zeer nuttig info
14 jaar
inderdaad met de nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies is het probleem opgelost
hij draait nu heel netjes op stationair toerental
alleen heb ik nu nog het probleem dat als ik hoog in toeren ga en dan de gas rap los de motor moeite heeft om op stationair toerental te blijven (900 tr/min)
hij zakt soms naar 500 toeren en is zelfs al eens stilgevallen ook
at zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ?
alvast bedankt voor de moeite
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Wrangler of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar