stadsverkeer en files zijn geen probleem, doch 10 km op autostrade aan 120 km/h en temperatuurmeter gaat omhoog, om dan plots in het rood te staan, het water in het expansievat veranderd in stoom. Na korte rustperiode (+/- 1 min) en bijvoegen van 3 tot 4 l water, kan men terug doorrijden, met temperatuur normaal, uiteraard niet op autostrade;
Cylinderkop werd getest, goed bevonden, gevlakt, en terug gemonteerd. Thermostaat werd vernieuwd; Het probleem blijft hetzelfde. Radiator verstopt?? Ventilator (viscokopelling) defect?? Wie weet raad!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waterpomp wel goed?
Lijkt op een verstopte radiator. Visco werkt niet bij hogere snelheden, heb je ook niet nodig.
als de wagen stationair draait (temperatuur 90°) draait de koelventilator, maar je kan hem gemakkelijk met de hand tegen houden, is de visco dan stuk, of werkt die gewoon niet op staionair toerental? Waarom is na het warm lopen de temperatuur zo vlug terug normaal?
20 jaar
je pomp kapot maybe?
20 jaar
Je temperatuur is gelijk lager omdat er geen motorbelasting meer is. Daarom lijkt mij er een probleem met de doorstroming, of een verstopte radiator of vastzittende thermostaat (zal wel niet want nieuw).
Visco draait wel bij 90 graden maar draait vaak star mee bij rond de 100 graden.
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar