stadsverkeer en files zijn geen probleem, doch 10 km op autostrade aan 120 km/h en temperatuurmeter gaat omhoog, om dan plots in het rood te staan, het water in het expansievat veranderd in stoom. Na korte rustperiode (+/- 1 min) en bijvoegen van 3 tot 4 l water, kan men terug doorrijden, met temperatuur normaal, uiteraard niet op autostrade;
Cylinderkop werd getest, goed bevonden, gevlakt, en terug gemonteerd. Thermostaat werd vernieuwd; Het probleem blijft hetzelfde. Radiator verstopt?? Ventilator (viscokopelling) defect?? Wie weet raad!
Geplaatst door diederik2223 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jeep Cherokee? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
sidkl301 (0), 19 jaar geleden
waterpomp wel goed?
paulmichiel (0) PRO, 19 jaar geleden
Lijkt op een verstopte radiator. Visco werkt niet bij hogere snelheden, heb je ook niet nodig.
diederik2223 (0), 19 jaar geleden
als de wagen stationair draait (temperatuur 90°) draait de koelventilator, maar je kan hem gemakkelijk met de hand tegen houden, is de visco dan stuk, of werkt die gewoon niet op staionair toerental? Waarom is na het warm lopen de temperatuur zo vlug terug normaal?
sidkl301 (0), 19 jaar geleden
je pomp kapot maybe?
paulmichiel (0) PRO, 19 jaar geleden
Je temperatuur is gelijk lager omdat er geen motorbelasting meer is. Daarom lijkt mij er een probleem met de doorstroming, of een verstopte radiator of vastzittende thermostaat (zal wel niet want nieuw).
Visco draait wel bij 90 graden maar draait vaak star mee bij rond de 100 graden.
Paul