close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Jeep Cherokee: Tussenbak

Bouwjaar: 2005

Ik heb pas een Jeep cherokee 4.0 aut. 1990 gekocht, maar niet goed naar de 4*4 gekeken. Later geprobeerd maar deze werkt niet naar behoren. Als ik de part time inschakel gaat er een lampje op het dashbord branden(parttime), dit zelfde lampje blijft branden als ik permanent of de lage gearing inschakel. volgens mij werken deze niet goed. Ik kan dan ook bijna geen bochten meer maken omdat dan de voorwielen blokkeren. tijdens het rechtuit rijden is er een bijgeluid hoorbaar en ik twijfel of dat uit het cardan voor of uit de tussenbak komt.Het lastigste is ook dat ik pas na heel lang op en neer schakelen de auto weer terug in de 2wd krijg, de handel gaat er wel makkelijk in maar het lampje en het uitschakelen gebeurt niet of moeilijk.
Heeft iemand een tip om zonder al te veel kosten een eerste diagnose te stellen. Zou er een schakelvork in de tussenbak krom of gebroken kunnen zijn?

Geplaatst door

lennert (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat het oranje lampje op je dashbord gaat branden als je de parttime stand inschakeld is normaal.MAAR gaat in deze stand NOOIT op de verharde weg rijden.Je vooras en achteras zijn dan gelocked,of te wel ze draaien allebei even snel,dus wanneer je een bocht gaat maken vindt de tussenbak en de aandrijflijn dit beslist niet prettig met andere woorden je sloopt de boel zo.
De fulltime stand mag je het hele jaar door gebruiken op de verharde weg en kan al rijdend ingeschakeld worden tot max 70km/u,uitschakelen idem.
Wanneer je van fulltime 4x4 naar 2wd wil gaan duw je de handel naar voren en je laat je gas even los,normaal schiet hij dan vanzelf naar de 2wd stand.Het kan goed zijn dat de auto bijna nooit of nooit in de 4x4fulltimestand heeft gereden en dan kan je wat problemen hebben met naar 2wd gaan.
Je kan het dan ook in stilstand proberen en dan iets naar achter rijden en dan weer een stukje naar voren.Dit moet je dan waarschijnlijk diverse keren herhalen.
Jouw idee over de schakelvork kan je helemaal vergeten want dit is een normaal verschijnsel bij de cherokee.
Dus let wel nooit op de verharde weg in 4x4 parttime of in low want dat gaat je echt geld kosten.
Zelfs als ik in het terrein rijdt staat de auto zelden in parttime of low maar gewoon in 4x4 fulltime,de auto is echt een beest in het terrein.

edjeroen 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.