Jeep Wrangler 1996: tweede versnelling

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4.0 L EFI S, Motorinhoud (cc): 4000, Vermogen (kw): 135

Sinds vandaag schakelt hij vaak niet meer naar zijn tweede versnelling.Ik moet door drie.Sta ik stil met draaiende motor schakelt hij vlotjes naar alle versnellingen.Iemand een idee.
Ferry

ferdinand

Geplaatst door ferdinand (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jeep Wrangler? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Elblag (0), 3 jaar geleden

De volgende defecten zullen ervoor zorgen dat een versnellingsbak kapot gaat en niet meer goed te gebruiken is:

Versleten tandwielen (kapotte of afgesleten tanden)
Versleten afstandsringen
Kapotte lagers
Defecte synchroniseerringen
Een kapotte schakelvork
Een tekort aan transmissievloeistof
De symptomen van een kapotte versnellingsbak
Dus hoe herkent u het nu wanneer uw versnellingsbak niet goed meer werkt? Dit is gelukkig niet zo moeilijk, omdat uw bak het met bepaalde signalen zelf zal aangeven dat er een defect is. Dit doet hij meestal al in een vroeg stadium van de aftakeling, dus het is verstandig niet te lang te wachten wanneer u onderstaande signalen van een slecht werkende transmissie herkent:

De symptomen van een kapotte versnellingsbak

Moeite met schakelen
Geluiden tijdens het schakelen
Vreemde geluiden en geloei (ook wanneer u niet schakelt)
Een rare geur
Een brandend lampje op uw dashboard
Lekkende transmissievloeistof

Belangrijkste signaal van een kapotte transmissie: moeite met schakelen
Als iets niet meer doet wat het moet doen, dan is het kapot. Een schaar die niet knipt is kapot, net als een boormachine die niet boort. Zo is ook een versnellingsbak die niet meer soepel tussen de verschillende versnellingen schakelt kapot of versleten. Problemen die u in dit geval kunt ervaren zijn de volgende:

De versnelling ‘pakt’ niet direct, het duurt even voordat u weer vermogen krijgt na het schakelen
Tijdens het rijden valt de auto uit de versnelling
De bak schakelt automatisch, terwijl uw bak handgeschakeld is
De automaat schakelt wanneer dit helemaal niet nodig is
Na het schakelen schokt de auto een beetje

Versnellingsbak kapot – kosten
We hadden al gezegd dat reparaties aan de versnellingsbak vaak dure grappen zijn. Maar hoe duur precies? Dat is afhankelijk van drie dingen: het precieze defect, het type bak en welk soort reparatie u neemt. Het is bijvoorbeeld mogelijk een bak te vervangen door een nieuwe, maar tweedehands transmissies worden soms ook ingebouwd.

Daarnaast zijn reparaties bij merkdealers over het algemeen een stuk duurder dan bij algemene garages. Dit heeft twee redenen: het werkloon bij een dealer is hoger en een dealer maakt vrijwel altijd gebruik van nieuwe onderdelen. Het is dan ook niet mogelijk een tweedehands bak te laten inbouwen bij een merkdealer.

Omdat de meeste problemen met transmissies niet alleen komen, maar een samenstelling vormen van schades die we hierboven omschreven hebben, zal het in vrijwel alle gevallen nodig zijn de bak te reviseren (opnieuw afstellen en alle defecte mechanismes nalopen en vervangen) of zelfs helemaal te vervangen.

Laten we dus eens kijken naar de kosten voor verschillende reparaties. In onderstaande tabellen geven we hiervan een overzicht. Deze kosten zijn dus gemiddeldes en zullen hoger liggen bij dealers dan bij garages.

AUTO SERVICE REPARATIEHANDLEIDINGEN EN BEDRADINGSSCHEMA'S
https://cardiagn.com/jeep/jeep-wrangler/

Elblag (0), 3 jaar geleden

Koppeling nog in orde het geheel. gewoon na zien.

sleutelaar1952 (0) PRO, 3 jaar geleden

Probleem van Jeep is de versnelling pook uiteinde wat oplassen wil wel helpen , wel geeft t vaak aan dat de singromessen beschadigd zijn en vervangen moeten worden. dus bak revisie. en bij uitbouwen zeker de koppeling vervangen , hoef je later niet nog n keer., vermeld dit van de pook daar ik ofroad met uiteinde pook tussen de selector doorging wat na even lassen en vijlen niet meer gebeude , de schakelvorken waren goed.
Groet Johan

ferdinand (0), 3 jaar geleden

Ik hoor de bak niet.Hij wil gewoon niet in 2e versnelling.Alle anderen pakt hij wel.Bij stilstand en draaiende motor gaat hij wel naar de tweede.Dan kan ik gewoon in 2 weg rijden.Maar rij ik in drie,kan ik niet terug naar twee.

ferdinand (0), 3 jaar geleden

Sleutelaar,waar las je dat op ,aan het uiteinde of aan de zijkant van het uiteinde.
Ferry

sleutelaar1952 (0) PRO, 3 jaar geleden

uiteinde en zijkanten om model weer goed te krijgen

sleutelaar1952 (0) PRO, 3 jaar geleden

Bak reviseren en ook bovendeksel vervangen , knappe maar leuke klus , zeker de moeite waard om het zelf te doen je lijkt me geen groentje Ferry

sleutelaar1952 (0) PRO, 3 jaar geleden

andere vraag ontkoppel je echt wel voldoende. probeer dubbelkluts eens. en heb je de juiste olie in de bak

ferdinand (0), 3 jaar geleden

Ik heb hem nog niet zolang.Ik heb alle olie,s in huis.Motor,bak,tus.bak.diff,s.Behalve de motorolie moet ik de rest nog vervangen.Dubbel kluts met tussen gas werkt niet.Wat ik vreemd vind is als hij stil staat met draaiende motor schakelt hij vlot in alle versnellingen.Zodra hij al in de eerste meter rijd weigert hij de tweede versnelling.Ik heb de mat eruit gehaald zodat het pedaal iets verder komt.Ook dat helpt niet..Hij heeft het misschien te warm ha ha.

sleutelaar1952 (0) PRO, 3 jaar geleden

Nee niet te warm met zekerheid de bak zelf , singromessen versteld iedere keer iets als dit vast zit kun je de versnelling wel schudden zijn een aantal bronzen getande ringen die als het goed werkt samen 1 maken door in de juiste stand te gaan , blijven ze hangen door beschadiging , dan is het niet erin of met redelijk naar gekraak

ferdinand (0), 3 jaar geleden

Waarom schakelt hij wel als hij stil staat en de motor loopt

sleutelaar1952 (0) PRO, 3 jaar geleden

dan staat er geen tractie op de as en is de bak onbelast, je zou de bak kunnen spoelen en testen op metaaldelen , zie dit beslist niet als wondermiddel. probeer eens met heel langzaam achteruit rijden naar de 2 te gaan , hoeft geen koppeling omhoog gewoon zien of dit wil . of super langzaam vooruit en dan naar de 2 want in principe moet hij erin willen

ferdinand (0), 3 jaar geleden

Vooruit langzaam en dan naar twee doet hij wel.Achteruit soms.

sleutelaar1952 (0) PRO, 3 jaar geleden

Bak moet er achter weg en hoop dat er geen tussenbak achter zit dan is het appeltje eitje. zou nog dikkere olie kunnen proberen , maar zeker is bak reviseren om het echt op te lossen .

ferdinand (0), 3 jaar geleden

Zit tussenbak achter.Is vierwiel aangedreven.

ferdinand (0), 3 jaar geleden

Ik ga als eerste ontluchten,dan nieuwe olie in de bak , schakelpook bekijken.Als dat allemaal niet werkt,een gebruikte bak op de onderdelen lijn zoeken.Zijn er genoeg.Er zijn ook gereviseerde.Deze kosten exc.l vervangen 1500 euro.Bedankt alle voor de adviezen.Overigens vind ik het vreemd dat binnen een seconde hij niet meer naar de tweede gaat.Niet verkeerd geschakeld,geen enkel vreemd of knarsend geluid.Ik heb dit nog niet meegemaakt en dat na 1`.5. miljoen km,s.

    Vandaar mn eerdere opmerking . bak spoelen Ferdinand en slijtage speelt ook mee. lijkt t je zelf niet leuk om de bak te reviseren er zijn setjes voor, dan is de bak als nieuw, beter als onderdelen lijn waar men ook regelmatig bij de neus genomen word. Groet Johan - sleutelaar1952 (0) PRO, 3 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Wrangler of stel zelf een nieuwe vraag.