close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Kia Pride: 50 % LPG en bezine verbruik

Bouwjaar: 1999

Hoi allemaal

Zal eerst uitleggen wat er gebeurd was, van mijn oude motor was een zuigerveer afgebroken.
Dus we hebben een " nieuwe " motor in de auto gelegd.
Alles netjes genummerd en opgeschreven wat voor wat was en alle kabels gelebeld.

Goed motor uit de auto gehaald , spruitstuk overgezet i.v.m de gas aanpassingen die erop zitten.

Motor weer ingebouwd, starten en lopen, dus dat zag er zeer goed uit.
Maar nu het probleem, de auto gebruikt gas maar ook bezine en hij loopt perfect dus we hadden dit op het begin ook niet gemerkt.
Alleen met rijden de tank meter en de gas lampjes die zakte niet normaal.
Weer gezocht en bij een andere Kia gekeken of de vacum slangen goed zaten dit is oke op de slangetjes die voor het gas meer er zitten omdat deze auto die niet had waar ik kan kijken.

Dus weer rijden 450 KM +/- 17 liter bezine en 17 L gas ging in de auto :(

Dus we zijn toch bang dat we iets vekeerd terug gezet hebben maar waar kan ik dit probleem zoeken ?

De gas installatie is Necam.

Als er nog meer info nodig is hoor ik het wel.

En alvast bedankt voor de antwoorden

Tiemen

Geplaatst door

Tiemen11426 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

probleem moet je zoeken bij de onderbreking van de brandstofpomp. Op het moment van overschakelen van benzine naar LPG geeft de LPG unit aan dat de brandstofpomp niet meer mag lopen, hierin heb je waarschijnlijk iets verkeerd aangesloten.

groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Marcel, de brandstofpomp, wordt aangedreven door de motor dus deze kan ik niet uitschakelen.
Ze zitten op het vacium van het spruitstuk aangesloten.
Deze slangen heb ik gecontoleerd bij een andere Kia Pride en die zitten goed.
Vind het alleen raar dat de auto de goede mening vind om zo toch goed te lopen.

Tiemen11426 0

18 jaar

Sorry, mechanische pomp, er moet dan ergens in de leiding vanaf de pomp, totaan je verstuivers( of monopoint-injectie-unit, )een brandstofafsluitklep zitten, deze wordt dan niet aangestuurd, of werkt niet naar behoren.

Dat de auto toch blijft lopen zit hem in het feit, dat de lpg installatie de originele ECU van de motor gebruikt, maar misleidt wordt door de lpg installatie. De auto denkt dat hij op gewone benzine rijdt, maar feitelijk loopt hij door een omweg op lpg. Omdat het signaal van deze ecu wordt afgetakt, en de lpg en benzine gewoon wordt ingespoten, krijgt hij dus een veel te rijk mengsel, de ECU regelt dus dan de inspuitduur terug, wat zowel door de injectors als de lpg unit wordt gevolgd, dus op het eind van het liedje heb je een brandbaar mengsel van 50% lpg en 50% benzine in je cilinder, waar hij dus blijkbaar normaal op loopt.

Je zult dus op zoek moeten bij de oude motor, naar de manier waarop de inbouwer van de LPG destijds de brandstoftoevoer heeft onderbroken. en dit even goed controleren bij de nieuwe motor.

succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Hallo techneuten,

de gasinstallatie van Necam heeft een eigen computer en maakt geen gebruik van de originele ECU van de motor.
Er worden hier alleen enkele signalen afgetakt voor de aansturing van de gascomputer.
Je moet controleren of de benzine injectoren worden uitgeschakeld als de motor op gas loopt.
Trek de stekkers maar eens los, dan hoor je ze niet meer tikken als ze wel mee doen op gas.
Controleer ook eens de benzine drukregelaar.
Deze gaan ook vaak lekken, en dan komt er benzine via de vaccuumslang in het inlaatspruitstuk, en de gasinstallatie stuurt dan minder gas naar de motor.
De benzinedrukregelaar zit meestal aan het eind van de buis waar de injectoren op aan zijn gesloten.
Uit het vaccuumbuisje van de drukregelaar mag geen benzine komen.

VG392 0

18 jaar

Nou sorry dat ik nu pas reageert ,wegens omstandigheden.

Het probleem zit in de toevoer van benzine, de auto krijgt niet genoeg en daarom gaat hiij samen lopen.
Als hij samen op gas en benzine loopt dan krijgt hij voldoende brandstof.

Nou de injectors zijn al over gezet.
benzine filter is al vervangen.
Het electies schema van de gas installatie heb ik in bezit alles zit goed.
Dus het zit in de KIA onderdelen zelf maar waar ???
De Computer van de auto is al uitgelezen geen foutmeldingen. :(
Landasonde al om gezet

Iemand nog een oplossing wat ik kan proberen ?
De brandstof wordt allemaal verbruikt op 800 KM 29,9 L gas en een 30.5 L benzine verbruikt.

Als er nog meer info moet zijn hoor ik het wel.

Alvast bedankt,

Tiemen

Tiemen11426 0

18 jaar

Weet iemand hoeveel Volt op de benzine Pomp hoort te staan ?

Ik heb hier op 2 kabels 4,3 Volt staan er zitten 5 kabels in totaal in.

hellbat, had toch gelijk dat er een electrisch pomp zat alleen die zat onder de achterbank.
Hier had ik op het begin overheen gekeken.

Alvast bedankt,

Tiemen

Tiemen11426 0

18 jaar

Brandstofpomp hoort normaal 12 volt te krijgen.

succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Hoi Hoi allemaal.

Denkelijk is het probleem opgelost.
Ik heb nu 70 Km Gereden en zo te zien geen Benzine meer gebruikt.
Als dit waar blijkt volgende week dan is het alleen nog de ontsteking goed zetten en dan is de auto weer geheel in orde. ( hopen we :) )

Het probleem lag aan een kabelbreuk van een afsluiter van het vacuüm en die vacuüm slangen waren voor de Benzine.
We kwamen hier achter toen we de gas Tank afgesloten hadden van stroom.
Zodat al die relais niet meer tikten van de gas installatie.

Toe merkte we dat hij niets deed, dus we zijn de oorzaak gaan zoeken waarom hij niets deed.

Toch gaat er op de Benzine pomp nog altijd maar 4,3 Volt.
2 Kabels met 4,3 Volt en 3 kabels geen spanning, maar de auto loopt nu goed, dus we laten dit maar zo.

Zowel het benzine en gas probleem is nu zo te zien opgelost, alleen nog even na de Kia garage om de ontsteking goed te zetten, op gehoor krijg je hem toch nooit goed, dat ik zelf vind dat hij nu wel goed loopt.
Maar voor de CAO uitstoot en de Landa waarde te bekijken, wat moet deze op de ome meter aangeven dat ik ongeveer kan kijken of de waarde klopt.

Allemaal bedankt voor de Hulp

Tiemen

Tiemen11426 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Pride of stel zelf een nieuwe vraag.