rij de sorento ( automaat) zakelijk, het volgende doet zich voor:
op willekeurige momenten schakelt de auto op een hulp programma (veiligheidsprogramma) de auto valt dan terug in toeren, nog maximaal 3000 te halen, het hele vermogen is weg, en geen trekkracht meer. Dit in verschillende situaties. onder het rijden constante snelheid, in situatie met gas geven, en ook bij het wegrijden, als je verwacht dat er vermogen los komt door gas geven en er komt niet oftewel de auto valt zelfs terug onstaan de gevaarlijkste situaties. immers bijvoorbeeld bij wegrijden opdraaien van wegn of oversteken van kruispunt kan et zomaar zijn dat er geen vermogenmeer is. door gas geven klimt heel heel langzaam het toerental echter trekkracht is er niet. ook tijdens eventuele inhaal manoeuvres ontstaan de gevaarlijkste situaties, je vertrouwt immers dat er vermogen is. Heeft iemand ervaring, de auto is reeds 3 maal bij de garage terug geweest elke keer wel wat gevonden maar probleem niet opgelost. auto is 2 maanden geleden naar een Kia "centrum" gegaan omdat de garage het ook niet meer wist. echter het probeel blijft zich voordoen. Nu is de auto weer weg, echter het vertrouwen zeker door de ontstane gevaarlijke situaties is weg.
het kan zo gebeuren dat het enkele dagen niet voorkomt, echter kan ook meerdere malen per dag.
vanalles al bijgehouden, om een terugkomende situatie te vinden echter elke keer anders.
het motormanagement lampje gaat tijdens deze uitval van vermogen NIET aan. daarom is de computer niet uitleesbaar.
wie helpt !!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry had al een keer gereageert maar heb je verhaal over het lampje niet gelezen. Heb je toevallig een keer benzine getankt ipv diesel? Of heb je de tank een keer echt leeg gereden? Laat de mannen van de kia garage met de auto rijden met de uitleesapparatuur erin. Zo kunnen zij exact zien wat er met bepaalde waarden gebeurt zodra de storing erin komt. Succes en als ze er echt niet uitkomen moet je hem bij een "echte goede" kia garage brengen.
hoi het kan zijn, dat de egr in de open stand vast blijft zitten, ik probeer gewoon mee te denken hoor want er kunnen zoveel problemen zijn.
maar de egr komt wel eens voor bij de diesels.
rookt de auto ook erg als het probleem zich voor doet??
groeten
nog even een toelichting
auto valt terug in toeren , rookt niet, en geen indo op motormanagement.
bij doorrijden niet boven de 60 km te krijgen en niet boven de 3000 toeren
bij uit en weer aanzetten is alles gereset en doet hij het weer normaal
maar je weet niet voor hoelang, kan zijn dat er direct weer een storing is
tot 6 maal per dag, of drie weken niet, komt dus geheel onverwacht !!
17 jaar
Brandsoffilter vervangen is waarschijlijk de oplossing
16 jaar
was het maar zo eenvoudig, reeds < begrijp ik relais vervangen, bandstof pomp enz enz
nadat de auto van 17 oktober 2007, tot 31 december, ja 2 1/2 maand in diverse werkplaatsen is geweest de auto terug gekregen. Het schijnt geholpen te hebben, vooralsnog gen probleem meer gehad, de auto stottert wel op willekeurige momenten, maar de terugval in vermogen nioet meer gehad. De chip zit er inmiddels ook weer in, ingebouwed door dieseltuning zelf. Dit verschil is te merken. de standaardd power is voor zo'n auto te laag. vooral met inhalen, of met weinig plaats invoegen is dit vermogen absoluut een must.
als het zich weer voordoet, gaat de auto terug naar de dealer, en nemen wij er definitief afscheid van, genoeg ellende gehad tot nu , echter ngomaals vooralsnog doet hij wat hij moet doen RIJDEN en ook met het chipie erbij.
16 jaar
Maar... brandtstoffilter wel vervangen?
16 jaar
[quote=123peu]Brandsoffilter vervangen is waarschijlijk de oplossing[/quote]
waarom brandstof filter ? ene keer 6 x op een dag en dan 3 weken niet zie dus totaal geen verband met brandstof filter.
16 jaar
Hoi, misschien is het heel simpel. Op je inlaat zit een klep voor het schokvrij stilzetten van je auto, deze klep blijft weleens hangen en dan komt de auto niet boven de 2500 toeren en rookt heel erg. Als de auto nou de klacht vertoont, even langs de weg zetten, motor laten lopen en met de hand kun je het asje terugduwen. Loopt hij nu weer goed dan zit het asje wat de inlaat ingaat en de klept bedient vast. Er zit een vacuumpotje naast die de klep via een armpje open en dicht zet, het asje van deze klep wil weleens vast komen te zitten door corrosie (het asje van de klep in de inlaat). Het armpje van de vacuumpot even losmaken door het clipsje te verwijderen en het asje inspuiten met wd40 en het asje met een tang op en neer bewegen. Ook de solenoid die hem bediend wil wel eens kapot gaan(even slangetjes volgen) Heb zelf bij een kia dealer gewerkt en dit was een vaak voorkomend probleem.
[quote=gpekaar][quote=123peu]Brandsoffilter vervangen is waarschijlijk de oplossing[/quote]
waarom brandstof filter ? ene keer 6 x op een dag en dan 3 weken niet zie dus totaal geen verband met brandstof filter.[/quote]
Heb dit probleem al div. malen gehad. Nieuw brandstoffilter was toen de oplossing. Klinkt misschien een beetje te simpel maar was eenvoudig wel de oplossing van het probleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar