Kia Picanto uit 2007. 1.0 motor. De auto heeft bijna geen vermogen meer, in de eerste versnelling trekt de auto heer langzaam op. Je moet eerst echt goed gas geven en dan de koppeling loslaten voordat de auto vooruit gaat. Ook problemen tijdens het rijden op hellingen, bruggen of bochten. De snelheid daalt dan drastisch. Als je met een snelheid van 120 een brug of helling oprijdt, is de snelheid tegen de tijd dat je boven bent gedaald tot 90 km p/u.
In een lagere versnelling en hoge snelheid lijkt de auto wel vermogen te hebben, maar dat zuipt ontzettend veel brandstof. Dat is naast het verlies van vermogen ook een probleem, een hoog brandstof verbruik.
Er komt geen storing naar voren bij het uitlezen, al drie keer gedaan.
Wat er al is nagekeken/vervangen:
- Distributie zit op tijd en is niet versleten.
- Katalysator zit niet verstopt
- Luchtfilter vervangen
- Bougies vervangen
- Brandstofpomp schoongemaakt
- Brandstofreiniger in de tank gegooid
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft deze airco?.
Koppeling niet versleten , toerental zakt ook als de snelheid minder wordt ?
Nee, geen airco.
Koppeling is niet versleten, toerental neemt ook gewoon toe bij bij meer snelheid. Als de snelheid afneemt, zakt de toerental ook.
Wat ik er ook nog bij wil vermelden, is het schokken van de auto. Dan vooral in de eerste en tweede versnelling.
11 jaar
Hebben ze de sensoren ook apart uitgelezen , het motorstuurapparaat krijgt van diverse sensoren signalen , en berekend aan de hand van deze signalen de hoeveelheid brandstof die ingespoten moet worden, misschien zit er hierin iets niet goed.
Luchtfilter is wel vervangen , maar de toevoer is ook open
Er is een terugroepactie geweest voor de krukasbout,er kwam ruimte op en daardoor verliep de timing.
Heeft deze auto die modificatie gehad?.
Dat verlopen dat trad op als er mee gereden werd,niet bij stationnair draaien,ging ook gepaard met de storing misfire na verloop van tijd.
In het begin geen melding,bij verder verlopen wel een storing.
11 jaar
Ja krukas kan stukgaan ,tandwiel zit dan los.Heb je meer last als je even gereden hebt en de remmen warm zijn,de hoofdrempomp van de picanto gaan ook vaak stuk en lopen de remmen aan,kijk even als je de koppeling intrapt of je dan normaal tot stilstand komt en niet zwaar vooruit gaat
Ik heb geen idee of de sensoren apart zijn uitgelezen, ga dat navragen. Klinkt aannemelijk. En nog een keer laten uitlezen, probleem is er nu zeker al 2/3 maanden.
Van de krukas heb ik eerder gelezen. Ik durf niet te zeggen of dat voor deze auto ook geldt, is een 2e hands, is nu 1,5 jaar in bezit. Tot voor kort nooit problemen mee gehad. Kan ik dat ergens controleren?
Problemen doen zich ook net na het starten voor.
11 jaar
Krukasbout moet zilver kleur hebben,als ie nog zwart is is dat de verkeerde,deze is een 1 cm korter. Distributieriem eraf en kijken of je tandwiel speling heeft op de krukas
Wij hebben een Kia Picanto uit 2005 met hetzelfde probleem. Weet iemand wat kunnen doen?
Er komt geen storing naar voren bij het uitlezen.
Wat er al is nagekeken/vervangen:
- Distributie zit op tijd en is niet versleten.
- Katalysator zit niet verstopt
- Luchtfilter vervangen
- Bougies vervangen
- Gashuis vervangen
- Nokkenas sensor vervangen
- Injectie cleaner in de tank gegooid
2 maanden
De krukasbout is vervangen destijds voor een zilverkleurige
2 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Picanto of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar