Heb een Kia Magentis 2.0 ,benzine ,handbak.
Distributie vervangen bij 90000 of 6 jaar.Echter in die 6 jaar slechts 45000 gereden.
Relatief veel kortere stukken .Normaliter zou ik de distributie gewoon vervangen .Echter ik rijd eigenlijk nog maar 6000 km /jaar met de wagen.
Neig er naartoe om maar gewoon door te rijden ,daar de riem vervangen al meer dan helft van de restwaarde bedraagt...
Heeft iemand ervaring met dit soort wagens of dit kwaad kan?
Vroeger had je Ford Escorts ,waarvan de riem soms al voor datum sprong.
Met andere auto's kun je de gok wel wagen
Is de Magentis er ook zo een,of staan deze motoren(ze zitten ook in de Hyundai 2 ltr) bekend om snelle breuk van de riem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is geen pijl op te trekken , het voorschrift is er niet voor niets , pas een clio gedaan , die in 5 jaar 3000km gereden had , totaal uitgedroogd , je zou een visuele inspectie kunnen doen , zitten er droogtescheurtjes en hangen de vellen er aan , weet je wat je moet doen , maar ook al ziet hij er goed uit is het nog geen garantie.
Je zou even uit kunnen zoeken of deze motor zijn kleppen sloopt als de riem breekt , is dit niet het geval , loop je geen risico , alleen dat als hij knapt je waarschijnlijk ergens staat in niemandsland .
Dank voor de snelle reactie.
Gezien de korte stukken die ik rijd ,zou dat dus bij mij ook het geval kunnen zijn ....Aangezien mijn tamelijk jonge Michelinbanden met nauwelijks profielslijtage al haarscheurtjes krijgen ,waarschijnlijk door het vele stilstaan,ga ik dan ook maar vanuit dat dit ook geldt voor rubber in een afgesloten ruimte in de motor...
Vervangen dus.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Magentis of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar