auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Kia 0: Kia sorento op LPG (G3 installatie van AG-Gas) hapert bij warme

Hallo mede Problemcar lezers,

Ik heb net een grote beurt gegeven aan mij Kia Sorento bij de KIA dealer in Amsterdam West (116000 op de teller).
Na de beurt merk ik dat de auto teveel hapert tijdens het rijden op zijn 2, 3 en 4 (rijden tussen de 40 en 80 km per uur). Nu weet ik dat dit komt doordat de bougies vervangen zijn. Ik heb de auto dus teruggebracht met het verzoek het euvel te verhelpen. Ze hebben de bougies minder strak aangedraait en ik heb de auto weer terug gekregen. dag 1 geen probleem, dag 2 geen probleem. dag 3 is het euvel weer terug maar in mindere mate nu voornamelijk rond de 40 en 70 km per uur in zijn 2 en 3. Het is net of de auto slippend rijd, dan weer een gasstoot en de auto schiet vooruit. De vorige keer zeiden ze dat het aan de bekabeling van de bougies lag, maar nadat ze de vorige keer de bougies vervangen en minder strak ingedraaid hadden was het probleem verholpen. En nu na deze grote beurt weer hetzelfde euvel....

Ik ga hem morgen weer naar de dealer brengen om ze naar het probleem te kijken. Ik heb er geen verstand van anders had ik het zelf wel gemaakt. Oh ja, de gasinstallatie is het probleem niet want op benzine hapert ie ook.

Herkent iemand dit probleem? Weet iemand een oplossing?

(ja bougie bekabeling vervangen maar dat is een grap van 560 euro, ik ga liever eerst voor een andere optie.....)


Alvast bedankt voor meeedenken...

Saheed

Geplaatst door

snabie (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou die bougiekabels toch maar eens aan een nader onderzoek (laten) onderwerpen, want deze willen nog weleens problemen geven. Vooral bij auto's op lpg!

Harald1980 0
badge

16 jaar

negen van de 10 keer gaan bij de v6 de bougiekabels kapot na het vernieuwen van de bougies, wij doen ze meestal gelijk mee bij de beurt , kost wel wat maar bij lange na niet zo veel als dat je het achteraf moet doen.

tinusg60 0
badge

16 jaar

Hoevaak vervangen jullie die bougies dan? Hoeft maar eens per 90.000 km en is een tijdrovend klusje. Kapotte bougiekabels heb ik bij een V6 nog niet gezien, wel bij een 4cilinder....

Harald1980 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia 0 of stel zelf een nieuwe vraag.