close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Kia Picanto: Koppeling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Goedemiddag,

vanochtend is mij koppelingskabel vervangen nadat hij geknapt was (deel waar hij aan de caroserie gemondteerd was, was gebroken)
Nu werd mij vertelt dat de koppeling zwaar gaat, de man in kwestie had zelf een c1 en die gaan licht.

Nu is mijn vraag of en wat er aan de hand kan zijn aangezien mijn auto niet gilt bij het rijden (hij maakt geen hoge touren)
ook voel ik hem niet slippen.

ik hoor graag
groet Michel

Geplaatst door

Michel7394 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De koppelingskabel is een kwaal bij deze auto s , zelf er al een paar gehad.
Gaat de koppeling nu weer normaal of nog zwaar ? wat is jou eigen gevoel , want hij vergelijkt een totaal andere auto/systeem.

Beste Ferrie,

de koppeling gaat nu lichter dan normaal, al pakt hij hoog op maar dat kan misschien te maken hebben met het feit dat de kabel afgesteld moet worden?>

ik hoor graag van je

dank Michel

Michel7394 0

9 jaar

Onderaan bij de hevel op de steun , zit een gekartelde ring , waarmee de vrije slag is af te stellen.
Als je vrije slag hebt , en de koppeling pakt hoog , in ieder geval ruim voorbij de helft van de slag van het pedaal , dan zit er al vrij veel slijtage op de koppeling.

Ok,

Maar moet.zo'n kabel als die er opnieuw ingezet is ook afgesteld.worden?

Michel7394 0

9 jaar

Jazeker , Maar dat zal vast gedaan zijn.

Nou ik kom er dus achter dat het koppelingspedaal veel te veel uitsteekt ten opzichte van mijn rempedaal, deze moeteb tich gelijk zijn?

Michel7394 0

9 jaar

Dan staat hij verkeerd afgesteld , nu ligt het er aan , of ze aan de aanslag van het pedaal onder het dashbord gedraaid hebben of de kabel bij de bak niet goed afgesteld hebben .
Nu ligt het er aan hoe handig jij bent , de gekartelde moer links om draaien op de steun van de versnellingsbak laat het pedaal zakken , maar als er wat anders ontregeld is , wordt de vrije slag alleen maar groter , gewoon proberen zou ik zeggen.
Is slecht bij te komen .

Ja komt.goed, is gewoon dat stelschroefje.rechts bij de motor toch :)

Michel7394 0

9 jaar

Een gekartelde moer , die op de huls van de buitenkabel zit , en voor de kijkers rechts , maar we praten altijd in rijrichting , dus links voor op de versnellingsbak.

Dag Kia Picanto rijder,
De kabel van de koppeling gaat stroef, bij mij. Nu heb ik de kabel boven de accuplaat vast gezet met een tyrap zodat deze boven de accuplaat blijft. Onder het rijden gaat de kabel door het trillen onder de accuplaat zitten. De kabel moet zo rond als mogelijk zitten vanaf de grondplaat bij de pedaal tot aan het scharnierpunt bij de koppeling. Het is even uitzoeken en proberen maar het stroeven koppelen verminderd sterk.
Succes en plezierige rit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Picanto of stel zelf een nieuwe vraag.