beste mede mens,
de uitlaat van de rio lekt THV de flexibele uitlaat overgang, na de KAT en voor de 2e LAMBDA. uitlaatpasta werkt niet omdat er op dit stuk te veel beweging is, is dit een duur stuk om te vervangen? en is het aan te raden om orrigineele te gebruiken? en meteen lambda 2 ook vervangen (uiteraard WEL orrigineel)??
alvast bedankt, rick.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlaat moet wel gerepareerd worden, anders krijg je uiteindelijk probelemen met de lambdasonde: foutmeldingen, lampje aan etc.
Op dit moment zie ik geen reden om die sonde ook te vervangen - tenzij je hem stuk draait bij het eruit halen indien dat nodig is.
Sonde gaat niet kapot van een beetje buitenlucht.
Is volgens mij wel een duur stukje uitlaat. De lambdasonde zou ik ook niet vervangen, ding is immers niet kapot. Is het niet meer te lassen?
Losse flexibele stukken van verschillende diameters zijn bij de betere automaterialenhandel te krijgen. Wellicht goedkoper dan een originele nieuwe pijp.
[quote=Harald1980]Is volgens mij wel een duur stukje uitlaat. De lambdasonde zou ik ook niet vervangen, ding is immers niet kapot. Is het niet meer te lassen?[/quote]
lassen? het is niet eens af te dichten met uitlaat pasta!! scheurd telekns weer los. :S
14 jaar
[quote=hellbat]Losse flexibele stukken van verschillende diameters zijn bij de betere automaterialenhandel te krijgen. Wellicht goedkoper dan een originele nieuwe pijp.[/quote]
los te vervangen die flexibele stuk? hmm weet u een link met instructie? klink vaag dat enkel de expansie gedeelte te vervangen tov de rest van de stalen pijp...
is APS een goede die zulke dingen verjkoop?
14 jaar
[quote=rickgilze][quote=Harald1980]Is volgens mij wel een duur stukje uitlaat. De lambdasonde zou ik ook niet vervangen, ding is immers niet kapot. Is het niet meer te lassen?[/quote]
lassen? het is niet eens af te dichten met uitlaat pasta!! scheurd telekns weer los. :S[/quote]
Dus jij dacht dat het dichtsmeren met uitlaatpasta een sterkere verbinding opleverde dan wanneer je het zou lassen?
APS tilburg zal het wel hebben, zoniet Besbo, Rotil of Maromax.
maar als ik enkel de flexibele overgang koop, moet ik de pijp er onderuit halen, lambda sonde loshalen. en dan de nieuwe overgang er tussen lassen. ofwel vervang die pijp en pakkingen ook meteen mee...???!!! toch? ofwel een complete buis met flex overgang affabriek er aan vast is toch veel makkelijker?
14 jaar
2003 is een overgangsjaar. Geef ( of mail ) je kenteken even. Ik ben ervan uitgegaan dat je het latere type hebt, en daar zit de kat in de pijp die jij bedoelt. Die is aftermarket ( Nog) niet leverbaar dus dat is origineel Stealerwerk ( chingching kassa) Dan is het verschil tussen de pijp compleet vervangen en het stukje ertussenlassen ongeveer een 250,- gok ik.
[quote=hellbat]2003 is een overgangsjaar. Geef ( of mail ) je kenteken even. Ik ben ervan uitgegaan dat je het latere type hebt, en daar zit de kat in de pijp die jij bedoelt. Die is aftermarket ( Nog) niet leverbaar dus dat is origineel Stealerwerk ( chingching kassa) Dan is het verschil tussen de pijp compleet vervangen en het stukje ertussenlassen ongeveer een 250,- gok ik.[/quote]
ik kan je niet mialen, mail adres is prive, mail mijn even aub rickbmwATlive.nl
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Rio of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar