close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Kia Sorento: Misfire P0300

Bouwjaar: 2008, Brandstof: LPG, Transmissie: Automaat, Motorcode: D6db, Motorinhoud (cc): 3300, Vermogen (kw): 182

Het volgende probleem met de Kia Sorento 3.3V6 van 2008 op LPG en heeft ongeveer 178.000 gereden.

‘S morgens starten en wegrijden en na een paar honderd meter begint te auto iets te horten en stoten en ja hoor gaat het mototmanagement lampje knipperend, tussen de 60 en de 80 hottert en stotterd die erover.

Auto opnieuw starten en het motormanagemnet lampje gaat branden en de auto rijdt zonder problemen.

Vervangen zijn ondertussen de bougies en de bobines, ook al injector cleaner door de benzine gedaan en een tijdje op benzine gereden ook zonder resultaat.

Ook de garage weet het niet meer.....

Wie kan mij helpen ?

Geplaatst door

dupl-u-21836-5dd149ef28cfa+jackveld (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al eens compressie gemeten ?

Dus als je de motor op benzine zet bij de koude start, dan krijg je ook het knipperende lampje na een paar honderd meter?

Een misfire is het ontbreken van een verbranding en daar zijn veel oorzaken voor.
Er zou een probleem met mengsel kunnen zijn en ook daar zijn diverse oorzaken voor.
Een defecte of verouderde sensor kan dit veroorzaken b.v. koelvloeistof temperatuur sensor of luchtmassa meter.
Valse lucht (lekke/poreuze slang of pakking) kan dat ook veroorzaken.
Is daar naar gekeken?

oldford 0
badge

6 jaar

Compressie is gemeten en is goed.

Ja op benzine of LPG maakt geen verschil

Waarschijnlijk moeten de kleppen gesteld worden. Deze motoren zijn daar heel gevoelig voor. Ze dienen elke 30000 km gecontroleerd te worden en ervaring leert dat er zeker elke 50000 km gesteld moet worden.

M.v.g Tim

tim 4 0
badge

6 jaar

Dit geld voor als er op lpg gereden wordt. Op benzine heb ik nog nooit hoeven stellen.

M.v.g Tim

tim 4 0
badge

6 jaar

Zitten er dan geen hydrolische kleppen in ?

Nee zitten vaste komstoters in.

M.v.g Tim

tim 4 0
badge

6 jaar

Ok, duidelijk.

Maar is het probleem daarmee opgelost ?
En moet dat bij de dealer gebeuren of kan dat ook bij een andere garage ?

Weet je wat de kosten bij Kia zijn ?

Ik zou zeker beginnen met klepspeling controleren. Je moet dit uitsluiten aangezien dit een vervelend gevolg is van op gas rijden. De kosten bij de dealer zijn ongeveer 375,- en als er dan gesteld moet worden wordt het totaal bedrag ergens tussen de 900, - en 1000,-. Op de vraag kan het ook bij een andere garage die is lastig. Het is heel veel werk en het is niet een allerdaagse klusje maar, als je een goede vakkundige garage hebt kan die het ook doen.

M.v.g Tim

tim 4 0
badge

6 jaar

Nog een kleine tip. Vaak merk je het al aan het stationair lopen van de motor als de klepspeling niet goed is. Als hij warm is dan voel je als je in de auto zit dat hij een klein beetje onrustig draaid met kleine schokjes. Als hij goed is loopt hij echt zo mooi rond dat je bijna niks voelt.

M.v.g Tim

tim 4 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.