close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Kia Pride: slecht lopende motor. EGR valve?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3i

Een paar weken geleden begon onze '99 Kia Pride Automaat (1.3i) kuren te vertonen, slecht stationair lopen en soms afslaan. Horten en stoten rond de 2100rpm, ook rond de 4100rpm zie je de toerenteller fluctueren.
Volgende geprobeerd: verdelerkap/rotor vernieuwd (geen resultaat, ook met de oude erop hetzelfde), bougiekabels gemeten (tussen de 6.5 tot 9.5 kOhm), bougies zijn allemaal schoon (minder dan 8000 km), MAP sensor vervangen, alle vacuumslangen vernieuwd.

Het enige dat nog overblijft is de EGR valve maar heb geen idee waar die te vinden. Enige suggesties/ foto's/ tekeningen?

Geplaatst door

ProudKiaDriver-NL (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het enige dat nog overblijft is EGR? Er kunnen nog wel 100 dingen aan mankeren. Controleer bijvoorbeeld de benzinedruk maar eens. Je schrijft "1.3 i " maar is het wel een "i"? Deze auto's hadden sowieso tot in 2000 carburateurs. En die wilden ook wel smerig worden, is de pakking tussen carburateur en inlaatspruitstuk wel heel? Als je volgas rijdt, is dan alles goed? Het lijkt mij een vacuum-probleem. Doet de vervroeging het wel?

jopiekees 0
badge

15 jaar

Probleem opgelost, bougiekabels/rotor/verdeelkap vernieuwd met ORIGINELE onderdelen en hij rijdt weer als een scheermes!

Bedankt voor alle reacties!

[quote=jopiekees]Het enige dat nog overblijft is EGR? Er kunnen nog wel 100 dingen aan mankeren. Controleer bijvoorbeeld de benzinedruk maar eens. Je schrijft "1.3 i " maar is het wel een "i"? Deze auto's hadden sowieso tot in 2000 carburateurs. En die wilden ook wel smerig worden, is de pakking tussen carburateur en inlaatspruitstuk wel heel? Als je volgas rijdt, is dan alles goed? Het lijkt mij een vacuum-probleem. Doet de vervroeging het wel?[/quote]
Hetzelfde model werd in de USA verkocht tussen 1988-1993 als de Ford Festiva en zelfs daar waren de carburatieversies in 1988 een uitstervend ras. Op de sloop ben ik in NL nog geeneen carburatieversie tegengekomen...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Pride of stel zelf een nieuwe vraag.