auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Kia Niro 2018: Uitlaat

Bouwjaar: 2018, Brandstof: Benzine, Motorcode: G4LE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Mijn dochter heeft een Kia Niro PHEV. De auto heeft omstreeks 90.000 km gelopen. Ze zag op een gegeven moment dat de auto water aan de achterkant lekte. Bij nadere controle bleek dat er een gaatje in de achterste demper zat waar het water uitliep. Dat gaatje was van binnenuit doorgerot.
De dealer wijst een garantieclaim af met de reden dat de auto regelmatig warm gereden moet worden op benzine zodat de uitlaat goed warm wordt!
Ik kan nergens in het handboek die bewering terug vinden. Zou ook raar zijn.
Latere Niro modellen hebben standaard een gaatje in de achterste demper om het water af te voeren.
Op zich allemaal niet zo'n probleem ware het niet, dat de achterste demper van deze auto meer dan 1000 euro kost!
Heeft iemand van jullie dit al meegemaakt?
Voor alle duidelijkheid: de achterste demper ziet er van buiten uit als nieuw en ze heeft niets geraakt!
Ben benieuwd naar jullie mening!

Geplaatst door

joine (60)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Foto

Misschien kan de smid om de hoek je voor een kleiner bedrag uit de brand helpen??

Fles 115

1 dag

Als je vaak kleine stukjes rijd en de einddemper niet goed warm word is het normaal dat deze van binnenuit gaat doorroesten.
Of dat gaatje in het nieuwere model een voordeel is weet ik niet.
Blijft ook een kwetsbaar punt op verder open roesten.

Plakkie 1415
vip badge

1 dag

Ik zou ook zeggen, kun je em niet gewoon ff lassen. geen antwoord op de vraag natuurlijk, maar het betreft een ingevoerde auto die gebruikt is aangeschaft. bovendien denk ik dat een uitlaat ook nog onder een zgn slijtagedeel valt. Dus vrees dat een uitlaat onder garantie eisen niet mee gaat vallen.

Dank voor jullie reacties!
De auto is een Plugin Hybride. Het is de bedoeling on zeker kleine stukjes electrisch te rijden!
Het gaatje dicht lassen is geen enkel probleem. Echter dat lost het probleem niet op! Het is juist fijn dat het water nu weg kan. Kia voorziet alle latere modellen af fabriek van een gaatje in de achterste demper zodat het water weg kan.
In de achterste demper heeft 6 jaar lang water gestaan wat niet de bedoeling is.
Een PHEV is er voor gemaakt om veel korte stukjes te rijden.
Dat de auto ingevoerd is heeft er niets mee te maken! Vroeger was de uitlaat een slijt onderdeel. Ik heb zeker 40 jaar geen nieuwe uitlaat meer gekocht! Met de huidige kwaliteit is dat ook niet nodig.

joine 60

1 dag

Het gaatje dat er bij de latere modellen in geboord werd is er bij jou in gerot..
Wat is het probleem...karren met die hap.

Die wol of hoe dat spul ook heet binnenin de uitlaat is helemaal weggerot en papperig geworden. De uitlaat ziet er vanbinnen niet meer uit zoals het hoort.

joine 60

1 dag

Is dat gat dan zo groot dat je naar binnen kan kijken..?
Er zijn er trouwens genoeg te koop via de onderdelenlijn..
Vhttps://www.onderdelenlijn.nl/auto-onder...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Niro of stel zelf een nieuwe vraag.