Mijn Niro 1.6 HEV is nu bijna een jaar oud en heeft nogal wat elektronische problemen, sommige zijn opgelost maar lang niet alles. Wat blijft is dat de auto na een dag of 3 alle instellingen van temperatuur en ventilatie helemaal kwijt is. Ook lukt het nog steeds niet om fatsoenlijk te bellen van uit de auto. Meestal wordt een gesprek binnen enkele minuten afgebroken. Dat ligt niet aan mijn telefoon, want in andere auto's doet die het prima. Het SOS controle lampje brandt bij koud weer het eerste half uur en gaat daarna vanzelf uit. Met deze problemen ben ik 4 keer naar de dealer gegaan en die belooft dan telkens terug te bellen met een oplossing, maar daar komt helaas niets van terecht. Wat de dealer wel kan is mij heel vroegtijdig attent maken op het feit dat de auto binnenkort een beurt nodig heeft, maar problemen oplossen ho maar. Binnenkort krijgt de auto bij een andere dealer zijn eerste beurt en dan kaart ik alles nogmaals aan. Als iemand een oplossing weet dan kan ik het evt zelf oplossen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zelf gaan knutselen tijdens de garantie periode lijkt mij niet slim.
Eerst maar eens zien wat die andere dealer zegt/doet.
Deze week heeft de auto onderhoud gehad en wat de storingen betreft heb ik goede uitleg gehad over de oplossingen. Het bellen vanuit de auto zal wel altijd een probleem blijven en is helaas een systeemeigenschap. Dezelfde telefoon deed het vanuit mijn vorige Kia (sportage) perfect. De rest zou nu opgelost moeten zijn.
7 maanden
Helaas zijn de elektronische storingen wederom niet opgelost. Na 2 dagen zijn nog steeds alle temperatuurinstellingen verdwenen. Wie het weet mag het zeggen, maar duidelijk is dat vanuit de Kia organisatie gaat de oplossing niet komen.
7 maanden
Dat is vervelend.
Ik zou een geschillencommissie inschakelen, zoals bv BOVAG, ANWB, etc...
Misschien dat zij er wel met de dealer uitkomen.
Verder is dit geen onderwerp meer voor dit forum omdat het de juridische kant op gaat.
Succes.
De geschillencommissie is al vorig jaar ingeschakeld en daar is vast komen te staan dat het een schadeauto betreft en verder zijn al mijn klachten gegrond verklaard. Ik heb recht op een tweede schadeherstel en recht op herstel van alle storingen. Wat het schadeherstel betreft is mij door 2 schadebedrijven afgeraden om de boel nogmaals te richten en spuiten. Daar wordt de auto niet beter van.
Echter al de elektronische storingen worden door de Kia organisatie ook niet opgelost en dat is wel
een onderwerp voor hier. De auto is er nu 5 keer voor terug geweest naar 2 dealers en helaas zonder resultaat. Dus als er iemand een oplossing voor tenminste de elektronica weet dan houd ik mij aanbevolen.
7 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Niro of stel zelf een nieuwe vraag.
8 maanden