close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Kia Pride: Verschil 5 bar in compressie ... 15 en 10 en klepspeling?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.3

Kia met 2 ton op gas. Altijd netjes onderhouden. Omdat de motor wat begon te hikken heb ik compressie gemeten. Die varieren nogal !!!
Laag = 10 bar, Hoog = 15 bar.

Wat is trouwens de klepspeling voor deze auto? Ik heb altijd 0,3 aangehouden. Klopt dat?

Geplaatst door

Egbert2640 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi,

dat je een variabel compressieverschil hebt is niet gek.
wisselend toeretal komt meestal door een gescheurd slangetje bij de maf sensor,die zit tegen het schutbord in het midden.
klepspeling 0,30mm is iets ruimer dan de fabriek opgeeft maar dat kan geen kwaad gezien je op gas rijd dan hebben de kleppen iets langer de tijd om af te koelen op de klepzitting.
hoop dat je je probleem hiermee kunt oplossen
o.ja en er zit een lucht omloopregeling tegen het gasklephuis geschroefd en die kan ook stuk en dan krijg je hetzelfde probleem.

auto danny 0
badge

15 jaar

Kleppen net gecontroleerd, maar die stonden nog wel ok. Een enkele uitlaat iets te ruim (0,35 ). Nu alles keurig 0,30.

Ik zie INDERDAAD dat de slangetjes bepaald niet meer nieuw zijn. Als de motor loopt hoor ik ook vacuum sissen en dat komt vanaf een sensor naast degene die jij net bedoelde op het schutbord.

Weet jij welke dat is?

Egbert2640 0

15 jaar

Auto blijft vreemd lopen. Ik heb ontstekingstijdstip gecontroleerd en ik heb het idee dat daar iets mis is. Lijkt wel of de timing tussen kruk en nokkenas is verlopen? Kan dat door uitrekken of verspringen van de ditributie?

Morgen ga ik dat maar eens loshalen. Weet iemand hoe de ontsteking hoort te staan? Wel of geen vacuum los en hoeveel graden BDP?

Egbert2640 0

15 jaar

Ik ben op dit moment bezig met vervangen distributie en spanrol. In de timing zat behoorlijke afwijking! Schat ongeveer 5 graden op de nokkenas. Nu bezig met spanrol, maar dat is blijkbaar geen automatische? Paar keer ronddraaien en dan aandraaien. Deze is niet na afmonteren nog zelfstellend ... toch?

Mocht de auto na deze ingreep nog vreemd doen, dan ga ik niet naar KIA in Woerden maar kom zeker jouw kant op. Bij de KIA hier hadden ze alleen nog ervaring met de nieuwere auto's van KIA. Verder hebben ze al wel eens geholpen om de auto uit te lezen, maar gaf geen foutcodes.

Inmiddels zit auto weer in elkaar. Ontsteking kan ik nu weer op tijd krijgen, dt ging niet meer door uitgerekte distributieriem. Dus dat zit allemaal weer goed. Compressie met wat duurdere meter nagemeten en die is overal rond de 14-15. Ook prima dus.

Wat me opviel is dat bougie van cilinder 4 zwart was en de rest wit. Ik vermoed dat de gasverdeler defect is of dicht zit. Op benzine is t allemaal beter. Dan klinkt uitlaat regelmatig, op lpg is t meer ploffen.

Kun je zelf een gasverdeler schoonmaken? Zitten er nog filters in een G3 installatie?

Egbert2640 0

15 jaar

Laatste wat ik opmerk is dat toerenteller naar beneden valt soms. Lijkt wel alsof ontsteking wegvalt. Is dat HALL sensor ontsteking of zit er nog ergens een BDP sensor bij t vliegwiel bij deze auto's?

Egbert2640 0

15 jaar

Egbert,

Regel die afspraak met Danny via een PM. Problemcar is hier niet de juiste weg voor.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Alles was gevolg van vervuild gasklephuis.... probleem kan worden gesloten

Egbert2640 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Pride of stel zelf een nieuwe vraag.