Beste mensen,
We hebben gister voor mijn vrouw een Kia Picanto gekocht uit 2006.
Het is een prima karretje maar nu viel mij op dat na een stuk rijden de voorremmen gaan fluiten/sissen.
Bij koude motor hoor je niets maar na een stuk snelweg hoor je bij lage snelheden een fluittoon. Het meest met een bocht naar rechts. Als je de rem intrapt is het weg volgens mij.
En als je achteruit rijdt hoor je het heel erg.
Weet iemand wat dat kan zijn.
Hij remt trouwens wel perfect. Je hoeft het pedaal maar heel zachtjes in te trappen.
Alvast bedankt,
Gr Percy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meldt dit dan bij een eerstvolgend bezoek. Je hebt nog garantie
Nee we hebben helaas geen garantie
10 jaar
Controleer of je remmen aanlopen. D.w.z. dat de blokken te strak tegen de schijf zitten, bij een niet-bediende rem! Logisch dat deze dan piepen.
Oplossen van dit aanlopen, en remblokken vernieuwen dan. (afhankelijk van je remschijven, deze ook meenemen).
Succes
Vandaag gekeken naar de remmen en zag dat de remblokken helemaal op zijn.
Morgen een nieuw setje blokken monteren. Schijven zijn nog helemaal goed gelukkig.
Bedankt voor de reacties!
10 jaar
Picanto heeft ook veel problemen met de hoofdrempomp ,als de nieuwe remblokken erop zitten stuk rijden en als de remmen warm zijn probeer dan de auto eens iets weg te drukken vaak zitten de wielen dan iets vast
Ok ga ik doen.
Dank je
10 jaar
Vandaag de remblokken vervangen. Heel vreemd want de blokken waren aan de passagierskant helemaal op en aan de bestuurderskant helemaal nieuw.
De remcilinder kon ik wel gewoon terugduwen met zo'n speciaal gereedschapsetje, dus de cilinder stond niet vast. Eerst een stuk gereden en een paar keer rustig proberen te remmen. Alles ging goed. Had ook niet het idee dat er iets aanliep. Thuis terug op de krik en wielen gedraaid. Rechterwiel liep klein beetje stroef dus toch een beetje aanlopen. Alles losgehaald en nog eens goed gereinigd. Nu loopt alles goed.
Zal probleem verholpen zijn of zal het toch iets met de hoofdrempomp te maken hebben?
10 jaar
Vaak is het een voorwiel en een achterwiel wat zwaar gaat controleer dus ook even het linker achterwiel als rechtsvoor zwaar gaat .Als dit zo is draai dan de nippel op de klauw los ,als het wiel dan weer normaal gangbaar is dan hoofdrempomp vervangen,let wel als je dit doet dan wel even weer ontluchten gr.
Ik heb net weer een stuk gereden maar volgens mij gaat het goed nu. Kan ook de auto makkelijk naar voren duwen en merk geen weerstand.
Ik kijk het een weekje aan en zal dan de remblokken eens checken of deze aan beide kanten gelijk zijn.
10 jaar
[quote=Ralf_Jensen]Controleer of je remmen aanlopen. D.w.z. dat de blokken te strak tegen de schijf zitten, bij een niet-bediende rem! Logisch dat deze dan piepen. Oplossen van dit aanlopen, en remblokken vernieuwen dan.[/quote]
Mooi, dan heb je de oorzaak gevonden. Succes verder.
Vandaag de remblokken linksachter gecontroleerd. En je hebt gelijk Honda Harry. Deze zijn versleten. Rechtsachter zijn bijna nieuw.
Ik heb een setje remblokken besteld voor achter. Maar moet ik dus nu de hoofdremcilinder gaan vervangen?
Of kan ik het even aankijken als ik de achterblokken heb vervangen. Alle 4 de wielen lopen gewoon vrij en niet aan.
10 jaar
Belangrijk is dat je een lange proefrit maakt en de remmen goed warm zijn dan controleer je of rechts voor en links achter goed gangbaar zijn,let wel dat je de zuigers achter in de goede stand terug draait zodat pen achter op het remblokje in de gleuf in de zuiger valt
Van de week eindelijk tijd gehad om een lange afstand te rijden. Ik kon de auto gewoon makkelijk vooruit duwen.
Weet iemand trouwens of je op de montageklemmetjes die op je remklauw zitten ook koperpasta moet smeren? Dus het gedeelte waar je boven- en onderkant van je blokken invallen. Daar zit heel veel vuil tussen. Kunnen de blokken daar niet op vast komen te staan?
10 jaar
Percy; controleer of de duwstang bij het pedaal een beetje speling heeft voordat deze tegen de remcilinderzuiger komt. Vaak is dit afstelbaar !!
Dit is heel belangrijk i.v.m. het open houden van de compensatiegaatjes in de hoofdremcilinder.!
Succes.
Hoi Punt,
Heb het gecontroleerd en zit geen speling in.
Heb ook de blokken achter vervangen en flink stuk gereden. Remmen lopen gelukkig niet aan.
Ik kijk het een tijdje aan nu en controleer de blokken volgende maand wel weer.
Het valt me trouwens wel op dat je het rempedaal maar een heel klein stukje hoeft in te trappen om te remmen.
Kun je dit afstellen?
10 jaar
Het hoort zo te zijn, dat die duwstang iets ruimte heeft bij het indrukken van de hoofdremcilinder !!!
Dit is om er zeker van te zijn dat de compensatiegaatjes open zijn. Er zijn dan twee openingen waardoor de remvloeistof terug kan stromen.
Een rempedaal met een te kleine slag is niet goed al lijkt het wel zo.
Controleer of de remmen nodeloos heet worden . Het circuit is kruislings gescheiden. dus als de hoofdremcilinder de oorzaak is dan kan bv. linksvoor met rechtsachter warm lopen.
Succes.
Ok dank je.
Ik zal van het weekend weer eens een lang stuk rijden en kijken of rechtsvoor en linksachter warmer worden.
10 jaar
Vandaag flink stuk gereden en helaas worden de remmen rechtsvoor en linksachter flink warm. Linksvoor en rechtsachter niet.
Zullen alle problemen opgelost zijn met een nieuwe hoofdremcilinder?
10 jaar
Dat Zou de oplossing kunnen zijn ,maar CONTROLEER eerst of de pen in de boester niet de zuiger van de remcilinder voor een deel heeft ingedrukt !!
Het is dus duidelijk dat de compensatie niet goed open is .
Het kan dus ook door een niet goed terug komend pedaal liggen . DUS................... controleer.
Groet.
Hoofdrempomp gewoon vervangen,picanto 2004 tot 2006 hebben dit probleem zit in de pomp zelf
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Picanto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar