Deze wagen heeft ong.75000km nu is de distributiriem gebroken,hoe zit het met dit type motor zijn er keppen krom of kan er eenvoudig een nieuwe riem opgelegd worden en klaar?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk kromme klepjes
meet de klepspeling maar eens
Ik dacht dat de Samara dit ook overleefde net als de2105.
Hans
dacht dat ze een hogere compressie verhouding hadden
en dan pssen ze niet meer
Riempje vervangen om te proberen is een klusje van twintig a dertig minuten.... kapje eraf. op tijd zetten, riempje erop, spannen. en starten maar. Opbouwen kan wel als het dingetje nog loopt. Loopt 'ie niet dan neem je toch wel afscheid.
gewoon pproberen, wegggooien kan altijd.
Van een paar tanden verschieten gaan in ieder geval de kleppen niet krom(ervaring), wat er gebeurd bij een totale breuk weet ik niet....
Groet,
Jaap.
15 jaar
#Van een paar tanden verschieten gaan in ieder geval de kleppen niet krom(ervaring#
hm
mijn ervaring is toch iets ander
in laat later open ok
maar dan gaan de uitlaat en inlaatkleppen toch echt een ruimte probleempje oplopen ivm later sluiten
Kleppen zijn krom....heb zelf een Samar1.3 gehad waarvan de waterpomp plotseling de geest gaf en de disriem ook die via de waterpomp loopt.
15 jaar
Mijn ervaring is bij een 1.1 motortje van een samara met een waterpomp die uit z'n lagers is gelopen... dus niets een universele uitspraak. Een 1.3 van een smart is iets anders dan de robuuste(ouderwetse) techniek van Lada... naar mijn idee althans.
Gewoon proberen... nee heb je ja kun je krijgen.
Groet,
Jaap.
15 jaar
Jaap een 1.1 zit anders in elkaar dan een 1.3
15 jaar
Oeps,
Ik was iets te snel met mijn oordeel. mea culpa mea culpa.....
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lada Samara of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar