Delta HPE 1.9 td met 191.000 km van 1997
Na enige uren te hebben stilgestaan wil de wagen niet meer starten, of toch niet zonder Rapid Start.
De startmotor draait, maar de motor slaat niet aan. Eens gestart met Rapid Start, loopt ie perfect.
Vermoedens van drukverlies, maar waar ?
Brandstoffilter is vervangen, inclusief de dichtingsringen van de brandstofleidingen.
Geen indicaties van kapotte pakkingen.
Iemand enig idee voor we de wagen volledig (onnodig) gaan opengooien ?
Misschien de volledige brandstoffilterbehuizing vervangen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
was dit al aanwezig voordat je je brandstoffilter hebt vervangen
dat was inderdaad de reden om de brandstoffilter te vervangen.
Maar het probleem doet zich nog steeds voor.
16 jaar
lucht in het brandstofsysteem.
kan komen door lekke retourslangetjes.
gr Jan
De retourslangetjes zijn gecontroleerd en eentje zelfs preventief vervangen.
Merkwaardig genoeg bleef gisteren de motor draaien na het afzetten van het contact; gebeurde tweemaal.
En vanmorgen starte ie weer niet.
16 jaar
Ik zou de kleppen opnieuw stellen(teveel speling=compressie verlies)
[quote=JAN/DODGE]Ik zou de kleppen opnieuw stellen(teveel speling=compressie verlies)[/quote]
't is vooral te weinig speling dat bij koude motor compressieverlies veroorzaakt. Kleppen stellen ook de brandstofpomp op tijd zetten.
Het probleem is opgelost.
Er zat speling op een gloeibougie.
Bedankt voor de hulp !
16 jaar
dan zou je toch zeggen dat hij op drie cilinders moet aanslaan,maar goed jij bent geholpen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Delta of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar