auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Lancia Phedra: Injector cilinder 3, kortsluiting met plus

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Beste,
Met enige regelmaat, ongeveer om de 4 a 7 dagen brand zo nu en dan tijdens het rijden het storingslamje, na 3 of 4 keer opnieuw een rit rijden verdwijnt dit weer om na een aantal ritten weer terug te keren.
Soms verdwijnt de storing spontaan.
Het display geeft de melding "Storing emissie systeem".
De auto is utgelezen en had 7 foutmeldingen zoals "Injector cilinder 3, kortsluiting met plus" maar ook injector cilinder 4,2 en 1.
De motor geeft echter geen enkele reden tot bedenkingen richting een werkelijke storing, hij loopt mooi vierkant reageert soepel verbruik is normaal, trekkracht ok en hij slaat niet over( niet merkbaar althans ).
De garage heeft na wat zoekwerk de zekeringkast in de motorruimte gereinigd, dit voor de zekerheid wat dat kan een eventuele oorzaak van de storing zijn.
Het probleem is er echter nog steeds.
Heeft iemand hier ervaring mee, dan graag een reactie.

vriendelijke groet Patrick Minnaard.

Geplaatst door

Patrick Minnaard (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft de kabelbundel van de motor ergens knel gezeten? of is hij ergens op doorgesleten zodat vocht voor interferentie zorgt? Ook de multiestekker van de kabelbundel naar het schutbord kan voor interferentie zorgen.

Bedankt Cor,
Ik heb zonet even gekeken waar de kabel naartoe gaat en gevolgt tot op de computer.
De kabelbundel heeft nergens klem gezeten alleen bij de 3 speciale stekkers op de comp zaten ze enorm strakgetrokken, ik heb ze wat meer ruimte gegeven en tevens heb ik de stekkerverbindingen wat bewogen, de storing verdween inderdaad van het dasboard daarna.
Ik heb de stekkers niet losgenomen omdat ik niet zeker ben of dat geen probleem oplevert als je deze los neemt en terug plaatst na reinigen.
Als ik de accu losneem en dan de stekkers losneem en reinig en weer terugplaats zou dat kunnen?
Ik los dit dan liever zelf op dan weer naar de garage te gaan.

Alvast bedankt voor de snelle reactie, Groet Patrick.

Net als in de zekeringkast kan er vuil en of oxidatie in de multie stekker zitten als dat vochtig wordt sta je versteld van de stroom die door die viezigheid kan vloeien. Het electronische controlesysteem denk dit als onderlinge sluiting te herkennen. en geeft een foutmelding. Stekker netjes losmaken en zowel de stekker als de contrastekker schoon en droog maken. Ik gebruikte een spuitbus contactreiniger ervoor. eventueel een wattenstaafje gebruiken. zorg voor al dat alle oxidatiesporen op de isolatie weg zijn. Desnoods een paar uur laten drogen. van de verdachte elecctrische verbindingen kun je de vrouwtjes wat samen knijpen om zeker te zijn van een goed contacht. ook het deel van de connector wat er voor moet zorgen dat er geen vocht binnendringt moet netjes schoon zijn en goed passen.stekker in elkaar zetten en . b.v. met krimpkous of een hele goede tape dichtplakken. Akkupool hoeft niet los. Maar het contact mag niet aan staan. Veel succes.

Bedankt Cor,
Ik heb nu diverse stekkerverbindingen schoon op de manier zoals omschreven door u, ik hoop dat de storing wegblijft ik heb er goede hoop op.

bedankt voor de snelle reactie en tot horens.

groet Patrick.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Phedra of stel zelf een nieuwe vraag.