Hallo Allemaal,
met en voor een vriend z'n 88 APK klaar gemaakt.
Twee voetenbakken,twee remcylinders met leidingen,8 voeringen,de voortrommels en de gebruikelijke Massa zoekerijtjes.
Voor het rondje om de kerk ongeveer 10 liter water in de radiateur gestort.
Weten we niet zeker omdat wanneer het derde handje niet nodig was er met een 2 literfles heen en weer gelopen is.
Toen er nog steeds niets in de radiateur te zien was vraagtekens op het voorhoofd.
Vriend zegt Rije.Kijken straks wel.
Rondje gereden en remt recht.
Temp meter op standje fluitketel.
Weer tien á twaalf liter water bijgevuld.
Niets wat wijst op lekkage dus het vermoeden van een lekke koppakking.
Of zit ik daar al fout?
Koppakking vervangen maar niet een slecht punt kunnen zien.
Kleppen ingeslepen en alles weer gemonteerd.
Nieuwe olie en water erin.
Even ronddraaien en kleppen gesteld.
In radiateur gekeken en water weg!
Nog steeds niets onder de auto.
Vraag is dus waar het water heen is!!!
Iemand dit al eens aan de hand gehad of een idee?
Alvast héél erg bedankt Robert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En ben je er al achter waar je water blijft?
Hallo Kaleido 1,
water komt in het carter.
Op de peilstok het niveau tot halverwege de stok.
Dus carterdop los en eerst water in de opvangbak.
Wat rondgekeken en gevraagd en verbazing alom dat ik dacht dat het blok een inwendige lekkage/scheur heeft.
Morgen met de compressor wat lucht in de radiateur en kijken/horen wat er gebeurt.
Schrijf hier weer wat we vinden en verder van plan zijn.
Erg bedankt voor het meedenken
Vriendelijke groeten Robert
12 jaar
Waarschijnlijk lekkage vriesstop of doorgeroeste stop in de cijlinderkop .
Koelsijsteem onder druk zetten controleren op drukverlies en eventuele lekkage
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover 88 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar