close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Freelander: Defekte koppakking

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18K

Na 18 maanden de koppakking te hebben vervangen is deze weer doorgeslagen, olie bij het koelwater.
De vorige reparatie was zeer zorgvuldig uitgevoerd alles brand schoon nieuwe pakkingen en kopbouten, cilinderkop laten afpersen en licht vlakken. het is bekend bij deze motoren dat ze veel probleemen hebben met een goede afdichting van de cilinderkoppakking. Mijn vraag is nu wat is nu verstandig om te doen zodat herhaling voor de derde keer kan verkomen worden.

Wie kan me hier een goed antwoord op geven.

M.vr.gr.

Hamers.


Alvast bedankt!

Geplaatst door

Hamers (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de 18 k motor heeft een koppakking die bestaat uit "meer lagen staal" de z.g.n. MLS pakking
omdat het absorberen van oneffenheden door deze pakking bijna niet mogelijk is, worden er hoge eisen gesteld aan het kop en blok oppervlakt.
dat houd dus in dat er gevlakt moet worden met een machine die deze normen aankan,
en dus een aan de gestelde ruwheid kan voldoen, en dat geld ook voor het blok, (wat vaak vergeten wordt.)

de afwijking die rover heeft in zijn koppakking (t.o.v. andere koppakkingen) is de hoge rand aan de kant van de cilinder , die ervoor moet zorgen dat de verbrandings gassen en druk gekeerd moeten worden ,
das logisch natuurlijk
maar deze dikke rand zorgt vaak voor beschadiging in het cilinderkopvlak.
als alternatiev is hiervoor een "headsaver" shim te verkrijgen van rvs
die als bescherming kan dienen , maar ook als opvulling als er stevig gevlakt moet worden.
bovendien loopt de pakkingrand dan ook niet meer in.
inmiddels is er van payen een kopset te leveren met deze shim. ( heb het zelf nog niet gezien )
maar heb de shim los wel toegepast.
en natuurlijk ook nieuwe bouten gebruiken.
maar dat sluit natuurlijk een derde keer nooit uit, maar wie weet

is er niet toevallig een cilinderbus verzakt?dit komt ook wel eens voor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Freelander of stel zelf een nieuwe vraag.