close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Discovery Series Ii: Discovery TD5 probleem vermogen, automaat?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Hallo allemaal,

Heb een probleem met mijn disco td5 bj. 10/2002 automaat. De auto rijd goed op kleine wegen maar als ik de kick-down gebruik bij het inhalen begint de motor met korte schokken op en neer te stoten. Dit had ik enige tijd geleden al eens gemerkt maar nadien was alles weer ok. Vandaag op weg naar de snelweg alles ok, eens op de snelweg merkte ik dat hij het moeilijk had om boven de 120km/h te gaan. Als het dus vlak is haal ik 140 bij bergop slechts 90km/h, kick-down is dead. Heb ook gemerkt als ik vanaf stilstaand vertrek het vermogen vrij normaal is, hoe hoger hij schakelt hoe minder het vermogen blijkt me. Heeft iemand hier eerdere ervaringen mee gehad?

Ik heb ook al geruime tijd dat ik bij de stand R soms de lampjes M+S gaan knipperen. Zet ik hem dan weer in D heb ik ook geen normaal vermogen meer, dus leg ik hem even stil en start ik opnieuw en dan is alles weer ok. Vanaf ik de disco heb is er bij de eerste seconden dat ik hem heb gestart geen vermogen, dan ineens komt dit.

Ik heb nu 222.240km, versnellingsbak olie is ververst op 190.000km, eveneens alle filters etc…

Turbo is volgens mij goed, luchtmassameter ook...

Graag jullie mening...

ps: de onderdrukleiding vanaf de servo is ergens defect want er zit tape rond, was zo sinds ik hem heb aangekocht...verband met probleem????

Geplaatst door

dupl-u-409-5dd1471694971+France (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste ,

Kan te maken hebben met olie in de rekeneenheid van de motor .
Kan te controleren zijn aan de stekker van de injectors die uit het kleppendeksel komt .
Als je deze afkoppeld en er zit olie aan , is de olie waarschijnlijk tot de eenheid geraakt in de wagen .
Gekend probleem van td5 motoren ...

Mvg

Tredici 0
badge

11 jaar

Rode stekker op ECU zat inderdaad onder de olie, dit gereinigd. Probleem was beter maar niet opgelost. Heb stang van turbo laaddruk gecheckt, en onderdrukleidingen. Nadien weer volledig vermogen maar voor slechts enkele dagen. Rode stekker ECU weer onder de olie, gereinigd maar geen verbetering, weer alles gecheckt zoals voordien maar heb niet meer 100% vermogen. Omdat hij niet echt veel vermogen verliest ben ik niet meer op zoek gegaan en rij nog steeds zo.

Wel zo als de rode ECU volledig vol olie staat is er geen vermogen, dan haalt op hij de snelweg nauwelijks 100km/h in bergop. Zo rijden is dus gevaarlijk en stresserend.

Is dit nu hetzelfde topic als "olieverlies ACE system". ??? Dan graag samenvoegen.

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

Neen, dit gaat over verlies van vermogen en olie dat aan de rode stekker van de ECU komt. Deze stekker moet ik nu regelmatig reinigen want de olie blijft komen.

Je doet het echt op de Franse manier. Het gevolg verhelpen i.p.v. de oorzaak. Zorg ervoor dat er geen olie komt op plaatsen waar het niet hoeft.!

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

[quote=Ralf_Jensen]Je doet het echt op de Franse manier. Het gevolg verhelpen i.p.v. de oorzaak. Zorg ervoor dat er geen olie komt op plaatsen waar het niet hoeft.![/quote]
De olie komt via de kabelboom, om het te verhelpen zie ik als enige oplossing de kabelboom te vervangen. Of weet u een andere oplossing?

is geen grote klus. kabelboom van injectors tot de ecu.

Highway 640
badge

10 jaar

[quote=Highway]is geen grote klus. kabelboom van injectors tot de ecu.[/quote]
Ik dacht dat het de hoofdkabelboom was die tot binnen in de wagen gaat.
Kan men deze ergens online bestellen?

Wáár komt dan die olie vandaan? Toch niet uit een kabelboom!

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

[quote=Ralf_Jensen]Wáár komt dan die olie vandaan? Toch niet uit een kabelboom![/quote]
Toch wel, is gekend probleem google maar even oil ecu discovery

het is voor mijn een tijdje geleden dat ik het gezien heb, maar ik dacht dat het een kort kabelboompje was. In ieder geval bij een dealer kun je het zo opvragen anders neem contact op met jansen landrover. http://www.jansenlaroparts.nl/index.html

Highway 640
badge

10 jaar

Partnummer is AMR6103.
Als je 'm vervangt, neem een OEM (Genuine LR) anders kun je na 15.000 km weer beginnen.
De connector van de aansluitende kabelboom met bv. remmenreiniger goed schoonmaken.
Kleppendeksel moet eraf, het is verstandig die pakking ook te vervangen.
De rode connector aan de ECU zijde ook reinigen, evenals de uitwendige connector van de ECU.
Dit mogelijk na een week en na twee weken herhalen.

Huskyneus 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery Series Ii of stel zelf een nieuwe vraag.