close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Freelander: freelander houd in, na lange tijd 140\150 te hebben gereden.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 td4

het gaat dus om een land rover Freelander van 2003. de auto rijd de eerste 30 kilometer goed en heeft voldoende vermogen. zolang je onder de 130 blijft doet het probleem zich niet voor. echter bij langere tijd harder rijden dan 140 km\p dan begint de auto in te houden. het komt dan vooral voor als je de auto even terug laat zakken naar de 120 en vervolgens weer gaat accelereren begint de auto hevig in te houden en te smoren. als je het gaspendaal in de zelfde stand houd en geen gas bij geeft zakt de auto helemaal terug naar 110. waarna hij terugschakelt naar de 4e versnelling. in deze versnelling trekt de auto nog steeds slecht maar na een tijdje hoog in toeren te zijn geweest begint hij weer gewoon te accelereren, vervolgens schakelt de de automaat bak weer een versnelling op en accelereert de auto prima tot je bij de 140\150 komt dan begint hij weer opnieuw. soms trekt de auto dan gewoon door en doet de storing zich niet meten weer voor maar de eerst volgende keer dat je opnieuw accelereert houd de motor weer op de zelfde manier in.

het vreemde is dat deze storing zich pas na 30km+ zich voor doet. wel is opgevallen dat als je de auto van begin af aan flink op zijn staart trapt de storing zich eerder voor doet.

ik heb de auto uitgelezen, geen foutcode's.

ik heb de bediening van de turbo nagekeken, dus de vacuüm slangen gecontroleerd. ook de bediening van de variabele schoepen is goed gangbaar. de turbodruksensor het ik gedemonteerd maar hier is niets afwijkend's aan te ontdekken. het meest voor de hand liggende is de luchtmassameter, maar ik kan een defecte luchtmassameter niet rijmen met de storing die er pas na zoon tijd in komt.

het lastige is natuurlijk dat het om een snelheid gaat die je niet overal en lange tijd kan rijden. ik krijg dan ook steeds weinig tijd om parameters uit te lezen tijdens het rijden.

heeft iemand enig id wat dit zou kunnen zijn? of wat regelmatig voor komt bij deze td4 motoren.

in het verleden zijn al 2 verstuivers en de druk regel plunjer vervangen.

Geplaatst door

street driver (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Moeilijke storing.

Kan je volgens mij in dit stadium alleen vinden als je gaat rijden en met laptop meten terwijl de storing zicht voordoet.

Of wachten tot het erger wordt.

Harald4118 0

14 jaar

De Freelander TD4 2003: de aandrijving viel plotseling weg op de snelweg. De toerentaltelling viel weg. De auto reed ongeveer 120. Dit gebeurde na 20-25 km gereden te hebben.
Op dat moment gingen er geen lampjes branden. Eenmaal op de vluchtstrook startte de auto ook niet meer. Volgens de ANWB was het een probleem met de sensor.
Nu startte de auto moeilijk, wanneer de diesel bijna op was. Het vermoeden is nu dat het aan de brandstofpomp ligt. Heeft iemand een herkenbaar probleem gehad?

anneloes 0

14 jaar

Ik heb dit probleem nu al meer dan een jaar.
In eerste instantie werd er een defecte vacuumslang gevonden en vervangen. Toen was het een hele tijd over, daarna begon het weer. Starten zonder problemen, maar na een paar kilometer onregelmatig inhouden. Hij heeft onlangs een week bij een LandRover dealer gestaan, veel proefritten gedraaid, en uiteindelijk hebben ze een vermoedelijk kapotte sensor in de brandstofleiding vervangen. Turbo bleek in het gehele bereik goed te werken. Hoopvol naar huis. Nu weer dezelfde problemen. Heeft inmiddels ruim 800 euri gekost en wordt er wel verdrietig van.

windtmolen 0

14 jaar

Een vriend van me had ook zo'n eigenaardig probleem dat moelijk kon vastgesteld worden. Het bleek dan de rubber slang van de luchttoevoer te zijn die door onderdruk geleidelijk voor stuk dichtklapte en zodoende onvoldoende lucht naar de motor door liet. Pas als de rubberslang zo slap geworden was dat ie helemaal dicht sloeg en de motor overmatig rookte dat de oplossing is gevonden.

mimo8000 0

14 jaar

dit probleem is inmiddels al een tijd opgelost. het was de stekker van de brandstofdruk sensor achter op de brandstofrail. deze stekker zat vol vocht en corrosie. het is een beetje laat maar mischien heeft er iemand nog ieds aan.

street driver 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Freelander of stel zelf een nieuwe vraag.