Hallo Allemaal,
Ik bezit een Range rover P28 2,5 diesel 1998 285000 op de teller.
hebt volgende probleem doet zich voor:
Het starten gaat lastiger bij het in drukken van het gaspedaal geen vermogen( hij komt slecht vooruit)
Ook bij Janssen geweest voor het uitlezen, geen storingen.
Turbo is goed slangen hard
brandstof filter nieuw
ook zonder roet filter geprobeerd
luchtfilter schoon
hij blijft wel lopen en je kan de honderd langzaam halen
Bij janssen dachten ze dat het de injectie pomp was die te weinig levert
Nu kan ik een gebruikte injectie pomp ophalen is dit het probleem of zijn er nog meer mogelijk heden( en is het te doen)
Alle reactie zijn welkom en bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een vreemde , maar geen verstopte uitlaat
Brandstofpomp is te testen , moet een bepaalde opbrengst halen als hij op de testbank staat.
Auto rookt niet en pomp staat op tijd?
Klepspeling goed?
Hoi Kaleido 1
het is een P38 maar dat was wel duidelijk, Ik heb hem getest met een jerrycan rechtstreeks op de injectie pomp aangesloten, geen verandering.
Uitlaat voor de roetfilter los gemaakt, zelf toen geen zwarte rook en ook niks anders, alleen het geluid was harder.
Groet Rick
12 jaar
Ik bedoel de hoeveelheid brandstof naar de verstuivers toe , als daar niets of weinig naar toe gaat is er geen vermogen.
luchtklep gaat helemaal open.
Verstuivers zelf zijn goed.
Compressie voldoende.
Andere pomp zelf monteren zal best lukken maar of de auto dan nog loopt? De pomp moet namelijk nauwekeurig afgesteld worden. Als dit een range rover is met een BMW motor moekan het zijn dat de ketting op het geheel is gerekt en daardoor je huidige pomp op het verkeerde moment inspuit.
Heeft jansen de inspuittijdstip gecontroleerd?
Beste mensen,
Het is een auto met een BMW motor
Airbag lampje uitschakelen.
Kunnen niet in de computer komen van de motor.
Trekt niet door, alle slangen zijn goed.
Turbo voelt ook goed aan.
Waarschijnlijk injectiepomp op de motor die te weinig brandstof leverd.
Dit is wat ze gedaan hebben. stukje gereden geprobeerd uittelezen nog even gekeken bij de turbo slangen. en kunnen afrekenen. en verder geen vervolg.
12 jaar
@ slotboom
Het is niet de bedoeling dat je een totale rekening en naam en toenaam van bedrijven gaat noemen.
Deze bedrijven kunnen zich hier niet verdedigen.
Moderator Problemcar
Zo is het niet bedoeld ik wilden duidelijk maken wat er gedaan was, om dat er veel vragen komen met hebben ze dit of dat gedaan.
Als dat de bedoeling was had ik een was lijst van bedrijven kunnen noemen. Maar ik ben zelf wel zo, dat ik die mensen de kans heb gegeven om zich te verantwoorden.
Ik wil alleen maar dat ik weer de weg op kan.
\
Het blijft lastig als er een probleem zich voor doen waar niet klip en klaar een oplossingen voor is.
samenvattend: het was geen spookrekening, maar een gewone verheldering. Meer als dat was het niet.!
We wachten gewoon rustig af.
Rick
12 jaar
Er is inderdaad een mogelijkheid dat je distributieketting ver is versleten. je timing van de pomp/nokkenas is dan verkeerd. Gebeurd wel meer met die BMW blokken met veel kilometers. Deze kun je opnieuw spannen/goedzetten met speciaal gereedschap. Moet je voor naar de dealer (BMW-dealer kan ook)
Ik zou alvast 2 sensoren vervangen, vooraleer ik iets anders deed.
Temperatuursensor op het motorblok vooraan, en als het dan niet was opgelost ook de MAP-sensor onderaan het motorblok.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar