Beste (ervarings)deskundigen,
Ik hoop dat jullie me met het volgende probleem kunnen helpen. Ik heb een Defender 3.5 V8 uit 1983 die gewoonweg niet wil. Het probleem is dat de motor na een paar minuten, eigenlijk zodra ie een beetje op temperatuur komt, enorm aan vermogen veliest en onregelmatig begint te lopen en stoten. Ik ben al een paar keer naar verschillende garages geweest en zij hebben het probleem steeds in de ontsteking gezocht. Tijdens korte proefritjes (ook van de monteurs) bleek er niets aan de hand maar zo gauw er wat langer mee gereden wordt, zo vanaf 10 minuten, is het weer helemaal mis. Dit gebeurd trouwens op zowel gas als benzine. Nou hoor ik van alle kanten wat er mis kan zijn. De een zegt dat de kleppen niet goed zijn, de ander zegt dat het aan de bobine ligt. Het probleem is dat ik het zelf op moet zien te lossen omdat ik niet bij een garage kan komen omdat ik bang ben dat de auto dat niet haalt. Even te verduidelijking: ik ben een leek op dit gebied!
Jullie hulp, tips en suggesties zijn daarom meer dan welkom!!!!
Alvast bedankt voor jullie moeite,
Groet,
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel kilometer heeft de auto gereden?
bij deze motoren wil de nokkenas nog wel eens verslijten. dit gebeurt ongeveer bij 200.000 tot 250.000km
Hallo Maurice,
De motor heeft 95.000 mijl gelopen. Dat is meen ik zo'n 150.000 km.
Over de nokkenas heeft niemand het trouwens nog gehad. Ik wordt er al met al niet vrolijker van....
Is zeker een behoorlijke klus om deze te vervangen?
13 jaar
Hallo Rob
Zelf heb ik 3 defenders met een 3,5 op LPG gehad en eigenlijk nooit echt problemen gehad, noormaal lopen deze motoren zowel op benzine als op gas goed, alleen als ze al een tijd op gas omgebouwd zijn dan gaan ze op benzine slechter lopen.
Ik zou als volgt te werk gaan:
- Bij een LPG specialist de auto zowel op gas als op benzine laten afstellen, eventueel eerst de bougies, kabels en verdelerkap vervangen.
- De suggestie dat het de bobine zou kunnen zijn uitschakelen door deze te vervangen, dit kost max 100,- (VIS landrovers in Scheveningen of Janssenrangeroverparts in Brabant)
Als bovengenoemde zaken niet helpen dan naar een specialist gaan zoals VIS of Janssen. Lijkt me stug dat deze bedrijven je auto niet goed aan het lopen krijgen.
Veel succes.
Nico Merken
13 jaar
Bij defenders enz van deze leeftijd is er vaak een probleem met een slecht elektrische instalatie.
Het komt vaak voor dat relais niet goed schakelen, stekkers inwendig vervuild zijn enz.
Kortom trek alles ! een los wat enigsinds met je ontsteking, en brandstofsysteem te maken heeft en controleer/reinig dit.
heb dit al veel meegemaakt bij oude LA-RO's
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Defender of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar