auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Land Rover Discovery Series Ii: Olieverlies ACE System TD5

Bouwjaar: 2002, Motorcode: TD5

Vrij ernstig olieverlies stabilisatiesysteem.
Kan iemand mij zeggen hoe het komt dat op stationair er geen olieverlies is zelf niet als ik het toerental opdrijf tot 2500. Het verlies is enkel bij het rijden, komt er tijdens het rijden meer druk op het systeem?

Geplaatst door

dupl-u-409-5dd1471694971+France (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien omdat het systeem tijdens het rijden pas in werking komt , als je stil staat valt er toch niets te stabiliseren.

kaleido 1 7425
badge vip badge

10 jaar

Is wat ik ook denk maar naar schijnt als men nieuwe olie op het systeem zou zetten moet men de retour losmaken en het reservoir bijvullen. Het zou volgens Land Rover zelf zeer snel gaan, dan zit er toch ook druk op. Heb ook al op stationair draaien iemand met de wagen laten schommelen en ook geen drup die lekt.
Het moet een kleine gaatje zijn waardoor de olie volgens mij weg spuit richting luchtfilter behuizing/ reservoir sproeiers want daar komt alles bij het even rijden direct onder de olie.

alleen tijdens sturen komt er druk op het systeem....motor starten en stuur draaien, iemand naar het lek laten zoeken.....hoe moeilijk kan het zijn>?

ludolf01 0

10 jaar

[quote=ludolf01]alleen tijdens sturen komt er druk op het systeem....motor starten en stuur draaien, iemand naar het lek laten zoeken.....hoe moeilijk kan het zijn>?[/quote]
ACE en servo zijn volledig gescheiden van elkaar, ook het reservoir. Dus ook bij het draaien aan het stuur is er geen verlies van olie aan het ACE circuit.

[quote=kaleido 1]Misschien omdat het systeem tijdens het rijden pas in werking komt , als je stil staat valt er toch niets te stabiliseren.[/quote]
Je hebt gelijk, vandaag traag bochten genomen en zo weinig mogelijk oneven weg en bijna geen verlies.

Maar de pomp draait eigenlijk toch continu?

Ja , maar er zit een regelblok tussen die natuurlijk het 1 en ander regeld.

kaleido 1 7425
badge vip badge

10 jaar

Dit heb ik net gevonden...
http://www.landroverclub.net/Club/HTML/a...

Dan lekt volgens mij de leiding van de pomp naar het regelblok want de andere leiding waarmee ik in twijfel was blijft onder dezelfde druk. ?

Hallo,

Als de ACE leidingen naar het blok onder de passagierstoel lekken, heb ik daar een PERFECTE oplossing voor. Je hoeft de leidingen NIET te vervangen en je bent in een paar uurtjes klaar.

De leidingen gaan lek op de felsrand, die doorroesten.

Jansen Landrover adviseerde mij nieuwe leidingen en een verdeelblok a EURO 3000 ex montage ex BTW en ex garantie. Ik was voor veeeeeeeel minder klaar.

Neem contact met me op, eric.megens@zonnet.nl.

eric.megens 0

10 jaar

Hoi Erik,

Graag hoor ik van jou hoe het eenvoudig is op te lossen de koppeling lekkage op het regelblok.

Groet John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery Series Ii of stel zelf een nieuwe vraag.