auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Land Rover Freelander: P1195 Fuel pressure control valve, auto start niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: TD4

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik alle 4 injectoren verwisseld en de auto startte prima, had een hoop zwarte rook, maar het starte en reed. Nu het zelfde probleem met P1195. Kan iemand mij vertellen waar de brandstof drukregelventiel ligt? Ik heb de brandstofdruksensor reeds vervangen. Als ik een moer verwijder van een brandstofleiding op de hoge druk rail komt er veel brandstof en als ik probeer te starten spuit het heel sterk. Ik denk dat de brandstofdruk goed is.
2 dingen die ik ook gemerkt heb.
- 1 De lage druk brandstofpomp (in de buurt van de tank) loopt erg lang wanneer het contact wordt aangezet, lijkt erop dat het niet stopt met dru.
- 2 Bij het starten is een goede massa puls op de injector, maar slechts 0,8 volt op de +12 V-zijde. Ik verwijderde een injector en starte de auto en de injector spoot niet.
Met quikstart loopt de auto meteen. Tijdens het starten ik lees op de scanner.
lage druk 310,20
hoge druk rail brandstoftoevoer 8188,24
brandstofdrukregelaar current 0,95
toerental 310

Hoop dat iemand mij kan helpen om dit op te lossen, bij voorbaat dank

Geplaatst door

ptrustfull1 (100)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de auto na het starten met quickstart blijft lopen is het waarschijnlijk de brandstofdrukregelaar. Die zit aan het eind van de common rail. Is gemakkelijk te vervangen. Onderdeelnummer LR009732, € 229,60 exclusief BTW.

Blijher 0
badge

12 jaar

Ik ben ten einde raad. Sinds November 2012 start de auto niet. Inmiddels is de hoge en lagedruk pomp vervangen, nieuw luchtfilter en brandstoffilter. Injectoren zijn 5 maanden oud en lekken niet. Allebrandstof leidingen zijn schoongemaakt. Ook de lagedruk sensor bij het linker voorwiel nagematen, is ook goed. Bij het uitlezen is geen fout aanwezig. Ik ben ten einde raad en verdenk nu de ECU. Tijdens het starten spuiten de injectoren niet. Met een tufje starthulp start de auto direct. Tijdens het starten zien alle waardes er goed uit om te moeten starten. Ik zal het enorm waarderen als er iemand met mij mee kan/wil denken wat mogelijke oorzaken kunnen zijn.

ptrustfull1 100

11 jaar

Probleem nog steeds niet opgelost. Andere monteur is ermee bezig en die heeft het vermoeden dat de nieuwe (gebruikte) pomp ook niet voldoende druk opbouwd. Er zal een andere pomp geprobeerd worden. De druk is onvoldoende om de injectoren vrij te geven. Zelf vermoed ik dat de Fuel pressure sensor niet de juiste druk aangeeft.

ptrustfull1 100

11 jaar

Dit moet toch allemaal niet zo spannend zijn?.
Je kunt toch uitlezen tijdens het starten,boel word vrijgegeven bij een bepaald starttoerental.
Vaak word bij een bepaalde brandstofdruk in combi met starttoerental de injectoren vrijgegeven en voila motor start.
Als dat niet het geval is start tie van zijn lang zal zijn leven niet.
Dit moet toch te achterhalen zijn bij welke condities die start?.
Staat toch ook allemaal in een manual.

primera p11 0

11 jaar

Ja, leek mij ook. Ik heb een manual gevonden waar het allemaal in staat en de auto voldeed aan alle condities om te starten en toch gingen de injectoren niet open. Met een snuifje "snel start" starte di ewel snel. Ik denk dat met snel start het toerental of de brandstofdruk snel even omhoog ging naar de waarde waarbij de injectoren wel worden vrijgegeven. Ik zal zeker laten weten als de auto is gestart waar het aan lag

ptrustfull1 100

11 jaar

Als ik het dus goed begrijp krijgt de motor brandstof en de injectoren worden vrij gegeven.
En het starttoerental is ook juist.
Dan is het vreemd dat tie niet aanspringt.
Of hij krijgt te weinig brandstof,maar dat is af te lezen aan de brandstofdruk.
Als bijv de krukassensor kapot is krijgt tie geen brandstof.
Dan lijkt het alsof de brandstof druk niet voldoende is.

primera p11 0

11 jaar

Lijkt erop dat de nokkenassensor defect is. Deze is nodig voor het aanslaan, maar niet nodig als de motor loopt. Deze controleren. Is gemakkelijk te vervangen en zit links op het nokkenasdeksel.

Blijher 0
badge

11 jaar

Dan worden de injectoren niet vrijgegeven als de sensor kapot is.
En vlgs de ts worden ze wel vrij gegeven.
ik denk te weinig brandstofdruk.

primera p11 0

11 jaar

oorzaak gevonden, de 6 maanden oude injectors waren weer defect. Vermoedelijk toch slechte kwaliteit diesel getankt, Eigenlijk zou een LandRover daar ongevoelig voor moeten zijn,

ptrustfull1 100

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Freelander of stel zelf een nieuwe vraag.