auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Land Rover Range Rover: range rover efi loopt niet op benzine

Bouwjaar: 1985, Brandstof: LPG, Motorcode: v8

Ik heb een range rover modeljaar 86 en dan met een 3.5 efi, en die die loopt niet op benzine.
Nou heb ik wat losse vacuumslangetjes gevonden en vraag me af of dat daar mee te maken heeft, want hij start wel op benzine, maar slaat dan dan 4 seconden weer af. Alleen weet ik niet welk slangetje waar hoort, want ik heb de auto zo gekocht, en heb ik dat alles dus zo meegekregen, en moet ik nu gaan puzzelen, omdat ik verder geen voorbeeld kan vinden, ook niet in de werkplaatshandboeken en de enige pdf waarin het injectiesysteem besproken word, zegt niks over wat waar moet zitten en zit erzelfs een of ander electrisch
klepje dat helemaal nergens terug te vinden is waarvoor die moet dienen, dus heb ik wat foto's gemaakt in de hoop dat hier iemand
daarmee mij kan helpen.
Op de eerste foto zie je bij pijl 1 een T-stuk dat op de benzinedrukregelaar zit. Onder aan dat t-stuk zit dus geen slangetje,
en die er bovenop zit is maar een kort stukje dat ook los hangt.
En pijl 2 geeft een electrisch geval aan waar zoals je ziet ook een los slangetje op zit.
Op de 2e foto zie je een vacuumpot/bol, whatever hoe dat ding heet, en de dunne slang loopt ergens het schurbord binnen,
en de dikkere ligt gewoon los. Qua lengte zou die ergens bij die benzinedrukregelaar en dat andere ding in de buurt komen, dus
welicht dat die daar ergens aangesloten hoort te zitten?
Dan nog foto 3, en die heb ik even van het internet gepikt, dus is het niet de mijne, dus kan er verschil in zitten, en dient het om alleen maar aan te geven dat er
een vacuumslang van punt 1 naar een 2e aansluiting aan de zijkant in de buurt bij pijl 2 loopt, dus dient het op die manier nergens voor, en zit het verkeerd aangesloten,
maar hoe het dan wel moet is dan mijn vraag, en hoop ik dat ik met deze foto's wat duidelijkheid schep
[url=http://postimage.org/image/ffe0k9gvb/][img]http://s7.postimage.org/ffe0k9gvb/efi_1....[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/laad46nj5/][img]http://s8.postimage.org/laad46nj5/efi_bo...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/409zw3jjp/][img]http://s2.postimage.org/409zw3jjp/Rr_ple...[/img][/url]

Geplaatst door

peter sprinter (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

tjonge jonge, niemand verstand van een range rover efi?

Niemand schijnt hier iets van range rovers af te weten, dus probleem opgelost, want anders krijg ik strak een melding dat ik teveel onopgeloste problemen open heb staan.

Zolang er nog niemand gereageerd heeft, is het geen onopgelost probleem van jou kant.
Wellicht heeft nog niemand dit probleem meegemaakt...

Hans4040 1435
badge vip badge

11 jaar

De vraag staat er al ruim een maand, dus mij dunkt dat er in die tijd toch wel iemand had moeten zijn die weet wat voor onderdeel het is
en wat eventueel het probleem zou kunnen zijn van waarom hij niet loopt, maar niet een reactie heb ik gekregen, dus vind je het dan gek
dat ik dan zeg van opgelost, zodat ik weer verder kan en geen melding krijg dat ik teveel onopgeloste problemen heb openstaan?
Er zitten ook zat zogenaamde professionals hier, maar zelfs die schijnen het dus niet te weten, dus wat doe ik hier dan nog?
Sterker nog, ik weet inmiddels wat het is en wat het doet, maar dat ga ik dus niet vertellen, want als men te beroerd is om mij te helpen, dan word ik dat ook. Zo simpel is dat.

[quote=peter sprinter]Er zitten ook zat zogenaamde professionals hier, maar zelfs die schijnen het dus niet te weten, dus wat doe ik hier dan nog?
Sterker nog, ik weet inmiddels wat het is en wat het doet, maar dat ga ik dus niet vertellen[/quote]
Peter

Wij begrijpen jou frustratie, toch zijn lang niet alle problemen ons of monteurs direct bekent, we leren nog iedere dag.
Het heeft niets te maken met dat leden jou niet willen helpen.

Vele problemen worden nog dagelijks opgelost, sommigen ook helaas niet.
Alle info die op dit forum wordt gegeven geschiedt op vrijwillige basis, het kan soms even duren maar er zitten dan ook geen kosten aan verbonden.

Kinderachtig dat je nu zegt : [i]weet inmiddels wat het is en wat het doet, maar dat ga ik dus niet vertellen[/i]


Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Dat men niet zo 123 weet waarom de auto niet loopt, kan ik begrijpen, maar een range rover kenner moet toch op z'n minst weten
wat het onderdeel is? Ik ben een leek, maar ik heb het dan toch gevonden wat het is, dus als ik het als leek kan vinden, dan
moet dat voor een RR kenner dan toch helemaal geen probleem zijn? en ik verwacht ook niet op stel en sprong een antwoord,
maar na een maand?

Peter

Laten reëel zijn ? wie sleutelt er nog dagelijks aan een Range Rover uit bj 85
Vragen over dit type voertuig komen hier zeldzaam voorbij, dit heeft wellicht meegespeeld.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

11 jaar

[quote=P. Kelder]Peter

Laten reëel zijn ? wie sleutelt er nog dagelijks aan een Range Rover uit bj 85
Vragen over dit type voertuig komen hier zeldzaam voorbij, dit heeft wellicht meegespeeld.

Moderator Problemcar[/quote]
Je moest eens weten hoeveel ouwe RR classics er nog rondrijden, maar geen nood, dit is niet het enigste forum waar men geen antwoorden heeft, vandaar ik een beetje moedeloos en saggerijnig word. Ik kan hem natuurlijk ook naar een garage brengen, maar daar werken vast geen lui die nog verstand hebben van die oudjes, en zijn echte monteurs bijna uitgestorven, want tegenwoordig zijn het onderdelenuitwisselaars, zonder enig idee te hebben hoe het werkt, want je wilt niet weten hoe vaak ik heb moeten lezen dat men maar
een potje gaat zitten gissen, en dan 3 tot 4 componenten uitwisseld voordat het probleem opgelost is, en als je dan zegt dat onderdeel
1 en 2 dan niet de oorzaak waren maar onderdeel 3 en 4, en je dan onderdeel 1 en 2 niet nodig hebt, je dan steenvast te horen krijgt dat ook onderdeel 1 en 2 in verband stonden met onderdeel 3 en 4, en je zo belazerd word omdat een monteur z'n vak niet kent.
Dat is dan ook de reden waarom ik niet zo happig ben om m'n auto naar een garage te brengen, en hoop dan ook dat een ouderwetse kenner meeleest ipv een dozenschuiver. En dik 60 euro per uur betalen aan een monteur die zegt van"hoe zat dat ook al weer?" heb ik geen zin in, want ik zie niet zitten dat ik diens opfriscursus en of geexperimenteer dan moet gaan betalen.

[quote=peter sprinter]Je moest eens weten hoeveel ouwe RR classics er nog rondrijden, maar geen nood, dit is niet het enigste forum waar men geen antwoorden heeft, vandaar ik een beetje moedeloos en saggerijnig[/quote]
Ben het helemaal met je eens en wij hopen toch nog dat je het opgeloste probleem met ons wilt delen.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Vooruit, omdat je het zo netjes vraagt. Het is een vacuumschakelaar die de brandstoftoevoer uitschakeld, als je bv op de motor afremt, dus het gas loslaat. Die bol is voor een vacuumpotje dat een een of andere klep in de kachel bediend.

Peter

Bedankt voor het vermelden van de oplossing en wij hopen natuurlijk ook anderen hiermee te kunnen helpen.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.