Land Rover Range Rover: Stationnair toerental blijft te hoog

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.9 ltr EFI

Motor valt bij loslaten gaspedaal niet direct terug op stationnair toerental, maar blijft hangen op 1200-1500 toeren. Ik heb de stappenmotor en de koelwater sensor en uiteindeijk de hele ECU (14CUX PRC7081) al vervangen en alle stekkers nagekeken. Alles tot nut toe zonder resultaat. Wie heeft er een idee?

De motor in mijn Morgan +8 is de zelfde als in de Rang Rover, 3.9 ltr V8 EFI, met katalisators (2).

Nagrom

Geplaatst door Nagrom (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Land Rover Range Rover? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hennep (0), 16 jaar geleden

blijft de gasklep hangen ?

Nagrom (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Ik heb er naar gekeken, maar heb dit niet kunnen konstateren. Ook bij de uitlezing geeft de apparatuur niet aan dat er iets mis is met de potentiometer die de opening van de gasklep controleert. Ik heb de klep en de opening naar de plenumkamer schoongemaakt en de klep gesmeerd. Geen resultaat. Heb je nog andere suggesties?

hennep (0), 16 jaar geleden

pakking van het inlaatspruitstuk kan lek zijn ( valse lucht ) misschien mengsel te rijk afgesteld

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.