close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Range Rover: Stationnair toerental blijft te hoog

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.9 ltr EFI

Motor valt bij loslaten gaspedaal niet direct terug op stationnair toerental, maar blijft hangen op 1200-1500 toeren. Ik heb de stappenmotor en de koelwater sensor en uiteindeijk de hele ECU (14CUX PRC7081) al vervangen en alle stekkers nagekeken. Alles tot nut toe zonder resultaat. Wie heeft er een idee?

De motor in mijn Morgan +8 is de zelfde als in de Rang Rover, 3.9 ltr V8 EFI, met katalisators (2).

Geplaatst door

Nagrom (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

blijft de gasklep hangen ?

hennep 0

16 jaar

Bedankt voor je reactie. Ik heb er naar gekeken, maar heb dit niet kunnen konstateren. Ook bij de uitlezing geeft de apparatuur niet aan dat er iets mis is met de potentiometer die de opening van de gasklep controleert. Ik heb de klep en de opening naar de plenumkamer schoongemaakt en de klep gesmeerd. Geen resultaat. Heb je nog andere suggesties?

Nagrom 0

16 jaar

pakking van het inlaatspruitstuk kan lek zijn ( valse lucht ) misschien mengsel te rijk afgesteld

hennep 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.