close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Range Rover: Trilling stuur bij 100 km

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 TD6

Hallo,
Ik heb een RR met 20inch wielen en continental crosscontact banden (andere dan op afbeelding). De wielen zijn recent volledig gebalanceerd (door professional met wieldruk). Desondanks kan het stuur met name bij een snelheid van 100 km/u behoorlijk trillen. Bij lagere en hogere snelheid neemt dit af. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Daarnaast bespeur ik een lichte speling in het stuur. Houdt dit verband met het voorgaande?
Groeten,
Hans

http://img251.imageshack.us/img251/4979/...[/IMG][/url]

Geplaatst door

Hans38 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Grote wielen balanceren is al een kunst op zich. Belangrijk is dat de wielen echt perfect gemonteerd worden op de wielnaven en met het juiste koppel moeten worden nagetrokken.
Was er met het balanceren nog hoogteslag geconstateerd? Zowel in de velgen alsook in de banden?
Eventueel kunnen velgen gericht worden bij een speciaal bedrijf.
Anders de best te balanceren wiel LV monteren, die daarna RV en de overgebleven achter plaatsen.
Soms helpt het weleens de banden 180 graden te verdraaien en dan weer te balanceren.
Met alle respect een Rover heeft geen ultra moderne ophanging die allerlei lichte onbalans kan afdempen.
Soms wil het ook wel eens helpen om eerst een flink stuk te rijden waardoor de banden warm worden, dan direct alle wielen van de grond en balanceren maar.
En soms krijg je het er gewoon niet helemaal weg. Orginele wiel- en bandenmaten werken meestal nog het beste, sorry..

marcel7031 0
badge

16 jaar

als de wielen met een wieldruk meting gebalanceerdt zijn...is er in ieder geval geen hoogteslag...tenminste mag hopen dat de balanceerder na de wieldruk meting de band zo op de velg gedraaid heeft dat de hoogteslag opgeheven is...

dat de rover geen ultra moderne ophanging heeft, wil niet zeggen dat trillings er niet uit kunnnen..

balanceren met de wielen aan de auto is misschien nog een mogelijkheid, kan net ff wat anders uitkomen...

arie549 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.