Ik bezit een Range rover 2003 met automatische transmissie. Dit zou dezelfde "boite" zijn als bij de BMW X5 vorig model.
Wanneer de jeep schakeld van 4 naar 5 is er telkens een shok voelbaar. in de andere versnellingen is het ook maar is aanvaardbaar.
Vooral bij redelijk optrekken,bv op de inrit van een autostrade is het meest hevig van 4 op 5.
Het voertuig heeft 165oooKm
Any ideas ??
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Johan,
Ja ze hebben de reputatie van zeer zwakke versnellingsbakken (GM) te hebben zeker de diesels, idd dezelfde versnellingsbak als een X5 die dan ook identiek dezelfde problemen hebben typisch tussen de 150 000 en 200 000Km.
Volgens Landrover is de olie in deze versnellingsbak goed voor het leven, alleen dat het leven maar kort is!
Dit zal je voor 90% zekerheid een nieuwe versnellingsbak kosten.
'k Heb nu voor 't ogenblik een 4.4 benzine staat eveneens met een defecte versnellingsbak.
Hou je vast aan de prijzen!!
Grt Serge.
waarschijnlijk probleem met de koppelomvormer dit zl meestal betekenen dat complete bak gereviseerd moet worden!
groetjes Peter
Idd de boite is een 5L40E van GM. Heb de auto naar een gespecialiseerd bedrijf gebracht (autrac in Lint bij Antwerpen). Dit bedrijf heeft echt een zeer goeie reputatie. Het blijkt de "accumulatieveer te zijn die gebroken is.Maar de vorige eigenaar heeft er zo lang mee gereden dar er metaaldeeltjes in de olie zaten en de boite dus een volledige revisie nodig heeft; zal me ongeveer 3000 kosten.
15 jaar
Hallo Johan,
Is uw wagen nog altijd buiten gebruik??
Als het kan laat mij toch eens iets weten wat het volledig pakket uiteindelijk u gekost heeft, want die ongeveer 3000 lijkt mij onrealiseerbaar.
Grt. Serge.
Hallo Serge,
De wagen is woensdag binnengebracht en vrijdag belde hij me om te zeggen dat er idd een veer in gebroken zat. Deze heeft hij vervangen en testrit mee gedaan Hij vertelde dat de kosten tot hier toe 165 was. Maar hij vertelde dan dat door de gevonden metaaldeeltjes in de olie er verder naar schade moet worden gezocht,en dat dit waarschijnlijk een 2500 euro zou kosten plus ongeveer een 500 aan uren.De wagen zou dan het einde van de week klaar zijn met garantie (16/10/09).
Ik weet dat de boite geen goede reputatie heeft qua duurzaamheid.
De boite zit onder een Range Rover bj 2002.
Grtjs Johan
15 jaar
Heb de wagen nu terug en kostte 2632. De trans is gereviseerd,maar voel nog een klein schokje van 2 naar 1ste. Dit zou volgens Autrac na 500km moeten verdwenen zijn,indien niet zal hij een andere kleppenblok plaatsen zonder meerkost. Heb nog geen 500Km,maar ik hou jullie op de hoogte.
MVG
Johan
15 jaar
mooi zo... ook weer opgelost.
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar