Ik heb in mijn dakar4x4 buggy een 3.9 v8 automaat loopt goed alleen als de motor moet werken verliest deze koelvloeistof via het slangetje onde de schroefdop van het koelwater tankje soms is het net een expresso apparaat.
Heb een goede radiator met 2 groote elektrische koelvinnen en de meter geeft niet aan dat de motor te heet wordt.
Wat zou dit kunnen zijn M.V.G. Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vervang de dop eens.
Hey dennis,
de Range Rover onderblokken durven vaak al eens fijne haarscheurtjes te hebben waardoor ze druk opbouwen in hun koelvloeistofcircuit.Weet eigenlijk niet zeker of de 3.9 hier gevoelig voor is maar dacht van wel. De 4.0 en 4.2 liter zowieso. Zelf heb ik een LSE 4.2 liter en heb het zelfde probleem; motor wordt niet abnormaal heet, maar ik rijd wel altijd met de koelvloeistofdop niet volledig vastgedraaid zodat een teveel aan druk/koelvloeistof weg kan en de druk niet te groot wordt. Is misschien geen geweldig nieuws maar nog dit even, ik rijd zelf zo al ruim 2 jaar en ca 50.000km rond en hij doet het nog steeds
15 jaar
als je zo'n koperen vaatje heb zou ik deze vervangen door een plastic die in rangerovers vanaf ongeveer 1989 zitten die zijn veel fijner en minder kans op kapotte koppakkingen.
M.V.G Rob
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar