Ik zat eergisteren vast in de sneeuw, de achterwielen slipten door, wat geprobeerd met tractiecontrole uit te zetten, snow mode aan enz. Uiteindelijk wagen moeten duwen. Sindsdien is er iets vreemd met de rem. Voordien moest ik de rem maar aanraken en hij remde, en sinds dit voorval moet ik de rem tot op het einde indrukken en dan remt hij pas echt. Er lijkt geen tegendruk meer te zijn. Ik heb de wagen in de garage binnen gedaan. Zij hebben de remmen ontlucht, en ze zeiden dat de achterste pistons vast zaten. Er was volgens de garage niets meer mis met de remdruk en remkracht. Toch is het nog steeds zo dat ik de rem heel diep (tot op het einde) moet indrukken vooraleer hij remt.Het is gevaarlijk op de autostrade omdat hij niet reageert als ik de rem lichtjes indruk. De wagen remt wel goed als je hem uiteindelijk tot het einde indrukt maar dan remt hij veel te hard. Ik weet 100% zeker dat dit voordien niet was. Ook mijn vader die met de wagen rijdt voelt het verschil enorm. Wat ik wel ontdekt heb is als je 3 keer snel na elkaar de rem indrukt dat hij de 2e of 3e keer normaal remt en wel tegendruk heeft. De garagist rijdt met dezelfde wagen en vertelde mij dat dit bij hem ook zo is, maar met andere wagens heb ik dit in ieder geval nog nooit zo gehad.
Zijn er nog andere mogelijke factoren dat dit kunnen veroorzaken?
Het betreft een lexus is200 automaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou maar eens een andere garagist raadplegen, volgens mij heb je gewoon heel veel lucht in het systeem, goed ontluchten laten.
ook zouden je remcilinders kunnen lekken, dat is helemaal bloedlink, omdat op een bepaald moment natuurlijk je remvloeistof op is.
(Je garagist zou er ook verstandig aan doen om z'n wagen naar een andere garage te brengen, een auto die pas na 3 x pompen remdruk heeft is niet normaal, dat is levensgevaarlijk!!!)
gr
Peco Power
Bedankt voor de reactie. De remvloeistof is nog steeds vol. En het remsysteem kan normaal geen lucht inkomen zeiden zij, maar ze hebben het toch ontlucht. Ik ben meteen terug gegaan na betaling omdat ik vond dat het probleem niet was verholpen, en heb met de garagist een toertje gedaan (hij reed), maar hij bleef beweren dat dit normaal is. Ik weet 100% zeker dat dit voordien niet was.
Het is een officiële garage.
15 jaar
Indien de snow-mode ook de remmen beinvloed ( wat ik vermoed ) dan kan het zijn,dat hij abusivelijk nog steeds in de snow-mode staat.
Als dat niet optisch te zien is kan het misschien uitgelezen worden.
Ik ben met Mercury eens dat de reaktie van de garage onder de maat is.
15 jaar
De snow mode is enkel een ander programma in de ecu, ik geloof dat de wielen minder hard reageren op hoe hard je de gaspedaal indrukt. Ik herriner mij dat toen ik vast zat in de sneeuw slechts 1 wiel draaide en er een stank kwam (waarschijnlijk van de banden die doordraaiden)
15 jaar
Vreemd. Ik zou toch een second opinion aanvragen. het is natuurlijk raar dat de remmen raar doen na dat alle traction assists hebben moeten meewerken en het lijkt op een probleem met druk
Ik zal vandaag eens een andere garage proberen. Niemand die nog andere mogelijke oorzaken weet?
15 jaar
Ik heb nog niet de kans gehad om naar een andere garage te gaan. Wat ik ook merk is dat sinds dat voorval in de sneeuw mijn achterwielen makkelijker doorslippen wanneer ik vanuit stilstand snel een bocht neem om bijvoorbeeld een straat in te slaan. Kan er iets met de abs zijn?
Ik herriner mij ook dat enkel het rechterachterwiel draaide wanneer ik vast zat in de sneeuw, het linkerachterwiel deed niets. en er was een stank zoals brandend rubber.
15 jaar
Er zit lucht in het remsysteem en dan voornamelijk in het a.b.s. gedeelte, hier heb je normaal geen last van tot dat de vsc of abs heeft ingegrepen en dan wordt de lucht naar de achterremmen verplaatst waardoor de rempedaal pas bijna op het einde pakt.
Het probleem is nog steeds niet verholpen omdat de garage me zei dat het de moeite niet is. De auto is wel elke keer door de keuring geraakt bij de remtest.
De garage heeft mij gezegd dat alle lucht uit het remsysteem was gehaald.
Ik zit er toch nog mee, aangezien hij soms meteen remt en veel goede tegendruk biedt, maar bijna altijd is het omgekeerd dat je heel diep moet drukken.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lexus IS200 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar