Ik heb mijn versleten remblokken en schijven achter vervangen. Daarbij viel op dat de voering van de blokken rechtsachter volledig afgesleten was, terwijl links er nog nagenoeg nieuw uit zag!
Gezien bovenstaande leek het me verstandig om de klauwen gelijk te reviseren en dit dus ook gedaan. Geleidepennen netjes in siliconenvet en zuigers en rubbertjes teruggemonteerd met ATE rempasta (alles zag er inwendig overigens als nieuw uit; nergens roest). Vervolgens de boel ontlucht en gelijk doorgespoeld met verse remvloeistof.
Wielen lopen mooi vrij (klein beetje slepen van de remblokken, maar dat is normaal), maar het valt me op dat de schijven heet worden. Zelfs na een 5 km snelweg en zonder te remmen tot stilstand uit laten bollen zijn de voorste schijven koud, maar achter gemeten op 55 graden celcius.
Vervolgens direct even bij de garage op de brug gezet en alles nagelopen; wielen draaien mooi vrij, ook na een paar keer remmen en een slinger aan de wielen geven. Monteur vond een temperatuur van 55 graden niet vreemd en adviseerde even door te rijden maar wel e.e.a. in de gaten te houden.
nu lijkt de temperatuur rechtsachter al een stuk minder te worden; linksachter blijft echter heet. Toch vertrouw ik het niet helemaal en ben benieuwd waar deze warmte (nog meer) door veroorzaakt zou kunnen worden?
Kan me hooguit voorstellen versleten wiellager, maar er is geen duidelijk voelbare speling. Wel een wat zingend/brommend geluid maar dit kunnen ook de winterbanden zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Handrem staat niet te strak ?
Nee die loopt mooi vrij. (is overigens een aparte trommel in de schijf)
10 jaar
Dat weet ik , was maar een idee , wil nog wel eens verroesten en blijven hangen vandaar.
Probleem is inmiddels opgelost bij de dealer. Bleek dat de nieuwe blokken een soort rubber laagje op de achterkant hebben, zodat ze verend zijn. Dit i.c.m. de reeds aanwezige metalen verende plaatjes maakte dat de blokken te veel terug veren tegen de schijf en daardoor licht, maar net iets meer dan normaal, aanlopen.
De achterkant van de blokken volledig blank schuren heeft het probleem verholpen!
9 jaar
Probleem is inmiddels opgelost bij de dealer. Bleek dat de nieuwe blokken een soort rubber laagje op de achterkant hebben, zodat ze verend zijn. Dit i.c.m. de reeds aanwezige metalen verende plaatjes maakte dat de blokken te veel terug veren tegen de schijf en daardoor licht, maar net iets meer dan normaal, aanlopen.
De achterkant van de blokken volledig blank schuren heeft het probleem verholpen!
9 jaar
Dat was dus niet origineel. Bij Lexus wordt zoiets niet gemonteerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lexus IS250 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar