We komen steeds vaker tegen dat we de aandrijfassen van mazda niet uit de naaf gedrukt krijgen omdat deze denken wij met borgmiddel geborgd zijn .We hebben al diverse trekkers stuk gedraaid helaas zonder resultaat.warm maken hebben we nog niet gedaan i.v.m wiellagerheeft iemand er ervaring mee dan hoor ik dit graag alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inderdaad is dit een reparatie die behoorlijk tegen kan zitten,
ik heb zelf altijd resultaat gehad met een ouderwetse remtrommeltrekker (voor achterremtrommels van b.v. VW Kever en Skoda MB 100) die je met vier aparte poten op de wielnaaf vastmaakt.
Een goede centreermogelijkheid maken van b.v. een oude rollagerkogel en dan met een zware hamer op de hefboom van de spindel slaan.
Zelfs de plaatselijke Mazda-dealer komt bij mij dit gereedschap lenen omdat ze zelf ook geen passende oplossing hebben.
Voorspannen met 3 poots trekker, en dan met luchthamer voorzichtig trillen op de trekker.
Trillingen doen wonderen !!
22 jaar
een oude centrale moer van de aandrijfas op een stuk oude steekas lassen en die op de askopdraaien totdat hij aan ligt
dan de veerpoot loshalen dat je wat ruimte krijg aan de bovenkant met een zware hamer op de oude steekas slaan.
gaat bij mij altijd goed ( doe er ongeveer 3 in de week)
22 jaar
Moer eraf draaien, goed in een goede kruipolie spuiten paar dagen laten weken dan mat zware hamer eruit slaan.
Dit probleem is op te lossen met een speciale trekker van het merk Sauer-Werkzeug waarmee je assen van zowat alle merken eruit kunt duwen.
Informatie hierover bij H.J. Kriege importeur voor Nederland
Postbus 107 7150 AC Eibergen
Tel. 00 49 25 61/54 83 Fax 00 49 25 61/4 10 16
www. Kriege-Werkzeug.de
Info@Kriege-Werkzeug.de
21 jaar
ik zet er altijd gewoon een trekker op en dan strak met de sleutel aan draaien en dan met een grote hamer paar klappen op de bout geven en dan kan je hem als het goed is een stukje verder draaien en zo ga je door lukt altijd duurt soms wat langer ( niet met lucht sleutel draaien ) het draad gaat zo stuk van je trekker
20 jaar
Ik heb de naaf altijd warmgestookt zodat die wat uitzet. ( 250 graden, niet rood).
dan trekkertje erop, vastdraaien en met een koperhamer op de kop van de trekker tik geven en weer aandraaien enz.
nooit lagerproblemen gehad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar