close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323 1300: starten

Bouwjaar: 1986

ik heb een mazda 323 1300 uit 86..het is een automaat.voor de rest loopt ie amazing mazda ;D.
alleen als ik start en weg rijdt houdt hij in.als ie op temperatuur is rijdt ie ook gewoon goed.ligt dit aan de choke?
of komt het omdat het een automaatje is?heb iniedergeval geen handchoke. iem zei dat het ook je termostaat is omdat dat samenwerkt met de choke??maar dat leek me goed want hij raakt niet overhit.

Geplaatst door

swabro (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties



Heb ervaring met Ford Escort automaat met aut choke.

Bij koude start gaat choke klep bijna dicht; als je vervolgens gas geeft moet de klep ca 0,5 cm of meer open gaan (is gekoppeld aan vacuumlijn). In de handleiding zou moeten staan hoe ver de choke open gaat bij welk toerental.Heb destijds de carburateur elk jaar geheel gedemonteerd en schoongemaakt om deze goed te laten werken; door vuil gaat e.e.a kan de plunjer in het vacuumkanaal slecht gaan bewegen.



Glasz 0

21 jaar

Vervolg op eerste antwoord:

Ik herinner mij ook ineens dat de thermostaatveer inhaakt in een hefboompje met merdere sleufjes; als de veer te strak is ingehaakt, dan kun je zowel problemen krijgen bij de start, maar ook bij gas geven, dan gaat de choke niet ver genoeg open.

Glasz 0

21 jaar



De automatische choke van een mazda en een ford werkt op een andere manier; de mazda werkt met een wax element en de ford met vacum. De thermostaat kan ook niet helemaal afsluiten waardoor de temperatuur te traag stijgt, ik denk evenwel dat het wax element op de carburator niet goed werkt en te stug gaat. Vervangen gaat heel moeilijk doordat het volledig geoxideerd is. Je zou kunnen proberen de afstelling tussen het wax element te wijzigen; normaliterwijze is dit een fabrieksafstelling die je niet mag wijzigen. Als je weet waar je met bezig bent kan je het proberen anders naar de vakman. Als je het verprutst kan zelfs een vakman dit niet meer goed krijgen Ik krijg regelmatig zulke problemen over de vloer.Nochthans begint alles met het stellen van een juiste diagnose dus eerst de ontsteking nazien alvorens aan de carburatie te beginnen.

marcvan1 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.