auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mazda 121: Aandrijfashoesrubber vernieuwen (bolhoedje)

Bouwjaar: 1994

Wie kan mij vertellen hoe de aandrijas aan de wielzijde
uit elkaar gaat om de hoes te vernieuwen.
Is dit met een borgveer of inwendig met een borging?

Geplaatst door

rwvmz (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik kom dit toevallig tegen , wel een beetje te laat vrees ik.
De homokineet aan wielzijde mag niet uit elkaar worden genomen.
Om de stofhoes te vervangen dient de tripode koppeling aan bakzijde uit elkaar te worden genomen.
Merk de tripode koppelings onderdelen ten opzichte van elkaar met een verfstip om hem weer net zo te monteren.
En slaan is helemaal uit den boze.

mvg,
Hans

mvg,

Hans4040 1435
badge vip badge

18 jaar

Hallo van Mol

Inwendig zit een borgveer, iemand met een grote tang de as richting versnellingsbak duwen en dan met een flinke hamer de homokineet van de as af slaan

gr. Jack

JackT4819 0
badge

18 jaar

Sorry Hans maar volgens mij ben jij geen praktijk mens

JackT4819 0
badge

18 jaar

Jack T , sla jij maar lekker door , praktijk mens.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

18 jaar

Voor die koppelingen zijn tegenwoordig van die speciale trekkers in de automaterialenhandel.Kijk eens rond op de site www.autoenmotortechniek.nl

j.romijn 0
badge

18 jaar

Hallo Hans, ben je een beetje op je teentjes getrapt, was niet mijn bedoeling, ik had inderdaad de zin anders moeten formuleren.
Maar ik blijf erbij, dat de homokineet toch van de as af moet want het gaat toch zo makkelijk.
Als we moeten werken zoals de fabriek aangeeft, dan kost het nog meer geld en of het beter is.........ik denk het niet.

Hoe krijg jij eigenlijk nieuw vet in de homokineet?

gr. Jack

Jack T 0
badge

18 jaar

@ Jack T :
ik ben niet op m`n teentjes getrapt , daavoor moet er iets heel anders gebeuren.
Ik ben geen garagehouder ,ik doe alleen alle onderhoud zelf.
Zodoende heb ik weinig te maken met de tijd die een reparatie kost.
En nieuw vet in de homokineet doen ?
Gewoon de hoes eraf en nieuw vet erin drukken terwijl je de homokineet heen en weer beweegt/draaid.
En slaan op een precisie koppeling?
Hij KAN kapot hoor.
Het is ook niet voor niets dat je de afzonderlijke onderdelen ten opzichte van elkaar moet merken , zodat ze met monteren weer op de zelfde (slijtage) plek zitten.
Tot zover maar , anders wordt dit weer de zoveelste eindeloze discussie en daar is dit forum niet voor.

Evengoed, met vriendelijke groet,

Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

18 jaar

OK Hans, gewoon ieder zijn eigen manier.

gr. Jack

Jack T 0
badge

18 jaar

Je kan die koppelingen allemaal demonteren ,je moet alleen goed opletten dat ze niet uit elkaar vallen. Er word meestal molykote vet gebruikt

j.romijn 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 121 of stel zelf een nieuwe vraag.