Mazda 626: Aanschaf 626 + LPG

Bouwjaar: 1998

Ik overweeg momenteel de aanschaf van een mazda 626 (bouwjaar rond 98) met LPG. Nu twijfel ik nog of ik een auto op gas koop (vaak al ca. 150 dkm gereden) of een benzine auto koop met wat minder kms en LPi laat inbouwen.

Voordeel van het laatste lijkt me dat een eventuele koprevisie wat langer op zich laten wachten. Maar de totale aanschaf kosten zullen wat hoger liggen.

-Wie heeft er een mening over wat (financieel) verstandig is?
-En is de storingsgevoeligheid van een LPi systeem hoger of lager dan de wat oudere LPG systemen die rond 1998 werden ingebouwd?

Alvast bedankt!
Kasper

kasperht

Geplaatst door kasperht (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

mazdaman (0) PRO, 18 jaar geleden

als je er een koopt is het beter een te kopen die 150k gelopen heeft met een gereviseerde (gelijk op gas aangepaste ) kop. Zal daarna veel langer meegaan.
Financieel is het natuurlijk ook veel aantrekkelijker een met gas te kopen, want de aanschaf van een installatie kost zeer veel en die hoef je niet meer af te schrijven, dus je rijdt meteen al goedkoper ! En zoek er een met vialle LPi installatie, is naar mijn ervaring minder gevoelig als coltec.

doe er je voordeel mee, succes !

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Inderdaad zoals Nielis al zegt, zoek er een met een vialle lpi installatie.
Perfecte installatie.

kasperht (0), 18 jaar geleden

Jullie reactie komen net te laat ;)

Ik heb gistermiddag een mazda 626 wagon gekocht. Het is de mazda van p@tje...is van 1998 en is pas in 2003 LPG ingebouwd (zo'n mooie LPi installatie).

BACCARA (0), 18 jaar geleden

Het probleem met Vialle LPI is dat de pomp nog wel eens wilt stoppen en dan moet je dus een nieuwe tank kopen!

kasperht (0), 18 jaar geleden

Dat klopt inderdaad voor de oude LPi-systemen. Tegenwoordig zit de pomp aan de buitenkant van de tank en kan dus los vervangen worden. Oorzaak was dat als de tank niet liggen vervoerd was de olie uit de pomp gelopen kan zijn, waardoor de pomp al vrij snel droogloopt en kapot gaat...
Dit is dus vooral een probleem voor de wat oudere LPi-systemen, toen dit probleem nog niet bekend was.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.