Ik heb een mazda 323f 1.5 16v op gas (G3), tijdens een lange rit sloeg de motor af op gas, ik zette hem terug op benzine maar ook hier liep hij niet op. Hij start nu niet meer. Ik heb al gekeken: compressie (ok),ontsteking (ok), distributie op tijd(ok) de kat. lijkt niet dicht te zitten want er komen gewoon gassen uit als je hem rondstart. Weet iemand misschien iets wat vaak voorkomt of die hetzelfde probleem heeft gehad? B.v.d. Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Erik
Krijgt de motor wel benzine als je start (worden de bougies nat)
gr. Jack
Zekering?
de zekering van 50Amp.(rood) wordt mede gebruikt door : radio,schuifdak,richtingaanwijzers,instrumentenpaneel,raambediening,koplampsproeiers en ruitenwissers.
Hij kan dus door diverse oorzaken kapot gegaan zijn.
ff checken.
mvg,
Hans.
Hallo Hans, kun je me vertellen wat die zekering met het (niet)aanslaan van de motor te maken heeft!...... alvast bedankt
gr. Jack
die zekering is nog intact, hij krijgt benzine ja
18 jaar
Ik wou nog even vermelden dat hij er mee stopte toen ik 120 km/u reed, ik merkte dat hij terug viel en toen ik vervolgens gas gaf leek hij te smoren! daarom dacht ik eerst dat de kat. dicht zat. ik heb de auto ook nog geprobeerd aan te trekken maar hij doet niks, heel af en toe pruttelde hij een beetje maar verder niks.
18 jaar
Hallo Erik
Ik twijfel toch aan jouw ontsteking of distr.timing!!!!
Kun je uitleggen hoe je het gecontroleerd hebt.
gr. Jack
Jack hartelijk bedankt voor de snelle reacties maar ik heb net alle distributiekappen en en de krukaspoelie verwijdert, de timing bleek 180 graden verkeerd te staan! hij loopt weer! ik heb dus enorm veel geluk gehad dat ik geen klep krom heb!!! de isolatierubber van de bovenste ditributiekap en het kleppendeksel was kapot gegaan en tussen de riem en krukastandwiel gelopen en deze is er dus zo overheen geslipt.
even een nieuwe d-riem halen en dan kan het weer terug!
nogmaals bedankt
18 jaar
Hallo Erik
Trek de rubber boven de waterpomp er ook maar tussenuit, deze kan ook loslaten en voor hetzelfde probleem zorgen en bij een lichte olielekkage ook de keerringen vernieuwen
De zuigers raken de kleppen niet dus daar hoef je niet bang te zijn.
gr. Jack
Er zijn diverse zekeringen die te maken hebben met het niet aanslaan van de motor:
hoofdzekeringkast onder motorkap:
zekering 2 ,30Amp. brandstofsysteem.
zekering 5 ,50Amp. ontstekingssysteem.
zekering 13,10Amp. motorregeleenheid (ECU)
Zekeringkast onder dashboard:
zekering 13,10Amp. motorregeleenheid (ECU)
Sommige circuits worden door meerdere zkeringen beveiligd.
Maar ik lees net dat hij weer loopt,dus het lag niet aan de zekeringen.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar