close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: Banden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 ditd (110pk)

Ik ging gister voor 4 banden naar de fastfitter. Prijs b-merk (eigen merk) €390,-.
Dus ik eerst nog even naar mijn universele (Bosch car servic-) garage. B-merk (firestone) aldaar kost €395,- maar dan met stikstof gevuld.

Om de prijs hoef je het dus niet te doen.

FRC


ps:Ben uiteindelijk voor Michelins met stikstof gegaan. totaal €475,-

Geplaatst door

Kirrikirril (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kirrikirril

stikstof kopen ? wat wij inademen bestaat al uit 80% stikstof.... altijd weer lachen die mooie groene dopjes!

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Dus is het onzin?

FRC

Kirrikirril 0

17 jaar

[quote=Kirrikirril]Dus is het onzin?

FRC[/quote]
persoonlijk vind ik van wel, Kirrikirril... nuchter blijven!!

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Kirrikirril, verdiep je eerst eens in de materie via Google en vraag je dan af of stikstof bij jou noodzakelijk is...

"De toepassing van stikstof in autobanden in plaats van lucht is bekend. Het
is een navolging van de toepasing in vliegtuigen en militaire voertuigen. De
laatste jaren zijn er diverse apparaten verkrijgbaar waarmee garages e.d.
'ter plekke' stikstof uit lucht kunnen isoleren (o.a. via membranen).
De toepassing van stikstof heeft verschillende voordelen.
De informatie hierover komt vooral van de fabrikanten van de
stikstofgeneratoren; of de door hen genoemde rendementspercentages echt
worden gehaald kan ik niet bevestigen. Dat er voordelen zijn is echter wel
duidelijk en overeenkomstig met de theorie over het gedrag van gassen in de
band.
Voordelen (stikstof tov lucht/zuurstof):
1. Stikstof diffundeert minder door de band heen, de band blijft beter en
langer op spanning.
voor aantasting
2. Stikstof heeft een iets lagere coefficient voor warmtegeleiding dan zuurstof;
het is een betere isolator.(N2 0.0258 W.m-1.K-1, O2 0.0263)
Stikstof is minder reactief dan zuurstof en zorgt minder voor aantasting
van het bandmateriaal van binnenuit.
3. Stikstof bevat geen of minder water ten opzichte van lucht. Water
heeft een hoge coefficient voor warmtegeleiding, vochtige lucht is een
slechte isolator.Er wordt minder water in de band ingevoerd (bij de productie van stikstof
uitgezuiverd) en gevormd (bij zuurstof door reactie van zuurstof met
waterstof uit lucht of bandmateriaal). Daardoor roesten de velgen minder
(condens leidt tot roest), waardoor minder gas langs de velg ontsnapt.

De vraag bij voordeel 1 is of het drukverlies door diffusie wel zo groot is
in vergelijking met drukverlies langs de velg of door het ventiel. Dat weet
ik niet. Volgens bandenfabrikanten ontstaat bij gebruik van lucht
gemakkelijk 20-30% onderspanning, overeenkomend met een vergelijkbaar
rendementsverlies door snellere slijtage en een hoger brandstofverbruik (5%
hoger bij 30% onderspanning). Bij gebruik van stikstof treedt onderspanning
veel langzamer en minder op. (Dat neemt niet weg dan de automobilist nog
steeds regelmatig de bandenspanning moet (laten) controleren. Overigens
levert 'door elkaar gebruik' van lucht en stikstof geen probleem, behalve
genoemde onderspanning)."

Zomaar ff een quote (wat ben ik weer eerlijk.........) uit een heel lang verhaal.........

Santa 0

17 jaar

En ZO "verkoopt" een willekeurig bedrijf de theorie.........:

http://www.euromaster.nl/1214.htm

of ZO...:

http://www.peterdegroot.com/stikstof.htm

offuh...............:

http://www.caravanclub.nl/techniek/rijde...

stikstof VERBETERT de band...??? Stikstof is een "DIK"gas...???

http://www.mijnautoband.nl/cms_stikstof....

en NET als je denkt dat je het snapt, kun je DIT ff lezen.....:

http://www.amt.nl/web/show/id=47538/cont...


STIKSTOF GEBAKKEN LUCHT ???? Oordeel zelf.

Je kunt je dus serieus afvragen: Hoe is het toch mogelijkk dat wij in het verleden hebben kunnen autorijden ZONDER stikstof in onze banden??????

Hahahahahaha! 't Lijkt Tell Sell wel!

Voor de VERKOPER is stikstof in ieder geval ALTIJD BETER..............................!!!

Santa 0

17 jaar

Wat is er mis aan om net als vroeger elke week ff de bandenspanning te checken?

Heb voor 5 euries een digitale spanningsmeter bij de Lidl gehaald en die doet het prima...

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

en ook die is weer te duur cor, deze zelfde bandenspanningsmeter liggen bij de action voor 1.99...........

arie549 0
badge

17 jaar

Nu voel ik me wel heel bekocht met 7,50 euro bij de brezan :(

kasperht 0

17 jaar

[quote=Kirrikirril]Ik ging gister voor 4 banden naar de fastfitter. Prijs b-merk (eigen merk) €390,-.
Dus ik eerst nog even naar mijn universele (Bosch car servic-) garage. B-merk (firestone) aldaar kost €395,- maar dan met stikstof gevuld.

Om de prijs hoef je het dus niet te doen.

FRC


ps:Ben uiteindelijk voor Michelins met stikstof gegaan. totaal €475,-[/quote]
Pfff. Erg duur. Bij de lokale bandenboer had ik een jaar geleden 2 Kleber banden (ook Michelin, maar dan wel met grip als het nat is) voor ongeveer 125 euro. Ik heb ook weleens 196 euro betaald voor dezelfde set bij Profile. Reken nu maar uit hoeveel je teveel hebt betaald.

Nico8119 0

17 jaar

kleber ook michelin, tis een dochtermaatschappij van michelin...wil nog niet zeggen dat het michelin is...ze rijden indd niet slecht...maar hebben een slijtage waar je u tegen zegt......daar in tegen michelin...koop je zowat voor het leven..

arie549 0
badge

17 jaar

Tja,
mijn vader zweert bij dit merk en ik ben benieuwd of ze het lang uithouden.

Ik heb geen tijd om overal prijs opgaven op te vragen. Ik vind 475 ook een smak geld.

FRC

Kirrikirril 0

17 jaar

Ik heb onder mijn 626 michelin energy gehad. Slijtage is weinig, maar verder niet echt super (ook niet slecht). Heb nu bridgestone turanza eronder, en bevalt beter (vooral qua rijgedrag en geluid), maar slijtage weet ik nog niet.

kasperht 0

17 jaar

zijn indd de fijnste bandjes niet meer die energie's....wel een giga levensduur.....

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=arie549]zijn indd de fijnste bandjes niet meer die energie's....wel een giga levensduur.....[/quote]
Hahahaha, dan vraag IK mij dus af waarom je dan voor Michelin zou kiezen, hahahahaha!

Langer doen met iets wat niet meer "je van het is"..??

hahahaha

Santa 0

17 jaar

[quote=kasperht]Ik heb onder mijn 626 michelin energy gehad. Slijtage is weinig, maar verder niet echt super (ook niet slecht). Heb nu bridgestone turanza eronder, en bevalt beter (vooral qua rijgedrag en geluid), maar slijtage weet ik nog niet.[/quote]
Bridgestone wil nog weleens gaan cuppen (zeker achter). Ik heb Michelin Energy banden gehad en die waren erg glad en lawaaiig. Kleber slijt wat sneller, maar daar staat wel meer grip tegenover.

Nico8119 0

17 jaar

[quote=Nico8119][quote=kasperht]Ik heb onder mijn 626 michelin energy gehad. Slijtage is weinig, maar verder niet echt super (ook niet slecht). Heb nu bridgestone turanza eronder, en bevalt beter (vooral qua rijgedrag en geluid), maar slijtage weet ik nog niet.[/quote]
Bridgestone wil nog weleens gaan cuppen (zeker achter). Ik heb Michelin Energy banden gehad en die waren erg glad en lawaaiig. Kleber slijt wat sneller, maar daar staat wel meer grip tegenover.[/quote]
welke band cupt er niet ? het doen cuppen van een band zegt meer over de achteras-constructie dan over een band zelf, ook slechte/versleten schokbreker dragen daar een deel aan bij..................

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=Nico8119]Kleber slijt wat sneller, maar daar staat wel meer grip tegenover.[/quote]
En dat blijkt uit...................:............????

Santa 0

17 jaar

[quote=Santa][quote=Nico8119]Kleber slijt wat sneller, maar daar staat wel meer grip tegenover.[/quote]
En dat blijkt uit...................:............????[/quote]
Ervaring natuurlijk! Ben nu bezig met Kleber band nummer 5 en 6 te verslijten. Michelin Energy ging bij mij voor zo'n 90k mee, Kleber voor ongeveer 75k.

Nico8119 0

17 jaar

75 dkm met klebers? snij je het profiel op dan bij 1,6 mm?........?

arie549 0
badge

17 jaar

Nee. De banden waren bij vervanging nog ruim boven het wettelijke minimum (evenals de Michelin Energy). Ik rij niet graag met gladiaal banden.

Nico8119 0

17 jaar

OK,
Stikstof in je banden is dus niet helemaal onzin, maar het verkoopt ook wel lekker.

FRC

Kirrikirril 0

17 jaar

[quote=Kirrikirril]OK,
Stikstof in je banden is dus niet helemaal onzin, maar het verkoopt ook wel lekker.

FRC[/quote]
precies... je bent helemaal weer bij.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Iemands rijstijl bepaalt voor het grootste gedeelte de slijtage, stikstof niet.

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.